שתף קטע נבחר

חשד: בר-שירה הונה נפגעי הכרמל במאות אלפים

רונן בר-שירה, החשוד שגייס תרומות פיקטיביות עבור המטה לשחרור גלעד שליט, חשוד גם כי קיבל מאות אלפי שקלים מקיבוץ בית אורן ומניר עציון, שנפגעו בשריפה, אחרי שהבטיח תרומות. לפי החשד, הוא ניסה להונות גם את ביה"ח רמב"ם

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ד') בשמונה ימים את מעצרם של רונן בר-שירה ומוטי בן-דוד, שנעצרו בחשד שגייסו תרומות פיקטיביות עבור המטה לשחרור גלעד שליט - ולמעשה שלשלו את הכסף לכיסם. במהלך הדיון בבית המשפט שפכה היחידה הארצית לחקירות הונאה אור גם על התרומות שהבטיח לכאורה בר-שירה לאסוף לקיבוצים בית אורן וניר עציון, שנפגעו באסון הכרמל, והכספים שקיבל מהם כביכול. הפרשה נחשפה לראשונה בתחקיר של העיתון "ידיעות אחרונות".

 

צוות החקירה בראשות רב-פקד ליאור רייס מצא כי מעשי ההונאה של בר-שירה התבצעו בשתי שיטות: האחת - הטעיית גופים ציבוריים לשם קבלת תרומות תוך ניצול קונצנזוס חברתי, והשנייה - פעילות מול קיבוצים. בר-שירה ובן-דוד הבטיחו לכאורה לקיבוצים שנפגעו באסון הכרמל כי יגייסו עבורם תרומות בסך מיליוני דולרים. כדי לגייס את התרומות דרש בר-שירה כספים, כדי להעביר אותם למתווכים שיגייסו את התרומות, ואכן קיבל מאות אלפי שקלים.

 

רב-פקד רייס אמר גם כי בר-שירה פעל כדי להונות את היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם, שבה טופלו נפגעי אסון

הכרמל. בידי יאח"ה ראיות לכך שבר-שירה הבטיח לנפגעים שאושפזו בבית החולים רמב"ם כי יוציא אותם לטיול, ולאחר מכן פנה למנהל היחידה לטיפול נמרץ, והציע לעזור לו בגיוס חמישה מיליון דולר לטובת הקמת מחלקה חדשה. לפי המשטרה, במקרה זה לא נפלו בבית החולים בפח, והכסף לטובת "המתווכים" לא הועבר אל בר-שירה.

 

בבית המשפט נחשף היום גם כי חלק מהכספים שנגבו לפי החשד עבור המסע הרגלי לשחרור גלעד שליט ועבור מימון האוטובוסים הועברו לחשבונה של אשתו של בר-שירה. בא כוחו של בן-דוד, עו"ד אורי קינן מהסנגוריה הציבורית, טען בדיון כי גם הלקוח שלו נפל קורבן למעלליו של בר-שירה, שזייף לכאורה חשבוניות שלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בר שירה. "ניצל עניינים שבקונצנזוס"
צילום: אבי מועלם
מומלצים