שתף קטע נבחר

צילום: רויטרס

השגריר בטוקיו לישראלים: "הקדימו לצאת מיפן"

החשש מחשיפה לקרינה רדיואקטיבית מאזור הכורים שנפגעו הביא את השגריר הישראלי, ניסים בן שטרית, לקרוא לישראלים להקדים את חופשת הפסח שלהם ולשוב ארצה. "מי שאין לו מה לעשות ביפן, שיילך. סף ההיסטריה כאן הולך וצובר תאוצה", אמר ל-ynet. ישראלי בטוקיו: "נשאר כאן, סומך על היפנים"

חמישה ימים לאחר רעידת האדמה רבת העוצמה: שגריר ישראל ביפן קרא היום (יום ג') לישראלים השוהים במדינה להקדים את חופשת הפסח שלהם ולשוב ארצה, על רקע החשש מחשיפה לקרינה רדיואקטיבית שמגיעה מאזור הכורים הגרעיניים שנפגעו ברעש ומתקרבת גם לאזור עיר הבירה היפנית.

 

האסון ביפן - הדיווחים האחרונים ב-ynet:

 

"אני לא יכול להגיד שהישראלים היום נמצאים בסכנה מוחשית, לכן עדיין לא המלצנו חד משמעית לקום וללכת. אך מי שאין לו מה לעשות ביפן, אני חושב שכדאי לו לצאת ולהקדים את חופשת הפסח", אמר השגריר בטוקיו ניסים בן שטרית.

 

לדברי השגריר הישראלי, "משפחות הדיפלומטים ממילא תכננו לחזור ארצה לחופשת פסח, אז הקדמנו להן את היציאה. הצוות הדיפלומטי נשאר פה בהרכב מלא, משום שאנחנו אחראים לא רק על חיינו, אלא על ציבור שלם של ישראלים שנמצא כאן - כל עוד הם כאן, אנחנו כאן". על פי ההערכות, כעת שוהים ביפן כ-350 ישראלים.

 

השגריר בטוקיו: "סומך על השלטונות היפניים"

השגריר בן שטרית הוסיף כי הוא סומך על השלטונות היפנים למצוא דרך לפתור את הבעיות ולהרגיע את הציבור, והבטיח כי אנשי השגרירות הישראלית יישארו במקום, כל עוד יש שם ישראלים אחרים. לדבריו, הבוקר נראה המצב בטוקיו קשה יותר מהימים האחרונים.

 

"הבדיקות לחשיפה לקרינה החלו גם בטוקיו, ורמת הקרינה כאן היא פי 6 מהרגיל", סיפר השגריר. "הדיווחים על כך שאנשים עדיין אינם נמצאים בסכנה נכונים, אולם גם אם המדענים אומרים שלא מסוכן, סף ההיסטריה עולה וצובר תאוצה".

 

צילום: AP

 

בן שטרית אמר כי האירוע עדיין אינו קרוב לסופו. "יכולת העיכול של הציבור היפני לרעידת אדמה, לצונאמי ולאסון גרעיני איננה קלה. זוהי תופעה שאין דומה לה בעולם, ואף בן אדם נורמלי לא מסוגל לעמוד בשלושת האסונות האלה בו זמנית. לכך גם מתווסף הגילוי המסיבי של גופות קורבנות הרעש, שגם אותו קשה מאוד לעכל".

 

ישראלי בטוקיו: "כל החברים אמרו לי לברוח מכאן"

אריאל שטיינר, ישראלי המתגורר בטוקיו זה כשלוש שנים, תיאר בפני ynet את החיים בצילו של חשש מאסון גרעיני. "החברים כולם אומרים לי 'תברח, מה אתה עושה שם?'. גם המשפחה לוחצת, הם אמרו לי 'בוא הביתה, זו הפעם הראשונה בשישים השנים האחרונות שבישראל בטוח יותר מאשר ביפן'".

 

"אני כבר לא יכול לחשוב, אני מתלבט מאוד. אתמול לא התלבטתי אם ללכת - היום זה השתנה. ראיתי שכיוון הרוח השתנה לאזור שלנו, ושמעתי על הפיצוץ החדש בכור הגרעיני בפוקושימה", סיפר שטיינר שדווקא מביע אמון ברשויות היפניות.

 

שטיינר הוסיף כי "אני סומך על היפנים, הם יכולים להשתלט על העניינים, זה לוקח זמן. לא הכנתי תיק לשעת חירום ואני מקווה שהגרוע מכל אחרינו. מצד שני, אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. אני לא רוצה להיות גיבור גדול, אבל כשאני חושב על זה, אני לא יודע אם יש אפילו טעם לנסות להוציא כרטיס טיסה. זה ייקח הרבה זמן".

 

הישראלי החי בטוקיו סיפר גם על שגרת החיים ביממה האחרונה לאור האסון הכבד שפקד את המדינה ושיתק חלקים נרחבים ממנה. "המצב עדיין לא חוזר לשגרה. השלטונות המקומיים מנסים כעת לצמצם את השימוש בחשמל, וזה אכן מורגש. חנויות רבות סגורות, המדרגות הנעות לא עובדות וגם את המזגנים לא מפעילים", סיפר שטיינר שהוסיף כי גם הרכבות שחזרו לעבוד לא עושות זאת במתכונת מלאה בשל רצונן לחסוך באנרגיה.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סף ההיסטריה עולה
צילום: AP
אם ובתה מתאחדות
צילום: AP
מאיפה מתחילים? הריסות בעיר קסנומה
צילום: רויטרס
מומלצים