שתף קטע נבחר

יציאת מצרים: איטליה נשטפת בגל של מהגרים

ההתקוממויות העממיות במזרח התיכון נותנות את אותותיהן על היבשת האירופית. אחרי ש-3,500 מהגרים כבר הגיעו מתוניסיה לארץ המגף, 100 מהגרים ממצרים - בהם קטינים רבים - נתפסו עם הגיעם לחופי המדינה. באירופה מודאגים: "זו רק ההתחלה"

ההתקוממויות האחרונות במזרח התיכון מאיימות להציף את אירופה במהגרים בלתי חוקיים: לפחות 100 אזרחים מצריים הגיעו בימים האחרונים לחופי סיצילה באמצעות סירות, ורשויות המדינה הביעו את חששן מגל כביר של מהגרים שישטוף את כל היבשת בשל התסיסה הגדולה בעולם הערבי, שהחלה בתוניסיה ובמצרים. 

 

 

סירה אחת ובה 66 מהגרים - עשרה מהם ככל הנראה קטינים - נתפסה בסמוך לעיר האיטלקית פוצאלו, כך מסר היום (יום ד') "הארגון למען מהגרים" שבסיסו בז'נבה. סירה נוספת שנשאה 30 מהגרים הגיעה לחופי רגוזה ויושביה נעצרו על ידי הרשויות המקומיות.

 

הדאגה האיטלקית מובנת לאור העובדה שמעל 3,500 מהגרים מתוניסיה כבר הגיעו לאי האיטלקי למפדוזה, לא הרחק מחופי אפריקה. הרשויות בלמפדוזה התריעו כי הן מתקשות להתמודד עם הזרם החריג של המהגרים. בעקבות זאת, הכריז ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, על מצב חירום שבמסגרתו העניק לרשויות ההגירה במדינה סמכויות עוקפות ביורוקרטיה. סמכויות אלה מאפשרות לאנשי ההגירה לנקוט צעדים תקיפים יותר נגד המהגרים, ואף למנוע מסירות המגיעות מתוניסיה לעגון בחוף.

 

בינתיים, רבים מהמהגרים רוכזו במגרש כדורגל גדול שמשמש עתה כמרכז הקליטה המאולתר של האי. אחרים שוכנו בבתי מלון ובכנסיות שהסכימו לפתוח את דלתותיהן, אך ישנם כאלה שנאלצו לישון תחת כיפת השמים בנמל.

 

התסכול בממשלה האיטלקית גבר לאחר שביום שבת טבעה סירת מהגרים שעשתה דרכה ללמפדוזה, ואדם אחד נספה. בעקבות המקרה פנה שר החוץ של איטליה, פרנקו פרטיני, לאיחוד האירופי בבקשה דחופה שיפעל בנושא. הוא קרא לגייס מדינות מאזור הים התיכון שברשותן סירות, מטוסים ומסוקים.

 

איטליה דרשה בנוסף כי האיחוד יכנס דיון חירום על מנת לגבש תוכנית תגובה, ולהציב סירות סיור מול חופי תוניסיה על מנת לבלום את המבקשים להגר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
3,500 איש כבר נמצאים באיטליה. מהגרים מתוניסיה
צילום: רויטרס
הכריז על מצב חירום. ברלוסקוני
צילום: AP
מומלצים