שתף קטע נבחר

ביום של הגראד: ישראל הכניסה מיליונים לעזה

פרסום ראשון: בנק ישראל פרט 13.5 מיליון דולר כדי לאפשר העברה של כסף מחשבון בסניף בנק פלסטין ברמאללה לסניף הבנק בעזה לתשלום משכורות לעובדי ארגון הסיוע של האו"ם, אונר"א. הארגון: "ההעברה נעשתה באישור מלא של ישראל"

הרשויות הישראליות - בנק ישראל וכוחות הביטחון - אישרו ואיפשרו הכנסה של 13.5 מיליון דולר במזומן דרך מחסום ארז לרצועת עזה - אתמול בבוקר (ד'), כמה שעות לפני מטח טילי הגראד שנורה על נתיבות ובאר שבע, כך נודע ל-ynet. מדובר בכסף שהועבר מחשבון בנק של אונר"א (ארגון הסיוע של האו"ם בשטחים) בבנק פלסטין ברמאללה לחשבון אחר שלו בסניף הבנק בעזה, והוא מיועד לתשלום משכורות עובדי אונר"א ברצועה.

 

גם בסוף חודש ינואר הועבר סכום דומה. מקור במערכת הבנקאית ברצועה טוען שבנק ישראל פרט את הכסף עבור הבנק הפלסטיני. בבנק ישראל סירבו לאשר או להכחיש את הדברים.

 

בשנים האחרונות הבנק ביצע פריטת כספים ושירותים בנקאיים נוספים עבור סניפים של בנקים ברצועה ואיפשר העברות של מיליארדי דולרים ושקלים לרצועה. זאת, בנוסף להפקדות כספים בהיקף של מיליארדי שקלים ודולרים שבנק ישראל מבצע עבור לקוחות ברצועה.

 

יצוין כי בנק ישראל אינו עובר על החוק, כיוון שהחלפות הכספים נעשות עבור סניפים עזתיים של בנקים חוקיים שמרכזם אינו ברצועה, כמו בנק פלסטין שמרכזו ברממאללה, או בנקים ממדינות ערב, ולכן לא מדובר בהלבנת הון וגם לא בפעילות מסחרית בשטח אויב. עם זאת, ההעברה מעלה שאלה קשה: מדוע בנק ישראל מטפל בצרכים הפיננסיים של סניפי בנקים השוכנים בתוך שטח שהוכרז כ"יישות עויינת"? 

 

מאונר"א נמסר ל-ynet בתגובה: "בסוף כל חודש אנחנו מעבירים 13.5 מיליון דולר מבנק פלסטין ברמאללה לבנק פלסטין בעזה. כל הכסף מיועד למשכורות אנשי הצוותים של אונר"א. הנוהל הזה מתקיים כבר שנים. הוא נעשה בשקיפות ובידיעה, אישור ושיתוף פעולה מלא של הרשויות הישראליות. בנק פלסטין מקובל על הרשויות הישראליות כגוף הראוי לבצע באמצעותו את הפעילות הזאת. הדבר לא העלה עד כה בעיות לגבי הנייטרליות שלנו או תלונות על שימוש לרעה בכספים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ירי הגראדים על באר שבע: באותו יום שבו עברו הדולרים
צילום:הרצל יוסף
מחסום ארז: מכאן עבר הכסף
צילום: צפריר אביוב
מומלצים