שתף קטע נבחר

לראשונה בשב"ס: מחר ימונה נציב מתוך הארגון

השר לביטחון הפנים יכריז מחר על זהות מחליפו של בני קניאק, שיסיים את כהונתו. בצעד תקדימי, ימונה לפקד על שב"ס קצין בכיר מתוך הארגון עצמו

לראשונה בתולדות שב"ס, ימונה מחר (יום ג') נציב מקרב קציני הארגון. השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', יכריז מחר על זהות מחליפו של רב-גונדר בני קניאק שיסיים את שירותו. נציב שב"ס הבא יהיה אחד מבין המועמדים לתפקיד, שהם מפקד מחוז מרכז, גונדר נזים סביתי, מפקד מחוז דרום, אלי גביזון, ראש אגף המטה, גונדר אבי וקנין, וסגן הנציב, גונדר דב לוצקי. גורמים בשב"ס אמרו כי המועמדים המובילים הם סביתי וגביזון.

 

 

מדובר בתקדים, שכן מאז הוקם שב"ס, לפני 61 שנים, מעולם לא עמד בראשו נציב ש"גדל" בארגון. בכל פעם שאחד סיים את כהונתו, "הוצנחה" לפקד על שב"ס אישיות חיצונית, לרוב מהמשטרה.

 

''בכל השנים, הקצינים הוותיקים והמנוסים הרגישו שהם לא ראויים להיות מפקדים של שב''ס, מה שגרם למורת רוח רבה גם בקרבם וגם בקרב הסוהרים", אמר ל-ynet גורם בשב"ס. "הם ראו איך בכל פעם מצניחים להם מפקד שלא גדל בארגון, אבל היום, סוף כל סוף, יהיה לנו מפקד מתוך שורות הארגון".

 

בתקופה האחרונה ידע הארגון זעזועים משמעותיים, שהטרגי בהם היה אובדן 35 הצוערים בקורס הקצינים שנספו באסון האוטובוס בשריפת הענק בכרמל. נוסף על כך, פקד את בתי הסוהר של הארגון גל התאבדויות של עצירים ואסירים, שבעקבותיו אף התפתח בין הסוהרים הומור שחור בנושא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'
צילום: מתי אלמליח
מומלצים