שתף קטע נבחר

נתניהו וארדן שוקלים מחדש את המינוי לאו"ם

השר להגנת הסביבה טרם החליט אם ברצונו להתמנות לשגריר באו"ם, וגם ראש הממשלה כבר לא בטוח בהחלטתו לשלוח לחו"ל את התומך הנאמן: "כבר לא יודע איפה אני זקוק לך יותר"

האם ראש הממשלה יחפש בקרוב מועמד חדש לתפקיד שגריר ישראל באו"ם? אחרי חודשים של התלבטויות ושיקולים פוליטיים, בנימין נתניהו והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שהיה מועמד מוסכם על ראש הממשלה ועל שר החוץ, לוקחים צעד אחורה כדי לשקול מחדש את אפשרות מינויו של ארדן.

 

 

בשיחה האחרונה בין השניים, שהתקיימה לפני ימים אחדים, סירב ארדן למסור תשובה חד-משמעתי לגבי כוונותיו, וגם נתניהו הפתיע. ראש הממשלה שיבח את עבודתו הפוליטית של ארדן, את נאמנותו ואת מסירותו בזירה הפרלמנטרית והפוליטית, אך רמז כי הוא מבקש לשקול שוב את ההצעה למנות את השר להגנת הסביבה לתפקיד הרם.

 

"אני כבר לא יודע איפה אני זקוק לך יותר", אמר נתניהו, "בוא נשב ונדבר על זה שוב. אומרים לי אנשים שעד שיש מישהו שנאבק בשבילי כל כך, שאתן לו ללכת". ראש הממשלה הבטיח לארדן, שמתלבט מסיבות משפחתיות ואישיות כבר שבועות ארוכים, כי אם יחפוץ בתפקיד וישיב בחיוב - הוא ימונה וייצא לשליחות המדינית החשובה

בניו יורק, אולם הציע לו לקיים עמו שיחה נוספת בימים הקרובים, על מנת לשקול יחד את המהלך

 

השר ארדן, שנחשב לפוליטיקאי צעיר ומוכשר ואהוד מאוד בליכוד, מתלבט בעיקר בשל חששו כי ה"גלות" בניו יורק, עשויה לפגוע בשאיפותיו הפוליטיות. ארדן בוחן כמעט מדי יום את המהלכים הפוליטיים, ותוהה האם הבחירות יוקדמו, או שמא הממשלה תסיים את ימיה.

 

אם יבין כי הממשלה תוכל לסיים את הקדנציה ללא זעזועים, הסיכויים כי ארדן ישיב בחיוב גדלים. אולם, ארדן חושש מטלטלות פוליטיות, דוגמת פרישת ישראל ביתנו מן הממשלה - מהלך שעשוי להקדים את הבחירות הכלליות, ולהשאיר אותו מחוץ למשחק הפוליטי שנים ארוכות מדי, דבר שעשוי לפגוע בנסיקתו בשמי הפוליטיקה הישראלית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
גלעד ארדן. מתלבט
צילום: גיל יוחנן
נתניהו. לא בטוח
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים