שתף קטע נבחר

ביה"ד: השביתה בים המלח תימשך אך לא תורחב

עובדי מפעלי ים המלח שובתים כבר שבועיים בדרישה להעלות את שכרם ב-20% ולשמר את מעמדו של יו"ר הוועד כמנהל בפועל. בית הדין סירב לבקשת ההנהלה להפסיק את השביתה אך אסר על העובדים במפעלים אחרים של כי"ל להצטרף אליה

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע אישר לעובדים להמשיך בשביתה במפעלי ים המלח מקבוצת כימיקלים לישראל, הנמשכת כבר כשבועיים. זאת, בתשובה לבקשת הנהלת הקבוצה להפסיק את השביתה. עם זאת, בית הדין אסר על העובדים להרחיב את השביתה למפעלים אחרים של הקבוצה - מפעל הברום, מפעל הכלור ומפעל המגנזיום.

 

 

השופט, יוסף יוספי, הורה לצדדים לנהל משא ומתן מואץ. השופט הורה למנכ"ל המפעלים, דני חן, וליו"ר ועד העובדים, אדמונד לנקרי, להתייצב לשיחות המו"מ בעצמם.

 

לנקרי טען בבית הדין שחן מסרב לדבר אתו, ואילו ההנהלה מכחישה את הטענה וטוענת כי חן מעוניין להיפגש ולדון עם כל אחד.

 

"השופט נתן להנהלה 'סולם לרדת מהעץ' ואנחנו מקווים שהדברים יתחילו לזוז", אמר לנקרי.

 

הדרישות: תוספת של 20% וכבוד ללנקרי

ועדי העובדים של מפעלי כי"ל דורשים תוספת שכר של לא פחות מ-20%, אף ששכרם הוא מהגבוהים בין עובדי התעשייה. זאת בטענה שגם לעובדים מגיעים להרוויח מרווחי העתק של הקבוצה, שאיפשרה למנהלים לחלק לעצמם בונוסים שמנים

 

העובדים טוענים כי ההנהלה מוכנה לתת להם תוספת של 3.5% לכל היותר, וגם זאת, רק תמורת התחייבות לשקט תעשייתי של 7 שנים. "אין סיבה שכי"ל תרוויח סכומים דמיוניים כאלה של כסף, שהמנהלים יקבלו משכורות עתק, והעובדים ימשיכו לקבל שכר ממוצע", אמר יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף.

 

לנקרי גם דורש לשמר את מעמדו כמנהל בכיר בפועל במפעלים. לנקרי משמש בתפקידו שנים רבות הפך לשותף בפועל לרבות מההחלטות הניהוליות, אך חן מנסה לצמצם את סמכויותיו ולגרום לכך שיעסוק בזכויות עובדים בלבד - ולנקרי רואה בכך פגיעה אישית ונסיון להחליש את הוועד.

 

"ההנהלה מייצרת כל יום שינויים מבניים חדשים: פתאום מניידים עובדים ממקום למקום, וממנים עובדים לתפקידים, וכל זה, תוך התעלמות ממועצת העובדים. מי שאשם בכך היא ההנהלה שבמשך שנים טיפחה את המעמד של יו"ר הוועד ונתנה לו כוח ועוצמה. אי אפשר פתאום לבוא באופן חד צדדי ולשלול לו את הסמכויות שניתנו לו בהסכמה".

 

ההנהלה: "המאבק יפגע בעובדים"

מהנהלת מפעלי ים המלח נמסר בתגובה: "מפעלי ים המלח הם מהמעסיקים הגדולים ביותר בנגב ועובדי החברה נהנים ממשכורות ומהתנאים הטובים ביותר במשק הישראלי. עלות שכר של עובדי מפעלי ים המלח, ובמיוחד הוותיקים, היא מהגבוהות ביותר בארץ והם נהנים מתנאי רווחה מופלגים בהשוואה לכל חברה בישראל. מטרת העובדים במו"מ על הסכם העבודה הינה אף לשפר תנאים אלו והנהלת החברה מוכנה לדון בכך".

 

"הרקע להחרפת העיצומים כעת הוא ניסיונו של יו"ר מועצת העובדים להתערב בניהול המפעלים. הוא מוביל מאבק שעלול להוביל לפגיעה חמורה בעובדים, בביטחונם ואף בפרנסתם. ההנהלה קוראת ליו"ר מועצת העובדים לנהוג באחריות ולהפסיק את העיצומים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סבטלנה ברגר
מפעלי ים המלח: כאן שביתה
צילום: סבטלנה ברגר
מומלצים