שתף קטע נבחר

אחרי המאבק: שפל בהרשמה לקורס הצוערים

נזקי המחאה - רק 1,100 מועמדים נרשמו לקורס היוקרתי של משרד החוץ. מדובר בירידה של כ-50% לעומת השנים הקודמות. ומה אומרים בירושלים: "למרות המשכורות, אנו עדיין יוקרתיים"

חשיפת תלושי השכר של הדיפלומטים עשתה את שלה: על רקע מחאת עובדי משרד החוץ בחודש שעבר, שבמהלכה נחשפו משכורותיהם, נרשם השנה שפל חסר תקדים בהיענות לקורס הצוערים היוקרתי - רק 1,100 מועמדים נרשמו לקורס שצפוי להיפתח בחודש נובמבר. זו צניחה של 50 אחוזים במספר הנרשמים לעומת השנים הקודמות.

 

 

בשנה שעברה נרשמו לקורס הצוערים של משרד החוץ 1,900 מועמדים, ובשנה לפניו התמודדו 2,200 מועמדים.


עובדי משרד החוץ מפגינים להעלאת שכרם. "צריך להתעשת"

 

גורמים במשרד החוץ ייחסו את הירידה הדרמטית במספר המעוניינים שחלה השנה, לחשיפת תלושי המשכורת ולסיפוריהם של עובדים שונים החיים בתנאים כלכליים קשים. כעת, במשרד החוץ חוששים שהירידה הזו תוביל גם לגיוס כוח באדם באיכות נמוכה.

 

למי שמעוניין להצטרף לשורות משרד החוץ ולהפוך לדיפלומט, ההרשמה לקורס תסתיים מחרתיים ומכל המועמדים, רק 2.5-2 אחוזים ימצאו עצמם במסלול ההכשרה שנמשך חמש שנים.

 

"מתברר, לצערי, כי תנאי התעסוקה הגרועים של העובדים בשירות החוץ ידועים היום לציבור, ושוב, לצערי, עובדים ראויים ומוכשרים נמנעים מהתמודדות עם קורס הצוערים", אמר יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, חנן גודר, בשיחה עם ynet, "אני קורא לאנשי האוצר להתעשת ולהבין שיש צורך בשינוי מהותי בסולם השכר של שירות החוץ הישראלי".

 

מנהל המחלקה לתקשורת ישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, אמר בתגובה: "עם מספרים אי אפשר להתווכח, הנתונים נכונים. לפחות לפי המעטפות שנפתחו עד לרגע זה. עם זאת אין ספק שמתוך 1,100 המועמדים נמצא את הדיפלומטים לעתיד של מדינת ישראל - הצעירות והצעירים הנחושים, המסורים, והמתאימים ביותר שיממשו השנה אולי מבחינה סטטיסטית תוך סיכויי הצלחה גדולים יותר, את חלומם להיות חוד החנית המדיני וההסברתי של ישראל בדור הקרוב. נשמח לאמצם למשפחת משרד החוץ. קורס הצוערים הוא עדיין שער הכניסה הנחשק לאחד התפקידים היוקרתיים ביותר בשירות הציבורי, אם לא המבוקש ביותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"עם מספרים אי אפשר להתווכח"
מומלצים