שתף קטע נבחר

ישראל מוחה: האו"ם יקרין סרט אנטי ישראלי

משלחת ישראל לאו"ם דורשת לבטל את הקרנת הסרט "מיראל", שמלווה את חייה של נערה בבית יתומים במזרח ירושלים ומראה חיילי צה"ל שנוהגים בברוטליות. "אין תקדים לסרט מסחרי בעל אופי פוליטי שמוקרן בעצרת", אמר סגן ראש המשלחת לאו"ם

יתומה פלסטינית וברוטליות ישראלית - בסרט שיוקרן בעצרת האו"ם. השגרירים השונים לאו"ם יוכלו לצפות מחר בערב (יום ב') במבט על הסכסוך במזרח התיכון, אך מהצד הפלסטיני שלו. אם דרישת ישראל לבטל את ההקרנה לא תתקבל, הם יצפו בסרט "מיראל", המבוסס על ספר של העיתונאית הפלסטינית רולה ג'יבריל ומציג את חייה של נערה הגדלה בבית יתומים במזרח ירושלים.

 

 

נשיא העצרת, השוויצרי ג'וזף דייס, אישר את ההקרנה באופן אישי, בניגוד לעמדתם של גורמים אחרים באו"ם. ישראל מחתה בתקיפות על ההחלטה וכינתה את הסרט "אנטי-ישראלי", ובמכתב ששיגרה המשלחת לאו"ם דרשה לבטל את ההקרנה. גורמים ישראלים אמרו כי הם אינם זוכרים מקרה בו האו"ם הקרין פרמיירה של סרט מסחרי באולם העצרת - ותקפו גם את ההחלטה לקדם אותו באמצעות הזמנת נציגים של המשלחות לאו"ם, ובקיום פאנל אחרי ההקרנה.

 

צפו בטריילר של "מיראל"
 

בפאנל ישתתפו בין היתר ג'יבריל, שכתבה את התסריט, ובמאי הסרט, היהודי ג'וליאן שנבל. לישראל, שקיבלה הזמנה לצפות בפרמיירה, אפילו לא הוצע לשלוח נציג לפאנל.

 

הסרט מתחיל בשיירת יתומים פלסטינים של קורבנות דיר יאסין ומספר את הנרטיב הפלסטיני דרך בית יתומים במזרח ירושלים. כבר בטריילר ניתן לראות תמונות של חיילים ישראלים, הנוהגים בברוטליות בפלסטינים. בדרמה מככבים, בין היתר, פרידה פינטו (מגלמת את מיראל), היאם עבאס, ונסה רדגרייב וגם מכרם חורי.

 

במהלך הניסיונות של אנשי המשלחת לאו"ם לבטל את ההקרנה, הם הסבירו שבישראל עצמה מייצרים סרטים 'קשים' יותר מהסרט הזה, אבל הם מוקרנים באולמות קולנוע מסחריים, ולא בעצרת האו"ם. "הנזק אינו שהסרט יוקרן, אלא בהחלטה של נשיא העצרת להקרין בה סרט בעל אופי פוליטי. אין לזה תקדים", אמר ל-ynet סגן ראש משלחת ישראל לאו"ם, חיים וקסמן.

 

"במהלך המאמץ שערכנו למנוע את ההקרנה, שאלנו אילו עוד סרטים פוליטיים הוקרנו באולם העצרת ולא היתה לגורמי האו"ם תשובה לשאלה.הזו", אמר וקסמן. "הסברנו להם שהחלטה כזו פוגעת באמינות האו"ם ובאמינות נשיא העצרת באופן אישי. הוא לא יכול להיחשב עכשיו כמי שפועל בהגינות ובלא משוא פנים".

 

סגן ראש המשלחת אמר כי גם בלי הקרנת הסרט הזה "האו"ם עוסק באופן אובססיבי בסכסוך שתופס 20 אחוזים מהדיונים בין כתליו. אנחנו מכבדים את חופש הביטוי של יוצרי הסרט, אבל במקרה זה ברור שיש ניסיון לקדם אג'נדה פוליטית באופן חריג. המניע להחלטה להקרין את הסרט באולם העצרת לא ברור לנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המציג אינו חייל. מתוך הסרט
שנאבל עם פינטו וג'יבריל
צילום: AP
מומלצים