שתף קטע נבחר

הפתעה לשוטרים: חיפשו נשק - ומצאו עתיקות

השוטרים שהגיעו הבוקר לעוד מבצע אכיפה שגרתי לאיתור נשק לא חוקי בכפרי הגליל המערבי נדהמו לגלות בתוך בית שלל מסוג אחר. במקום נחשפו מאות מטבעות וכלים שונים מימי בית שני ומתקופות קדומות יותר. הם הועברו לרשות העתיקות

בשעות הבוקר (יום ה') הגיעו שוטרי תחנת נהריה אל הכפר מזרעה שבגליל המערבי, בניסיון להחרים מהמקום אמצעי לחימה שהוחזקו במקום בניגוד לחוק. אלא שבאחד הבתים שאליהם נכנסו, הופתעו כחולי המדים למצוא שלל רב - לא של רובים, כדורים או רימונים, אלא של אוצרות חשובים מן העבר.

 

 

במקום התגלו מאות מטבעות וכלים מברונזה, כדי חרס ותכשיטים שונים, חלקם מימי בית שני ואחרים אף מתקופות קדומות יותר. "מדובר ברכוש בעל ערך היסטורי, שלפי הערכות ראשוניות נאמד בשווי של מאות אלפי שקלים ואולי יותר", אמר ל-ynet מפקד תחנת נהריה, סגן-ניצב אילן הרוש. "השוטרים אספו בקפידה את כל הממצאים שנראה שנשמרו היטב במקום שבו נמצאו, והם הועברו לתחנה".


מצאו את המטמון. הממצאים שהתגלו במזרעה (צילום: דובר מרחב גליל)

 

דיווח בנושא הועבר לרשות העתיקות, שנציגיה אמורים לאסוף את הפריטים ולהעבירם לאחריותם. בזמן המעצר, היו בבית שבו נמצא השלל שני אחים כבני 20, ילדיו של אדם המוכר למשטרה מעבירות שונות. הוא עצמו לא היה במקום בזמן הפשיטה.

 

שני הצעירים הועברו למסור את גרסתם על הנסיבות שהובילו להימצאות העתיקות בביתם, הכחישו כל קשר לממצאים והפנו את החוקרים לתשאל את אביהם. כעת ינסו במשטרה לברר האם בבית או בסביבותיו הוחבאו פריטים עתיקים נוספים, וכן יבדקו האם שלל דומה נמכר בעבר לסוחרי עתיקות. ברשות העתיקות תיערך בדיקה כדי לקבוע האם מדובר בפריטים שנגנבו בעבר ממוזיאונים או ממוסדות אחרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ד"ר עודד ליפשיץ
מטבעות מימי בית שני (ארכיון)
צילום: ד"ר עודד ליפשיץ
מומלצים