שתף קטע נבחר

NFL: איזה קווטרבק יסחוב את קבוצתו לסופרבול?

ארבעה כוכבים נותרו במרוץ למשחק בדאלאס, רק שניים מהם יוותרו בשמיים לאחר הגמרים האזוריים. ב-AFC ינסה רות'ליסברגר לשקם את תדמיתו בפיטסבורג, סאנצ'ז ירצה להוכיח כי ביכולתן לסחוב את הג'טס. ב-NFC ינסו קאטלר והברס לא לטעות מול הגנת הפאקרס. ומה עם מאזן ההימורים? משתפר

שני משחקים בלבד נותרו לנו לפני הסופרבול, משחק הגמר הגדול של ה-NFL. זהות העולות תוכרע רק לאחר הגמרים האזוריים הלילה (א'), של ה-AFC (פיטסבורג סטילרס - ניו יורק ג'טס) וה-NFC (שיקגו ברס - גרין ביי פאקרס). סביב אחד מהם יש שיח שלם של מחמאות, סביב אחר יש יריבות לוהטת וכמובן שאי אפשר בלי הימורים.

 

סטילרס - ג'טס (01:30, ESPN ו-METV)

באביב האחרון איכזב בן רות'ליסברגר עיר שלמה, עיר שמאסה בהתנהגותו הילדותית. אמנם בסופו של דבר הוא לא הואשם בתקיפה מינית של אישה בג'ורג'יה, אבל הנזק התדמיתי כבר נעשה.


ביג בן רות'ליסברגר. יסלחו לו על הכל, בתנאי שינצח (AP)

 

עונת 2010, אותה החל באיחור של ארבעה משחקים (הושעה בידי הליגה), מסמלת עד עתה את השינוי שערך הקווטרבק בחייו. לא עוד בילויים ליליים בברים מלאים בסטודנטיות צעירות, שמועות על אירוסין לחברתו והצגת חזות אחראית יותר.

 

פרצופו המוכר נעלם משדרת הברים של עיר המתכת, עיר שקיבלה את הקווטרבק שלה מחדש. 'ביג בן' מדבר כעת על המגרש, העובדה כי העונה כבר שיחק תוך שהוא מדדה על רגלו ותוך התעלמות מאף שבור החזירו אותו למעמד האליל. היכולת על המגרש גם השיבה לו את אמון חבריו לקבוצה.

 

האם זה יספיק להוביל אותם לסופרבול שלישי בשש שנים? האם זה יספיק לאליפות שביעית של הסטילרס והשלישית של רות'ליסברגר? אם כן, עיר שלמה תשכח לו הכל ותעריץ אותו כמו פעם.


מייק טומלין. הוא והסטילרס הרוויחו את רות'ליסבר בוגר יותר (AP)

 

זה אישי מארק?

בשני משחקי הפלייאוף הקודמים של הג'טס השתמש רקס ראיין בלוחמה פסיכולוגית על מנת לדרבן את חניכיו, בדרך לניצחונות באינדיאנפוליס וניו אינגלנד. הפעם בחר המאמן הניו יורקי בקו מחמיא, תוך שהוא מגדיר את טרוי פולמאלו, הסייפטי של הסטילרס, כ"גדול ביותר שהוא ראה".

 

פתאום, רגע לפני גמר ה-AFC, ראיין והג'טס הופכים את עורם? להיכן נעלמה הקבוצה עם הטראש הטוק הכי אימתני בליגה? ומאיפה תגיע המוטיבציה לנצח? כאן נכנס הקווטרבק מארז סאנצ'ז. כמו רות'ליסברגר, גם לסאנצ'ז יש מה להוכיח. בניגוד לרות'ליסברגר, אין לו כבר שתי טבעות סופרבול על היד. סאנצ'ז ירצה להראות שהוא יכול להוביל את התקפת הג'טס גם מול ההגנה הקשוחה של הסטילרס.

 

החוזק של אותה הגנת פלדה היא עצירת משחק הריצה של היריבה, מה שיותיר את הלחץ על היד הזורקת של סאנצ'ז והיכולת שלו למצוא את הווייד-רסיברים שלו. אם יצליח הוא יעלה למאזן 1-4 בפלייאוף, בשנתו השנייה בלבד בליגה, על אף שכל המשחקים היו בחוץ.


מארק סאנצ'ז חוגג. זה הזמן שלו להוכיח את גדולתו (AP)

 

לקראת תום העונה ניצחו הג'טס 17:22 בפיטסבורג, אבל עשו זאת כשפולמאלו נעדר מהגנת הסטילרס. הפעם סאנצ'ז יפגוש לראשונה את הסייפטי הנהדר, הוא ייאלץ לעשות זאת עם משחק ריצה מעט מקרטע. האם יוכל להביא את הג'טס לסופרבול הראשון שלהם מאז סופרבול 3?

 

ברס - פאקרס (22:00, FOX ו-METV)

מזג אוויר קר צפוי לקבל את פני הבאים לסולדג'ר פילד, אבל אין שגמר ה-NFC יהיה חם. לוהט אפילו. הקרב בין שיקגו וגרין ביי, המייצגות את שתי מדינות בעלות גבול משותף (אילינוי ו-וויסקונסין), יודעות שהפעם אסור להן להפסיד. אין מדובר רק בקרב על הכרטיס לסופרבול, אלא בזכות לצחוק על היריבה לאורך שנים ארוכות.

 

מהרגע שהניצחון של הברס על הסיהוקס כבר היה ברור, אי שם במחצית הראשונה, החלו האוהדים לחדד לשונות בהקנטות הדדיות. הכל נזרק הצידה לטובת כניסה ביריבה, חברויות נותרו מאחור.


ארון רודג'רס וברנדון ג'קסון מרוצים, יישארו כך? (AP)

 

בהתכתבות שנקרתה בדרכי (תודות לאורן גרמן) עונה אוהד הברס על השאלה "כיצד אתה יודע שאתה אוהד הפאקרס?". 'אתה נותן לבתך בת ה-12 לעשן ליד השולחן, מול הילדים שלה'; 'אתה נשוי בפעם השלישית ועדיין יש לך את אותם חותנים'; 'אתה לא יכול להתחתן עם אהובתך כי יש חוק שאוסר זאת'. אלו רק כמה דוגמאות בעלות 'רמיזות' לגבי האופי הווייט טראשי שמאפיין את הצ'יז-הדז מוויסקונסין.

 

אבל אל תדאגו להם, התשובה לא איחרה לבוא. גם לשאלה "כיצד תדע שאתה אוהד הברס?" יש תשובות מצחיקות ומעליבות. 'מישהו נותן לך פני עבור מחשבותיך, ואתה מחזיר לו עודף'; 'אתה חושב שסוציאליזם פירושו לחגוג'; אתה צריך שעתיים כדי לצפות בתכנית 60 דקות'; 'אתה לומד לקראת בחינת דם, ונכשל'. הסיום היה העוקץ ביותר: 'יש לך טבעת סופרבול אחת ואתה חוגג את הזכייה בה כל שנה מחדש'.


ג'יי קאטלר. הסקנדרי של הפאקרס לא ינהג בו בסלחנות (רויטרס)

 

קאטלר מול הסקנדרי של הפאקרס

ג'יי קאטלר, הקווטרבק של הברס, יכול להסתכל בסיפוק על העונה שלו. ספק אם הוא מרגיש אותו דבר לגבי ההופעה שלו מול סיאטל. אמנם הוא מסר לשני

טצא'דאונים, רץ לשניים נוספים ולא נחטף, אבל כמה מהמסירות שלו היו מאוד קרובות להפוך לאינטרספשנס שהיו משנות את כל הסיפור.

 

מול הסקנדרי המרשים של הפאקרס, איתו הוא יתמודד תחת הלחץ המתמיד של קו ההתקפה מגרין ביי, זה עשוי לעלות לו ולברס ביוקר. הקורנרבקים צ'ארלס וודסון (שחקן ההגנה של העונה שעברה) וטראמון וויליאמס ימתינו בכיליון עיניים לכל טעות של קאטלר. מאט ראיין מאטלנטה כבר שילם את המחיר כשוויליאמס חטף את אחת ממסירותיו בסיבוב הקודם והחזיר אותה לטאצ'דאון של 70 יארד. קאטלר יקווה להימנע מגורל דומה שיוביל להפיכת ההגנה של גרין ביי לאוסף של גיבורים.

 

הימורים: את מי נרצה לראות בסופרבול?

אחרי מאזן אימים של 1 מ-4 בהימורים על הוויילד קארד הצלתי את כבודי עם 3 מ-4 בחצאי הגמר האזוריים ו-50 אחוז עד עתה בפלייאוף. כעת הגיע שלב ההימורים על העולות לסופרבול, שיכול להיקרא גם שלב 'את מי היית מעדיף לראות בסופרבול?'. פעמיים הימרתי נגד הג'טס ונכוויתי, אני לא מתכוון לעשות את אותה טעות פעם שלישית. ב-NFC נראית גרין ביי כקבוצה שלמה ומוכנה יותר להעפיל למשחק הגדול. האמת, מגיע לארון רודג'רס. אני אשמח לראות את הג'טס והפאקרס בדאלאס ב-6 בפברואר, זאת יכולה להיות יופי של הצגה, כיאה לאירוע הספורט הגדול בעולם.


פורסם לראשונה 22/01/2011 23:54

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סאנצ'ז ובראד סמית'
צילום: AP
מומלצים