שתף קטע נבחר

אחרי המהפכות: "אל-ג'זירה" חודרת לארה"ב

הרשת הקטארית מתקשה כבר שנים להתבסס בשוק האמריקני, אבל שבוע אחרי שזכתה לשבחים מקלינטון על סיקור המהפכות במזה"ת, נודע שהיא נמצאת במגעים עם שתי ספקיות כבלים מהגדולות בארה"ב. בתפריט: ערוץ ילדים עם תכנים על חיי עזה

רשת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה", שליבתה את המהומות בתוניסיה ובמצרים, מקווה לעשות מהפכה גם בארצות-הברית, לפחות בתחום התקשורת. "אל-ג'זירה", שמנסה כבר שנים לחדור לחבילות הכבלים בארצות-הברית, זוכה כעת בהתעניינות מחודשת מצד האמריקנים. בימים אלה מתנהל משא ומתן בין נציגי הרשת לבין ענקיות המדיה "קומקסט" ו"טיים-וורנר", על הכנסתה לחבילות הכבלים של שתי החברות.

 

אל-ג'זירה זכתה לפני כשבוע לשבחים רבים מפי מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, שאמרה על הרשת כי היא

מובילה את הסיקור, בעוד רשתות אחרות "מפגרות מאחור". עשר שנים אחרי שהאשימו בוושינגטון את "אל-ג'זירה"
בהפצת הסתה, אמרה קלינטון בשימוע בוועדת החוץ של הסנאט כי גם אם לא מסכימים עם הערוץ, "התחושה היא שאתה מקבל את החדשות האמיתיות מסביב לשעון". קלינטון טענה כי בעוד ארצות-הברית מפסידה ב"מלחמת המידע", מצליחה רשת "אל-ג'זירה" לשנות עמדות של אנשים.

 

אם לא די בהחדרתה של "אל-ג'זירה" לשוק החדשות בארצות-הברית, מתברר כי הרשת הקטארית מכוונת גם לגילאים

הצעירים יותר, ונמצאת במגעים גם על הכנסת ערוץ הילדים משלה לחבילות הכבלים האמריקניות.

 

על פי דיווחים, ערוץ הילדים של הרשת צפוי להיכנס לשוק האמריקני כבר בשנת 2012. הערוץ יציע תוכניות ילדים המוקרנות בערוץ הערבי, עם תרגום לאנגלית. בין התוכניות רצה גם סדרה על כיבושיו של סלאח א-דין, וסרט דוקומנטרי על חיי ילדים ברצועת עזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלג'זירה
אל-ג'זירה. הילדים האמריקנים ילמדו על סלאח א-דין
צילום: אלג'זירה
קלינטון. בקרוב אצלך
צילום: AP
מומלצים