שתף קטע נבחר

בין חגיגות למעצר ברוטלי: יום האישה בעולם

מאה שנים לאחר שצוין לראשונה באירופה, נחגג היום יום האישה הבינלאומי ברחבי העולם. כלי תקשורת בחרו את הנשים המרשימות ביותר, ועשו כבוד גם לישראל. במקומות אחרים נערכו הפגנות פוליטיות. במצרים יצאו מפגינות לכיכר תחריר ונתקלו בגברים שקראו: "חזרו הביתה למקומכן"

ברחבי העולם ציינו היום (ג') מאה שנים לייסודו של יום האישה הבינלאומי. על אף שלעתים נראה כאילו מוכרי התכשיטים והפרחים גמרו אומר להפוך גם את היום הזה לחגיגה דביקה של בזבוז כספים, ברחבי העולם ניצלו נשים רבות את היום להפגנות פוליטיות וחברתיות. כלי תקשורת בינלאומיים רבים בחרו להעלות על נס נשים משפיעות או מעוררות השראה.

 

איך צריך לציין? דעתכן (ודעתכם) בעמוד הפייסבק של ynet

 

המגזין האמריקני "ניוזוויק", בשיתוף עם האתר הנחשב "דיילי ביסט", בחרו ב-150 נשים "שהרעידו את העולם" בתחומים שונים. מקומה של ישראל לא נפקד מהרשימה והיא יוצגה על ידי יו"ר האופוזיציה ציפי לבני שתוארה כבעלת מוניטין של יושר וכנות.ה"גרדיאן" הבריטי הכין רשימה של מאה נשים "מעוררות השראה", והעניק במה נרחבת לפעילות חברתיות, סביבתיות ופוליטיות, שאינן פוליטיקאיות.

 

צילום: AFP

 

במצרים, טורקיה, קונגו והודו הפגינו נשים למען קידום זכויותיהן, אך מזלן של נשים במדינות אחרות לא שפר עליהן. בחרטום בירת סודן עצרה המשטרה למעלה מארבעים נשים דקות

ספורות לאחר שפתחו בצעדה במחאה על אונס, ניצול וחוקים מפלים. לפני ההפגנה נודע דבר מעצרה ואינוסה של ספיה אשק, פעילת אופוזיציה. לדברי עדי ראייה, השוטרים דחפו את הנשים לתוך משאית. כשהנשים המשיכו במחאה בתוך הרכב, הם הכו אותם באלות.

 

בקהיר שאפו הנשים לשוב בהמוניהן לכיכר תחריר, אך רק כאלף מהן הגיעו ל"צעדת מיליון הנשים" שתוכננה להיערך היום. אלו שהתייצבו נתקלו בקבוצות של גברים שצעקו סיסמאות נגד שוויון זכויות לנשים. האירוע הפך במהרה לחילופי צעקות בין הצדדים, שבשניהם נראתה נוכחות גברית. "גברים הם גברים ונשים הן נשים וזה לעולם לא ישתנה אז לכו הביתהף היכן שאתן שייכות", צעקו חלק מהמפגינים, על פי דיווח ה-CNN.   

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגנה בטורקיה. "אל תתנו לשמלות להיות תכריכים
צילום: רויטרס
יש כבוד. לבני ברשימת ניוזוויק
צילום: גיל יוחנן
מומלצים