שתף קטע נבחר

אולמרט איים בתביעה, לדור מסרב להתנצל

פרקליט המדינה עונה לראש הממשלה לשעבר: התייחסתי ל"שערורייה" בהלוואה שקיבלת מההיבט הציבורי, וגם אם החזרת אותה עכשיו - זה פרט שולי

פרקליט המדינה משה לדור אינו מתנצל: במכתב ששלחה היום (ב') המשנה לפרקליט המדינה, אורית סון, לפרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ועל דעתו של לדור, נמסר שאין בכוונתו להתנצל על דברים שאמר בראיון לגבי "התנהלות שערורייתית" של אולמרט.

 

בסוף השבוע פורסם ב"הארץ" ראיון עם לדור, שבו צוטט בעניין הלוואה שקיבל אולמרט מהמיליונר ג'ו אלמליח. "זה סיפור שערורייתי בצורה בלתי רגילה. הטענה היא שאלמליח נתן לאולמרט ב- 93' 75,000 דולר כהלוואה. בשנה ההיא, בסכום הזה, אפשר היה לקנות דירה בשכונת קרית יובל. אני מהחברים שלי עוד לא קיבלתי ופל במתנה בחיים, אוקיי? ועד היום ההלוואה הזו לא הוחזרה. אני לא מכיר הלוואות כאלה".

 

בתגובה, אתמול שלחו פרקליטיו של אולמרט מכתב חריף ללדור, איימו לתבוע אותו על לשון הרע אם לא יתנצל בתוך 48 שעות, והזכירו שההלוואה דווקא הוחזרה בשנה שעברה. הם גם טענו שיש בדברי סכנה לשיבוש ההליכים במשפט המתנהל נגד ראש הממשלה לשעבר.

 

במכתב התשובה מציינת היום המשנה לפרקליט המדינה, כי אמנם נושא כשרות העברת סכום ההלוואה מאלמליח לאולמרט לא נכלל בכתב האישום, אולם לא הייתה כל מניעה שלדור יתייחס להיבט הציבורי הכרוך בקבלת הכספים ובהמצאותם שנים רבות בידי אולמרט.

 

סון כותבת כי לדור הביע את דעתו באשר להיבט הציבורי של העברת כספים ללא כל תיעוד, ובסכום ניכר מאוד, מאיש עסקים לאדם הנושא תפקיד ציבורי, אשר המשיך להחזיק בהם כל השנים.

 עוד נטען במכתב כי אין מחלוקת ש"ההלוואה" לא הוחזרה עד להגשת כתב האישום, שנים רבות מאז קיבל אולמרט את הכסף, וגם טענת אולמרט לפיה החזיר לאחרונה את ההלוואה הינה "שולית לחלוטין - בגלל הבעייתיות של קבלת כספים מידי איש עסקים והשימוש הפרטי בהם בידי איש ציבור".

 

לבסוף כותבת המשנה של לדור כי די בכל זאת בכדי לתמוה מאוד על פניית פרקליטי אולמרט ולדחות אותה. יועץ התקשורת של אהוד אולמרט, אמיר דן, מסר הערב: "המכתב שלנו היה ברור ובמידה ולא תתקבל התנצלות, תוגש תביעת דיבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משה לדור. תמוה מאוד
צילום: פייר תורגמן
אולמרט. ממשיך לאיים
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים