שתף קטע נבחר

ליברמן: היחסים שלי עם נתניהו קורקטיים

אחרי שביטל את מינויו לשגריר בלונדון, שר החוץ טען שלעוזי ארד "יש מה לתרום בתוך מדינת ישראל". הוא טען שיחסי העבודה שלו עם ראש הממשלה תקינים, אבל הזכיר ש"צריך לכבד את כל ההסכמים שנחתמו איתנו". ומה עם הספינות מאיראן? על זה הוא לא אמר מילה

"קורקטיים" - כך הגדיר היום (ה') שר החוץ, אביגדור ליברמן, את יחסיו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על רקע העימות האחרון בין השניים בנושא מינוי השגרירים באו"ם ובלונדון, ליברמן טען שיחסי העבודה תקינים, אך לא שכח להזכיר את הצורך לעמוד בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לישראל ביתנו.

 

 

בטרם פגישתו בירושלים עם מקבילו הקפריסאי, התייחס ליברמן לסוגיית מינוי עוזי ארד לשגריר ללונדון: "אני מכבד ומעריך את עוזי ארד, וחושב שבהחלט יש לו מה לתרום גם בתוך מדינת ישראל". שר החוץ ביטל למעשה את המינוי, אחרי שהכוונה לשלוח את ארד ללונדון הודלפה מלשכת ראש הממשלה.

 

"אני מאוד מכבד את ראש הממשלה והציפייה שלי היא שיכובדו כל ההסכמים שנחתמו איתנו", הוסיף ליברמן. "דיברתי עם ראש הממשלה. היחסים בינינו תקינים, קורקטיים ונמשיך לעבוד יחד".

 

כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, ביום חמישי הבא תתכנס ועדת המינויים של משרד החוץ בראשות סגן שר החוץ דני איילון במטרה לדון במכרז לתפקיד שגריר ישראל באו"ם. במכרז צפויה הוועדה לבחור לתפקיד את שגריר ישראל בלונדון, רון פרושאור, בהתאם להודעה על כך - הפעם בהסכמה - של שר החוץ וראש הממשלה. משמעות נוספת של קיום המכרז היא כי לא ייפתח מכרז נוסף לתפקיד שגריר בלונדון, עד שיאושר מינויו של פרושאור הן בוועדה והן בממשלה.

 

ליברמן "עשה שרירים" השבוע והעלה את המתח בצמרת לרמות גבוהות, עקב דרישתו להעביר בכנסת חוקים שלהם התחייבה מפלגתו, ישראל ביתנו - בהם החוק המאשר את כל הגיורים בצה"ל וחוק הגיור הכללי, שאמור להקל על עולים חדשים. אחרי שגם אמר לפעילי מפלגתו שהעבר החוקים עשויה להפיל את הממשלה,

 במערכת הפוליטית העריכו שליברמן מבקש שוב למשוך מצביעי ימין מהליכוד.

 

בדבריו היום לאחר פגישתו עם שר החוץ הקפריסאי מרקוס קיפריאנו, התייחס ליברמן גם לנושא האיראני - אך לא דיבר על הספינות שרק אתמול הכריז שיעברו עוד אמש בתעלת סואץ לכיוון סוריה. שר החוץ הזהיר מההשלכות, אך היום נודע שמעברן בוטל, לפי דיווחים בהוראה מצרית. 

 

"איראן מנצלת את המחאה בעולם הערבי לא על מנת להביא לדמוקרטיה וחופש ביטוי, אלא בשביל לכפות משטרים איסלאמיים קיצוניים", אמר ליברמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליברמן. נמשיך לעבוד יחד
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים