שתף קטע נבחר

דרוש שגריר באו"ם: השר ארדן ויתר על התפקיד

השר להגנת הסביבה הודיע לראש הממשלה כי החליט להישאר בתפקידו, ולוותר על ההצעה להתמנות לשגריר ישראל באו"ם

העתיד הפוליטי בירושלים נראה מבטיח יותר מבניו יורק: השר גלעד ארדן הודיע היום (ג') לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החוץ אביגדור ליברמן כי החליט לוותר על הצעתם להתמנות לשגריר ישראל באו"ם. בשיחת טלפון שקיים עם השניים הודיע להם ארדן כי בכוונתו להמשיך לכהן כשר להגנת הסביבה. כעת ייאלצו נתניהו וליברמן למצוא מועמד חדש לתפקיד.

 

 

ארדן התבלט במשך חודשים ארוכים כיצד לנהוג, הן בשל שיקולים פוליטיים הנוגעים לאפשרות כי הבחירות לכנסת יוקדמו, והן בשל שיקולים אישיים ומשפחתיים. במסגרת התלבטויותיו הארוכות,

הוא נפגש עם ראש הממשלה כמה פעמים.

 

כפי שפורסם ב-ynet ראש הממשלה רמז לו לאחרונה להישאר בארץ ולוותר על התפקיד. "אם תחליט לנסוע, התפקיד שלך, אך אומרים לי שעד שיש לי כבר מישהו כמוך, שאני אתן לו ללכת", החמיא נתניהו לשר שסופג בתפקידו כשר המקשר לכנסת לא פעם את קריאות הזעם של האופוזיציה במליאה.

 

ארדן, הרואה עצמו כדור ההמשך בהנהגת הליכוד, ראה בדבריו של נתניהו רמז לכך שראש הממשלה מעדיף מועמד אחר לתפקיד היוקרתי בניו יורק. כמו כן, שקל ארוכות מהם הסיכויים לכך שהבחירות לכנסת יוקדמו, ובכך יאבד את האפשרות להתמודד על מקום לכנסת הבאה - אם יכהן כשגריר באו"ם. ככל הנראה, החליט ארדן כי הקריירה הפוליטית שלו בכנסת ובממשלה עדיפה על שהות של כמה שנים נוחות יחסית בניו יורק,

ולכן - בחר בסופו של דבר להישאר בארץ.

 

ייתכן שכעת לאחר שסירב ארדן לתפקיד, ייבחנו מחדש שמות שהיו קודם במרוץ לתפקיד. אחד השמות המובילים שהיו בהתמודדות על התפקיד, אלון פנקס, נפסל לפני כשנה בעקבות לחץ שהפעילה רעייתו של ראש-הממשלה, שרה נתניהו, בשל תוכנו של מאמר שפרסם ב"ניוזוויק".

 

שם בולט אחר בהתמודדות על התפקיד היה שגריר ישראל בבריטניה, רון פרושאור. לאחר שביולי אשתקד סיימה גבריאלה שלו את תפקידה כשגרירת ישראל באו"ם ובשל המחלוקת בנושא בין ראש-הממשלה לבין שר החוץ, מונה למלא את מקומה מירון ראובן.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
אין כמו בבית. השר גלעד ארדן
צילום: גיל יוחנן
מומלצים