שתף קטע נבחר

גניבת מים בלהבים: מגנטים שיבשו את מדי המים

ביישוב היוקרתי שבנגב מצאו שיטה להערים על המדים החדישים שהותקנו כחלק מהמאמץ הלאומי לחסכון במים. אלא שבמועצה התלוננו, במשטרה חקרו, ולא פחות מ-20 תושבים יקבלו כתבי אישום. לאחד החשודים שתי מכוניות מפוארות

עובדים על המונה: תושבים ביישוב להבים שבנגב מצאו "שיטה" איך להוזיל החשבון החודשי שלהם: מגנטים שהוצמדו אל מדי המים החדשים הצליחו לשבש את פעולת המדים. במשטרת רהט הצטברו לאחרונה לא פחות מ-20 תלונות על גניבת מים ביישוב היוקרתי ואלה עוררו מיד את החשד כי משהו מצליח להערים על המדים החדישים, שהותקנו לפני כחצי שנה בעלות של 1.4 מיליון שקל.

  

בעקבות מקרה שבו נעשה שימוש במגנט לשיבוש מד המים, הנחה ראש המועצה, אלי לוי, את עובדיו להגיש תלונה במשטרה על כל מקרה שבו מתעורר חשד לגניבת מים. וכך, הצטברו בתוך זמן קצר תלונות רבות אשר הבהירו לפרנסי היישוב כי מדובר בתופעה רווחת.

 

"בקרב עובדי המועצה שתופסים את גנבי המים שורר הלם. הם מכירים את אותם אנשים, את עיסוקיהם ואת מצבם הכלכלי. בכוונתנו להמשיך ולהגיש תלונות עד שנביא לחיסול התופעה. בסופה של כל תלונה מחכה לגנב כתב אישום", אמר לוי ל-ynet.

 

מערכת המדידה החדשה לצריכת מים ביתית, הותקנה בלהבים כחלק מהמאמץ הלאומי לחסכון במים.

 המערכת יודעת לקרוא את ספירת המים מרחוק ולשדר באופן סלולרי אל מוקד המועצה כל חריגה או שיבוש בקריאת המדים. "ייתכן שבעבר גנבו מים ופשוט לא עלינו על זה", הוסיף לוי.

 

במשטרת רהט מופתעים אף הם מפרופיל גנבי המים בלהבים, ביניהם ניתן למצוא אנשים אמידים. "מדובר באנשים מבוססים. אצל אחד מהם יש בחניה שתי מכוניות פאר, ועדיין זה לא מפריע לו לגנוב מים", סיפר אחד השוטרים בתחנה. לדבריו, המגנטים שבהם נעשה שימוש הותאמו לכל גנב וגנב בנפרד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
להבים. תופעה רווחת?
לוי. המומים מפרופיל הגנבים
מומלצים