שתף קטע נבחר

סוף-סוף: תוקם יחידה להפריה חוץ גופית בנהריה

צעד נוסף בצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה: לאחר מאבק של שנה וחצי אישר משרד הבריאות לראשונה להקים יחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים נהריה. עד היום נאלצו נשים ובני זוגן לעבור את הטיפולים בחיפה. הצפי לפתיחה: עד שנה

בשורות טובות ל-550 אלף תושבי הגליל המערבי: בתום מאבק בן שנה וחצי אישר היום (ד') משרד הבריאות את הקמתה של יחידה להפריה חוץ גופית (IVF) ראשונה באיזור, בבית החולים בנהריה. הצפי להקמת היחידה החדשה: עד שנה. 

 

 

"זו בשורה היסטורית"

נשים ובני זוגן שמתגוררות באיזור הגליל המערבי נאלצות כיום לנסוע לטיפולים ביחידות להפריה חוץ גופית בחיפה, מרחק של עשרות קילומטרים ממקום מגוריהן. הקמת היחידה תסייע לצמצם את פערי הבריאות הקשים בתחום זה בין המרכז לפריפריה. לשם השוואה, באזור המרכז ישנן 11 יחידות הפריה חוץ גופית, בירושלים ארבע ואילו בצפון ובדרום יש שתי יחידות בלבד. הסיבה הרשמית לאפליה הן תקנות של משרד הבריאות, המגבילות

את מספר היחידות שנפתחות בארץ ליחס של יחידה אחת ל-300 אלף נפש. למרות ההנחיות הללו, בצפון ובדרום יחידת הפריה אחת משרתת למעלה מחצי מיליון נשים, בעוד שבמרכז כל יחידה משרתת הרבה פחות מ-300 אלף.

 

"זו בשורה היסטורית עבורנו", אמר ל-ynet מנהל בית החולים בנהריה ד"ר מסעד ברהום, לאחר שהתקבלה בבית החולים הודעת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על הקמת היחידה. "אני מוקיר את עבודת סגן השר, שמנסה לצמצם את פערי הבריאות בין המרכז לפריפריה לא רק כסיסמה, אלא במעשים. כל תושבי הגליל המערבי חבים לו תודה. זהו צעד שימנע כאב, צער ואי נוחות של נשים ומשפחות מהאזור".

 

לדברי ד"ר ברהום, הקמת היחידה תארך בין חצי שנה לשנה והיא מותנית בגיוס תרומות לצורך רכישת ציוד.

 

ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה), שליוותה את מאבק בית החולים בנהריה בירכה גם היא על ההחלטה. "שנה וחצי של עבודה למען מטרה ראוייה הביאה לתוצאות", אמרה ל-ynet. "משרד הבריאות הבין שאי אפשר להמשיך ולדבר על פריפריה ושוויוניות במערכת, בלי להראות מעשים בשטח. זו הדרך הנכונה להוכיח זאת. לא בא בחשבון להשאיר את המצב כפי שהיה עד היום. גם העובדה שנשים יודעות שהן לא צריכות לבלות ימים ארוכים בנסיעות לחיפה - משפיעה על הצלחת הטיפול".

 

פתיחת היחידה התאפשרה לאור גידול באוכלוסיה. עם זאת, התהליך התעכב בתחילה בשל רצון של משרד האוצר להתנות את פתיחת היחידה בנהריה בסגירת יחידה אחרת, ששיעור ההצלחות בה נמוך. עיכוב נוסף התרחש לפני כשנה, כפי שפורסם ב-ynet, לאחר שסגן השר ליצמן העדיף לפתוח יחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים החרדי מעייני הישועה בבני-ברק.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: index open
הפריה חוץ גופית. עכשיו גם בגליל המערבי
צילום: index open
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים