שתף קטע נבחר

צילום: גיל יוחנן

וילף סותרת את עצמה: היתה התפרקות ואנרכיה

הח"כית, שחתומה על פילוג העבודה, העניקה לפני כשנה ראיון, בו התנגדה למהלך דומה לזה שביצעה שלשום. "המנדט שייך למפלגה ולא אישית שלך", אמרה אז וילף. היום היא מסבירה: "נוצרה אנרכיה. אני האחרונה שפעלה לפי החלטות הסיעה"

עד שלשום הייתה עינת וילף חברת כנסת די אלמונית ממפלגת העבודה. לאחר הצטרפותה לסיעת "העצמאות" של אהוד ברק וחלקה בפילוג העבודה, עלה שמה לכותרות וכעת היא צפויה לעמוד בראשות ועדה. בראיון שהעניקה לפני כשנה לעיתונאית נחמה דואק, הביעה ח"כ וילף התנגדות למהלך דומה לזה שביצעה השבוע.

 

 

"אני מאמינה שבמשטר פרלמנטרי המנדט שייך למפלגה ולא אישית שלך", אמרה ח"כ המפלגת בפברואר 2010. בשיחה שקיימה היום (ד') עם ynet הסבירה ח"כ וילף כי "ההתייחסות להחזרת המנדט הייתה למי שפועלים באופן מתמיד נגד הסיעה והמפלגה והחלטותיה, אך למרות שאינם מצליחים ליצור שליש בהתאם לחוק, אינם מחזירים את המנדט". לדבריה, "החוק במשטר הישראלי מאפשר פילוג של שליש מחברי סיעה ורואה בכך אפשרות מקובלת".

 

צפו בראיון שהעניקה ח"כ וילף לעיתונאית נחמה דואק
 
ח"כ וילף שתפסה את מקומו של הח"כ לשעבר, אופיר פינס, סיפרה כי מאז הצטרפותה לכנסת עשתה ככל יכולתה לשם אחדות סיעת העבודה. "פעלתי להבטיח את אחדות הסיעה ומינימום של התנהלות בהתאם לכללים ובעקרון של משמעת סיעתית".

 

וילף הדגישה כי הייתה חברת הכנסת היחידה שהקפידה לפעול בהתאם להחלטות סיעת העבודה והמפלגה. "במשך תקופה מסוימת חשתי שהצלחתי לתרום לכך ששבנו לפעול במידה מסוימת כצוות, אך בשבועות האחרונים היה ברור שהדברים הגיעו לידי התפרקות ואנרכיה. כחברת כנסת במפלגה נותרתי האחרונה שעוד פעלה בהתאם להחלטות הסיעה ומחויבויותיה לקואליציה".

 

עוד היא הסבירה כי החלטתה להצטרף לברק וסיעת "עצמאות" לא נבעה ממניעים של קידום אינטרסים אישיים. "השבוע הייתי אמורה להתמנות לראשות ועדת העלייה, קליטה ותפוצות מטעם מפלגת העבודה. אדרבא, כחלק מההסכם הקואליציוני דחיתי את כניסתי לראשות הוועדה כדי להתרכז בבניית הסיעה והמפלגה החדשות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וילף. "האחרונה שפעלה בהתאם להחלטות הסיעה"
צילום: שאול גולן
מומלצים