שתף קטע נבחר

השאובינה יארח שלושה פרויקטים מישראל

התיאטרון הגרמני יארח השנה בפסטיבל F.I.N.D את "מוריס שימל" של חנוך לוין, לצד טעימות מתוך שני פרויקטים חדשים בתהליך של אנסמבל הרצליה ותיאטרון הבימה

פסטיבל המחזאות הבינלאומי של תיאטרון השאובינה בברלין, F.I.N.D, מציג מדי שנה הפקות אורחות, פרמיירות ועבודות בתהליך במטרה לחשוף כותבים, יוצרים ויצירות יוצאי דופן מן העולם. בחודש מרץ הקרוב יארח הפסטיבל שלושה פרויקטים ישראליים, חלקם בתהליכי עבודה שונים, בזה אחר זה.

 

הצטרפו לפייסבוק של ynet וקבלו עדכונים חמים וסרטונים בלעדיים

  

ב-7 במרץ תיערך חזרה מול קהל על "איש ואישה אחת", קופרודוקציה של אנסמבל תיאטרון הרצליה עם פסטיבל התיאטרון הבינלאומי של ציריך, פסטיבל נופי תרבות בבאזל והתיאטרון הלאומי של נסיכות ליכטנשטיין. ההצגה, שעתידה לנעול את העונה הנוכחית של אנסמבל תיאטרון הרצליה בחודש יולי, מבוססת על סיפורי עם קצרים מהתרבות הערבית ובוחנת את תהליך ההשתנות שלהם מטקסטים עממיים לטקסטים דרמטיים תיאטרליים.

 

סיפורי העם עובדו לכדי מחזה על ידי יוספה אבן שושן, שמעון בוזגלו וטאהר נג'יב, כשאת ההצגה מביימת אופירה הניג. הפרויקט יוצג בעברית ובערבית בליווי כתוביות לגרמנית ולאנגלית. זהו הפרויקט השני שמציגים בפסטיבל נג'יב והניג. קדם לו, "בטווח יריקה", מונודרמה מאת נג'יב בבימויה של הניג ובכיכובו של השחקן חליפה נאטור, שהציגה בו לפני שנתיים.

 

חנוך לוין בברלין

הפקה ישראלית נוספת שתתארח בפסטיבל בברלין החל ב-9 במרץ היא "מוריס שימל" קופרודוקציה של התיאטרון הלאומי, הבימה ותיאטרון חיפה, שעלתה בבכורה בישראל ביולי אשתקד. את הקומדיה המשפחתית הפיוטית מאת חנוך לוין, ביימה יעלי רונן והיא תוצג בברלין במלואה. במסגרת הפסטיבל תציג רונן במקביל גם טעימות מתוך פרויקט "היום שלפני היום האחרון".


"מוריס שימל" בהבימה. עם הפנים לברלין (צילום: ז'ראר אלון)

 

העבודה, שנמצאת בשלבי תחקיר מתקדמים לקראת חזרות, היא המשך להצגה "דור שלישי", קופרודוקציה נוספת של הבימה והשאובינה שעוסקת בזיכרון השואה.

הפרויקט החדש עוסק בהקצנה דתית ובהשלכותיה על המחר. עלילתו מתרחשת במציאות עתידנית כיאוטית אחרי המפץ הגדול שיבוא. חלק מהיוצרים ומהשחקנים שהיו שותפים לפרויקט הקודם, ייקחו חלק גם בנוכחי ובכללם לצדה של רונן, הדרמטורגית אירינה שודרוק והשחקנים אורית נחמיאס, יוסף סוויד וקנוט ברגר.

 

שחקנים נוספים שיצטרפו לפרויקט הם יגאל שדה ושרדי ג'בארין. הגרסה השלמה של "היום שלפני האחרון", תציג בבכורה עולמית בשאובינה בחודש אוגוסט הקרוב. ההצגה תעלה בישראל במסגרת חגיגות פתיחתו המחודשת של אולם תיאטרון הבימה בנובמבר..

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים