שתף קטע נבחר

סמסונג חושפת: יורשים לגלקסי Tab וגלקסי S

תערוכת הסלולר MWC בספרד נפתחת מוקדם: סמסונג חשפה טאבלט חדש, גלקסי טאב 2, ואת הגלקסי 2S - סמארטפון רב עוצמה. לשניהם מעבדים כפולי ליבה, יכולת NFC ומצלמות 8 מגה פיקסל

<< נוקיה, מיקרוסופט, שני תרנגולים ונשר

 

תערוכת MWC בברצלונה היא אירוע הסלולר הגדול ביותר בעולם. חברות רבות מנצלות את הבמה כדי לחשוף מכשירים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות. רגע לפני פתיחת התערוכה, קיימה חברת סמסונג מסיבת עיתונאים בה הכריזה על שני מוצרים חדשים-ישנים.

 

הטאבלט של החברה, גלאקסי טאב הוגדל (לא, מגיב 19, לא בשקל תשעים) למכשיר עם מסך בגודל 10.1 אינץ (קצת יותר מהאייפד שעומד על 9.7 אינץ'). בנוסף, חשפה סמסונג יורש גם לסמארטפון הגלקסי S הפופולרי, שמכר בישראל כבר למעלה מ-50 אלף יחידות, ומעל 10 מליון מכשירים בעולם.

 

היורשים נקראים טאב 2 וגלקסי אס 2 - לא שמות סקסיים במיוחד. מצד שני, לשניהם מפרט רב עוצמה ויכולות מולטימדיה משובחות.

 

גלקסי טאב 2: מותק, הטאבלט התנפח

הגלקסי טאב הראשון נחשף בספטמבר 2010, בתערוכת IFA בברלין. לאחר שנבחן בערוץ המחשבים, הוא נמצא פחות נוח לעבודה ממחשבי לוח בעלי מסכים גדולים יותר. כנראה שמהנדסי סמסונג מסכימים עם הקביעה, ולכן הוגדל המסך בדגם זה. בדומה לזום של מוטורולה, גם לטאב 2 יש מעבד טגרה 2 כפול ליבה במהירות של גיגהרץ, וגם הוא מבוסס על אנדרואיד 3.0, מערכת ההפעלה של גוגל שנבנתה במיוחד למחשבי לוח.

 


 

הוא דק למדי, ושוקל רק 599 גרם (לעומת 680 באייפד), ועיצובו קצת יותר אלגנטי משל קודמו: עיגול מתכת מאחור ללוגו, פס כסף למצלמה, ואלמנטים עיצוביים אחרים שלא ראינו בטאב הראשון (שהיה בעיקר פלסטיק, שחור ולבן).

 


 

הדגש במחשב זה הוא על מולטימדיה: יש לו מצלמה אחורית של שמונה מגה פיקסל, ולה יכולות וידאו Full HD באיכות 1080p. גם המצלמה הקדמית שודרגה, וכעת היא באיכות של שני מגה פיקסל, לחובבי שיחות וידאו. לטאב החדש יש חיישן קרבה, מד תאוצה, מצפן מובנה וגם ג'ירוסקופ לשליטה במשחקים (אתה מטה את המחשב ימינה, האוטו במשחק פונה ימינה).

 

המעבד החזק מסוגל לתמוך בשלל יישומים כמו משחקים תובעניים יותר, סרטים ועוד. בדומה לנקסוס S, הטאב 2 תומך בטכנולוגיית NFC, להעברת מידע וקבצים במגע. כדי להאיץ את מהירות ההעברה והחיבור, יש לטאבלט החדש גם שתי אנטנות WiFi במקום אחת. הוא יימכר בגירסאות 16 ו-32 גיגה.

 

גלקסי 2S: גם לחובבי קריאה

הגלקסי S החדש מבוסס על אנדרואיד 2.3. יש לו מסך רב מגע Super AMOLED Plus - גירסה משופרת של מסך הגלקסי S, וגודלו 4.27 אינץ' (רזולוציה מקסימלית של 480x800 פיקסל) לסמארטפון החדש יש מעבד טגרה 2 כפול ליבה, במהירות של גיגהרץ. זוהי חומרה חזקה מאוד, שצפויה להפוך לסטנדרט בסמארטפונים, וראשיתה ב-Atrix שחשפה מוטורולה לפני חודש בתערוכת CES.

 


 

סמסונג הטמיעה באנדרואיד 2.3 ממשק חדש (שמאוד דומה לשיטת האריחים של מיקרוסופט פון 7) שמתבסס על ארבעה מרכזי תוכן שונים, לניווט קל וכדי שיהיה קל יותר לקנות ולהפעיל יישומים במכשיר. רשתות חברתיות, מיילים וסמסים מופעלים מהמרכז החברתי (בסמסונג קוראים לו Social HUB Premium), והוא מציג סנכרון לפייסבוק, טוויטר ומקורות נוספים ללא התקנת אפליקציות. במרכז המוזיקה נמצאים שירים להשמעה ולהורדה, ובמרכז המשחקים מוצגים שלל משחקי פנאי ואחרים.

 


 

המרכז הרביעי הוא המעניין שבהם, ונקרא מרכז הקוראים (Readers Hub): סמסונג רוצה לתת לגלקסי S החדש תכונות של קורא ספרים אלקטרוני, ומציעה 2.2 מיליון ספרים ועיתונים לצפייה ולהורדה. אמנם מסך של 4.27 אינץ' הוא גדול ונוח יותר לקריאה ממסך הסמארטפון הממוצע, אבל אינו בהכרח פיתרון אופטימלי למי שרוצה לקרוא ספר של 600 עמודים.

 

ימים יגידו איזו הצלחה תנחל היוזמה החדשה של סמסונג. הגלקסי אס 2 אמור לנחות במהלך חודש יוני בישראל וכבר עכשיו ברור כי עוד במהלך שנת 2011 (קצת אחרי השקת האייפון הבא) יושק מכשיר הגלאקסי אס 3. 

 

הכתב היה אורח חברת סמסונג בברצלונה. בהכנת הכתבה סייע ניצן סדן.

 

אילו חברות ישראליות יציגו בתערוכת ברצלונה 2011? >>

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גלקסי S חדש, וגם מחשב לוח
צילום: יח"צ סמסונג
מומלצים