שתף קטע נבחר

עשרות רבנים: "לשפר מיידית את תנאי העו"סים"

לאחר שורת מכתבי רבנים שעוררו זעם, חברו הפעם כ-50 מנהיגים רוחניים למאבק חברתי: "אנו תומכים מכל הלב במפעל חייהם של העובדים הסוציאליים". במכתב אחר דרשו רבני צהר מראש הממשלה נתניהו להתערב במשבר

רבנים בכירים בציונות הדתית מביעים תמיכה פומבית במאבק העובדים הסוציאליים להעלאת שכרם. כ-50 רבנים כבר חתמו על מכתב הקורא לשיפור תנאי ההעסקה של העו"סים - ומבצע ההחתמה עדיין נמשך.

 

 

"אנו תומכים מכל הלב בעובדות ובעובדים הסוציאליים, במפעל חייהם, במסירותם ובתרומתם החיונית

למדינת ישראל, וקוראים מיידית לשפר את תנאי עבודתם", נכתב ב"גילוי הדעת", פרי יוזמה משותפת של רשת הגרעינים התורניים "קרן קהילות" ומטה "מרימים את הדגל".

 

בין עשרות החותמים על המסמך ניתן למנות את הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב משה הגר, הרב אלישע וישליצקי והרב אלי בן דהאן. שמותיהם של חלק מן החותמים כבר הופיע על מכתבי רבנים שהתפרסמו לאחרונה ועוררו זעם ציבורי.

 

קריאה לנתניהו

במקביל ל"גילוי הדעת", גם רבני צהר בחרו להשמיע את קולם בסוגיית העובדים הסוציאליים. חברי הנהלת הארגון - הרב דוד סתיו, הרב יובל שרלו, הרב רפי פוירשטיין והרב אלישע אבינר - שיגרו מכתב לראש הממשלה נתניהו שבו הם מבהירים כי "זהותה, דמותה וביטחונה של מדינה נקבעים בראש ובראשונה לאור התשתית החברתית והמוסרית שלה" וטוענים כי "בימים מסובכים אלה לביטחון ישראל, אל נשכח כי ביטחוננו תלוי גם בחוסן החברתי שלנו".

 

הרבנים מזכירים את ציווי התורה "לא תעמוד על דם רעך" ומציינים כי העובדים הסוציאליים הם הראשונים לממש צו עליון זה בחברה הישראלית. "הם הנמצאים בחזית המאמץ החברתי, ועלינו

להבטיח את יכולתם לתפקד במציאות הקשה שבה נתונים השכבות המוחלשות בחברה הישראלית".

 

ראש הממשלה נדרש במכתב "להתערב מיידית במשבר העובדים הסוציאליים ולהביא לסיומו המיידי, להכריע בדרך הטובה ביותר, ולגאול את הנזקקים לשרותי הרווחה מהמצוקה הקשה ששביתה זו מביאה בכנפיה".

 

הרבנים חותמים: "אנו משוכנעים כי אתה מחויב עמוקות לערכי חוסנה החברתי של החברה הישראלית זה ותעשה ככל יכולתך להביא לסיומו המהיר של משבר זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
הרב אבינר
צילום: גיל יוחנן
והרב אליהו
צילום: אפי שריר
הרב דוד סתיו. חתמו למען העובדים
צילום: גבי מנשה
מומלצים