שתף קטע נבחר

האופוזיציה על ההקלות: "נתניהו מזגזג ומתקפל"

שורת הצעדים הכלכליים שעליהם הכריז הערב ראש הממשלה לא התקבלה בהתלהבות בספסלי האופוזיציה. "אלה צעדים ראויים אך מינוריים מדי", אמר יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון. ויקי קנפו אמרה כי "כל מעמד הביניים נאנק תחת הנטל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב (יום ה') על שורת הקלות לציבור, בתגובה לגל המחאה נגד ההתייקרויות במשק. הוא הציג, בין היתר, מתווה להוזלת מחירים, ובו ביטול העלאת מחיר הדלק, הוזלת הנסיעה בתחבורה הציבורית והפחתת התשלום על המים, אבל לפחות את האופוזיציה הוא לא הצליח לשכנע.

 

 

"הפלא שנקרא תקציב דו-שנתי החזיק בדיוק 40 יום", אמר ל-ynet יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון. על הצעדים השונים שהציג נתניהו, ובהם גם העלאת שכר המינימום, אמר אורון כי "אלה צעדים ראויים, אך מינוריים מדי. בעיית יוקר המחייה ודחיקת מעמד הביניים

 דורשת שינוי מערכתי ותפישתי, שבמרכזו עצירה מוחלטת של העלאות מסים עקיפות. מאידך, היא דורשת הפסקת ההורדה של מסי חברות ומסים ישירים".

 

אורון סיכם, ובהתייחסות להופעתו התקשורתית של ראש הממשלה אמר כי "שום מהלך היסטרי או מצגות, הצגות, זיגזגים ופליק-פלקים לא יצליח לכסות על הכישלון בכך שנתניהו מעדיף להיטיב עם מעטים, ולהרע עם כל השאר".

 

דברים ברוח דומה אמר ח"כ שלמה מולה מקדימה, שהאשים כי "נתניהו שוב התגלה חסר עמוד שדרה וכזגזגן בלתי נלאה. רק לפני חודש וחצי הוא התהדר בתקציב חברתי, אבל הפער שבין מציאות חייהם של אלפי אזרחים בישראל לבין התפארות הממשלה במדיניות כלכלית טובה הוא זריית חול בעיניים, במציאות בלתי נסבלת שמחריפה מדי יום".

 

מולה סיכם ואמר כי "אין אמון בממשלה הגזלנית הזו. היום מפחיתים, ומחר מעלים. נתניהו לחיץ, וכל עיסוקו נוגע בהישרדותו הפוליטית ובכיבוי השריפות. לכן עליו להתפטר לאלתר".

 

חברו של מולה לסיעה, ח"כ יואל חסון, אמר כי "מדובר, שוב, בהתנהלות שורדת, מזגזגת ומתקפלת של נתניהו. הוא מקבל החלטות רק תחת לחץ ופאניקה, כשהוא

מרגיש שכיסאו מתנדנד. אם הוא כל כך לחיץ בנושאים הכלכליים, מפחיד לחשוב איך הוא מתמודד עם לחצים ביטחוניים".

 

לעומתו, אמר שר הרווחה, משה כחלון, כי "אין ספק שחבילת הצעדים החברתיים תשפר את מצבם של מאות אלפי אזרחים בישראל, הן ממעמד הביניים והן מהשכבות החלשות יותר. אני סבור שעל יו"ר ההסתדרות לפעול בשיתוף פעולה עם ראש-הממשלה מתוך רצון משותף של כולנו להתמודד עם האתגרים החברתיים".

 

כחלון ציין גם כי "לפני מסיבת העיתונאים, סיכמתי עם ראש הממשלה שבמהלך הימים הקרובים נקיים דיון במטרה להביא לשיפור מצבם של מקבלי קצבאות הקיום".

 

ח"כ מירי רגב, חברת ועדת הכספים, בירכה את ראש הממשלה - אך אמרה שהצעדים אינם מספיקים. "אין ספק כי העלאת שכר המינימום היא חשובה, כמו גם הפחתת מחירי התחבורה הציבורית, אך אלה אינם נותנים מענה מספק לאוכלוסייה החלשה ואינה נותנת מענה אמיתי למעמד הביניים. אני ממליצה לראש הממשלה להקים צוות היגוי שיעסוק במתן פתרונות אמיתיים לזוגות צעירים למעמד הביניים ולשכבות החלשות".

 

ויקי קנפו: "ביבי מחלק את העם"

גם בקרב מארגני המחאה החדשה נגד מדיניותה הכלכלית של הממשלה לא נרשמה התלהבות יתרה מהצעדים שעליהם הכריז הערב נתניהו.

ויקי קנפו, שרק לאחרונה שבה להוביל את המאבק הציבורי בנושא, אמרה הערב: "כמעט כל מעמד הביניים היום נאנק תחת הנטל. לא ייתכן מצב שהעשירים יילכו ויתעשרו בעוד שהעניים סובלים. גם מעמד הביניים מזדהה איתי כיום ומבין את העיוות שנוצר. ביבי מחלק את העם לעשירים ולעניים".

 

יואל מרשק, מנהל אגף המשימות בתנועה הקיבוצית, תקף גם כן את נתניהו: "בניסיון להצטייר כקשוב לצרכי העם, ביבי הכריז היום על הקלות כלכליות מתוך ידיעה שהן לא מקלות במאום. הדלק והמים אמנם חשובים, אך הם רק הקש ששבר את גב הגמל. כעת, הקש הורד בחזרה, אך העם נשאר שבור ומחולק . 'הקלות' אלה לא עוצרות את גל המחאה החברתית נגד גזירות הממשלה, אלא רק מגבירות אותו".

 

בהכנת הכתבה השתתף אטילה שומפלבי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו. "מרגיש את כיסאו מתנדנד"
צילום: ירון ברנר
ח"כ יואל חסון מקדימה
צילום: גיל יוחנן
ח"כ משה גפני. מברך
צילום: מתי אלמליח
מומלצים