שתף קטע נבחר

עדות מניו יורק: אולמרט וזקן אישרו מימון כפול

רייצ'ל מור, שהייתה אחראית על נסיעות בלשכת ראש העיר י-ם, דיברה על ההוראות שקיבלה. כשסיפרה לאולמרט על תלונות מארגונים אליהם הוזמן, "הוא אמר - שלא ישלמו ואני לא אגיע". יועץ התקשורת שלו: אין לה קשר לאישום, התמונה עוד תשתנה

גם לה קוראים רייצ'ל, וגם היא נחשבת לעדת מפתח בפרשות שבגינן מואשם אהוד אולמרט. רייצ'ל מור, מי שעבדה בלשכת ראש העיר ירושלים בתקופתו של אולמרט, העידה הערב (יום ד') במשפט שבו נאשם ראש הממשלה לשעבר, והפלילה לכאורה אותו ואת מנהלת הלשכה, שולה זקן. העדות ניתנה בשיחת וידאו מניו יורק לבית המשפט המחוזי בירושלים.

 

 

מור עבדה בלשכת ראש העיר של אולמרט בין השנים 1995-6 ושימשה בין היתר כמתאמת הנסיעות לחו"ל. היא עלתה לישראל ומאוחר יותר חזרה למולדתה. בניו יורק חקרו אותה התובע, אורי קורב, ובהמשך פרקליטיהם של זקן ואולמרט - עורכת הדין נבית נגב ועורך הדין מיכה פטמן.

 

מור טענה כי בניגוד לגרסת אולמרט וזקן, לפיה לא היו מעורבים בהוצאת החשבוניות של טיסותיו לחו"ל, היא קיבלה את הוראותיה מזקן - ולפיהן הוציאה חשבוניות לארגונים שהזמינו את אולמרט לארצות הברית, ולנסיעות שנערכו לאותה עיר הוציאה חשבוניות כפולות, לכמה ארגונים שתרמו כספים.

 

"שולה ואהוד אמרו לי למי לומר לא ולמי לומר כן", סיפרה בעדות. "היו מקרים בהם היו חשבוניות שבהן טיסה מתל אביב לעיר בארצות הברית ובחזרה, כשבעצם הייתה טיסת המשך לעיר אחרת ולא חזרה לישראל. אני זוכרת מקרים שבהם שלחתי חשבוניות על טיסות הלוך חזור לשני ארגונים באותה העיר".

 

כשנשאלה על תגובת הארגונים לחשבוניות, אמרה מור: "לא סיפרתי לארגונים על האחרים שמשלמים, אבל היו מקרים שבהם הארגונים פנו אליי והביעו דאגה ולא היו מרוצים מהסכום כי הם ידעו שאולמרט הוזמן על ידי ארגונים נוספים. במקרים אלו שאלתי את שולה זקן כיצד להגיב והיא אמרה שאומר להם שאלו הסכומים - נקודה, במקרה שהם רוצים שאולמרט יבוא, ושפשוט אעשה את עבודתי. באחד המקרים היא אמרה לי שלא אדאג, ושהכסף הנותר הולך לרווחת ירושלים".

 

"טלנסקי זכה ליחס של VIP"

מור, שהעידה כי היו לה יחסים טובים עם אולמרט ושהוא היה נחמד אליה והפגין כלפיה יחס אישי, אמרה גם כי באחד המקרים "אמרתי לאולמרט שקיבלתי תלונות מארצות הברית וזו בעיה, וביקשתי שהוא ינחה אותי מה לעשות ומה לומר להם. אז הוא אמר לי שאני יכולה לומר להם שלא ישלמו את הכסף 'ואני לא אגיע'". עוד סיפרה מור בעדותה כי אולמרט נפגש פעמיים עם נציגי סוכנות הנסיעות "ראשונטורס" במשרדו בעירייה לשיחות.  לפי התביעה, בסוכנות התנהל חשבון נוסף שבו צבר אולמרט את עודפי הכספים מהמיומון הכפול, משם מימן טיסות לבני משפחתו.

 

חלק מהעדות נגע לפרשת טלנסקי, איש העסקים ממנו קיבל לפי האישום אולמרט תרומות במזומן בניגוד לחוק. "בלשכה קראו לטלנסקי 'מויש' והוא זכה ליחס מיוחד של VIP. היו כמה פעמים שהוא נפגש עם אולמרט בלשכה בארץ וגם בניו יורק". מור הסבירה "בעבודתי בלשכה הייתי מטפלת בכל האנשים שהיו פונים מחו"ל, אבל כשטלנסקי היה מתקשר או פונה, התבקשתי תמיד להעביר את השיחה לשולה זקן. היחס אליו היה לא טיפוסי".

 

כשנשאלה למעשיה אמרה מור "בסביבה שהייתי בה בלשכה לא עודדו אותי לשאול שאלות,

 ציפו ממני לעשות את עבודתי לפי ההוראות שקיבלתי".

 

אמיר דן, יועץ התקשורת של אהוד אולמרט, מסר בתגובה: "אין זה מפתיע שהפרקליטות בחרה לזמן עדה שעבדה עם אולמרט לפני 15 שנה ולא היה לה שום קשר לתקופה המוזכרת בכתב האישום, ומצד שני להסתיר את מתאמת הנסיעות שקדמה לה, רייצ'ל ריסבי רז, ועבדה בתפקיד חמש שנים - כאשר העידה בחקירתה במשטרה שמעולם לא ראתה את המעשים המתוארים בכתב האישום. כשיגיע תורו של צוות ההגנה לזמן עדים, התמונה תשתנה מקצה לקצה".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט. "מסתירים את המתאמת האחרת"
צילום: גיל יוחנן
זקן. "אל תדאגי, זה לרווחת ירושלים"
צילום: גיל יוחנן
מומלצים