שתף קטע נבחר

לא לילדים בלבד. מיני המבורגר בלחמניית ביס

ילדים לא אוהבים בצל או ירקות ירוקים, אז מה כן? המבורגר עסיסי בלחמנייה קטנה עם שומשום. כך גם ההורים מרוצים - תודות לברזל מהבשר. ארוחה שהקטנטנים יודו לכם עליה

בלי בצל בפנים (לא חי ולא מטוגן‭,(!‬ ובלי שום דבר ירוק קצוץ, חלילה, שמעורב שם בעניינים. רק בשר. בשר בקר נקי, עתיר ברזל ונהדר, בלחמנייה קטנה עם שומשום, והרבה קטשופ מלמעלה. אפשר גם מלפפון חמוץ ליד. ונא להרחיק, בשלב זה לפחות, את החסה. מה אפשר לומר עוד? זו פשוט ארוחת הערב שעובדת אצלנו בבית, פעם אחר פעם.

המרכיבים לכ‭10-‬ המבורגרים קטנים

1 ק"ג בקר טחון, טרי ואיכותי, מנתח שייטל או אנטריקוט או ברוסט או תערובת שלהם, ובכל מקרה על הבשר להכיל לפחות ‭15%‬ שומן מלח.
פלפל שחור גרוס.
אפשרות: 1 כפית חרדל דיז'ון כ‭1/3-‬ כוס שמן זית.

 

להגשה

לחמניות ביס להמבורגר (רכות, עגולות, עם שומשום למעלה) חצויות מלפפונים חמוצים פרוסים, עגבניות פרוסות, חרדל, קטשופ, מיונז.

 

ההכנה

‭.1‬ מניחים את הבשר בקערה, מוסיפים מלח ופלפל ואת החרדל (אם רוצים) וצרים כ‭10-‬ קציצות שמנמנות. מאחסנים שעה במקרר.

‭.2‬ מוציאים מהמקרר, מושחים את ההמבורגרים בשמן זית מכל הצדדים.

 

‭.3‬ מחממים מחבת ברזל כבדה (אם יש מחבת מחורצת, עם "פסים" כדאי להשתמש בה) עם כף מהשמן. כשהיא לוהטת (וגם אם היא מתחילה לעשן, אל תחששו מקצת עשן) מניחים בתוכה את ההמבורגרים וצולים שתי דקות מכל צד כדי להביא אותם לדרגת רייר (נא‭(‬ שלוש-ארבע דקות מכל צד כדי שיגיעו לדרגת מידיום־רייר (שהיא המידה המומלצת) או 5 דקות, לדרגת מידיום.

 

‭.4‬ ההגשה: מעבירים את ההמבורגרים לצלחות, צולים את הלחמניות קלות במחבת, עד שהן פריכות וזהובות. מעבירים לצלחות, מניחים על החלק התחתון של הלחמניות את ההמבורגרים, ומציעים להוסיף את הקטשופ, העגבניות המלפפונים והרטבים. סוגרים ואוכלים.

 


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המבורגר לילדים, של איילת הירשמן
סגנון: נטשה חיימוביץ' צילום: יוסי סליס
לאשה בפייסבוק
מומלצים