שתף קטע נבחר

אובמה: על ישראל לגלות רצינות כלפי המו"מ

בפגישה עם חברי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית, ציין הנשיא האמריקני כי "הפלסטינים לא מרגישים ביטחון שממשלת נתניהו רצינית בנכונותה לבצע פשרות טריטוריאליות". הנוכחים בפגישה חלוקים בדעתם: הוא בעד ישראל או נגדה?

קורא לסדר: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, קרא השבוע לחברי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים להאיץ בישראל לגלות רצינות כלפי תהליך השלום מול הפלסטינים. "הפלסטינים לא מרגישים ביטחון שממשלת נתניהו רצינית בנכונותה לבצע פשרות טריטוריאליות", אמר אובמה לחברי הוועידה בפגישה בבית הלבן. כך דיווחה אמש (יום ד') סוכנות הידיעות היהודית JTA.

 

 

לפי הדיווח, אובמה נפגש השבוע לשעה עם כ-50 מנהיגים יהודים בבית הלבן, והבהיר כי הוא רואה בישראל האחראית העיקרית לקידום השיחות. לדבריו, הנשיא הפלסטיני אבו מאזן להוט להירשם בדפי ההיסטוריה כמי שהביא להקמת המדינה הפלסטינית, ושהוא יהיה מוכן לקבל הצעה הוגנת. אובמה ציין בפני הנציגים, לפי כמה מהמשתתפים, כי הרובע היהודי בעיר העתיקה ישאר בשליטת ישראל במסגרת הסכם שלום.


אובמה בפגישה עם המנהיגים היהודיים (צילום: פיט סאוזה, הבית הלבן) 

 

דבריו של אובמה פורשו כעוינים על ידי חלק מהמשתתפים, המזוהים עם הצד הימני של המפה הפוליטית, ובדיווח צויין כי הם חשו שמדובר ב"אישור לחששותיהם מפני יחסו לישראל".

 לעומתם, חלק מהמשתתפים הביעו זלזול בהערכה זו, והגדירו את דברי אובמה כ"מתחשבים" וגלויים כלפי ישראל.

 

אחד המשתתפים טען כי אובמה "אישרר את התמיכה שלו בישראל, והוא עשה זאת בצורה טובה. שום דבר ממה שהוא אמר לא יכול להיחשב לאנטי ישראלי או מתנגד לישראל". אחד המשתתפים אמר ש"הנשיא הפגין הבנה עמוקה בנושאים". הבית הלבן פירסם בעקבות הפגישה הודעה לפיה הנשיא "חזר על התמיכה הבלתי מעורערת של ארצות לביטחון ישראל, התנגדות לדה לגיטימציה או לבידודה, והביע מחוייבות להשגת שלום שיבטיח את עתיד הערבים והישראלים". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אובמה. דורש רצינות
צילום: AFP
אבו מאזן. רוצה להירשם בדפי ההיסטוריה
צילום: רויטרס
מומלצים