שתף קטע נבחר

צילום: AP

צפירת הרגעה ביפן? "החומר המסוכן עבר לים"

צבא ארה"ב השיב את ספינות הצי לאזור החוף של יפן, יממה לאחר שהרחיק אותן מחשש שנחשפו לקרינה רדיואקטיבית: "תנאי מזג אוויר מעודדים אפשרו לנו לשוב לסייע במאמצי החילוץ של נפגעי הרעש". גם הארגון המטאורולוגי העולמי הרגיע: "הרוחות נשאו את החומרים הגרעיניים מחוץ ליפן"

יממה לאחר שנושאת מטוסים אמריקנית נכנסה לתוך ענן רדיואקטיבי, בסמוך לאזור הרעש: צבא ארה"ב מסר היום (יום שלישי) כי הוא העביר כמה ספינות של הצי - כולל נושאת המטוסים "רונלד רייגן" לאזור רצועת החוף של יפן. אתמול הורחקו הספינות בשל שנחשפו לקרינה גרעינית. במקביל, הארגון המטאורולוגי העולמי (WMO) הודיע כי החומר המסוכן, שמקורו באזור הכורים הגרעיניים שנפגעו ברעידת האדמה ביפן, התפזר לאוקיינוס השקט.

 

האסון ביפן - הדיווחים האחרונים ב-ynet:

 

דובר צבא ארה"ב ביפן הודיע בתחילה כי תנאי מזג אוויר מעודדים אפשרו לספינות הצי להתקרב לחופה הצפון-מזרחי של יפן, אולם לאחר מספר שעות התברר כי חלק מהספינות יעגנו בכל זאת בצידה המערבי, בשל רמות הקרינה שנרשמו במזרח. הצוותים האמריקנים אמורים לסייע במאמצי החילוץ וההצלה היפניים של ניצולים אפשריים ברעידת האדמה שהיכתה במדינה ביום שישי האחרון.  


מעבירים סיוע לניצולי הרעש. נושאת המטוסים "רונלד רייגן" (צילום: רויטרס)

 

הודעת הצי האמריקני קיבלה חיזוק לאחר שגם הארגון המטאורולוגי העולמי הודיע היום כי רוחות השמיים פיזרו את האבק הרדיואקטיבי, המגיע מאזור הכורים הגרעיניים שנפגעו ביפן, ונשאו אותו לכיוון האוקיינוס השקט. על פי הארגון, החומר הרדיואקטיבי התרחק משטח יפן ומדינות אסיאתיות נוספות.

 

"מזג האוויר יכול להשתנות בכל רגע"

אולם, הארגון השייך לאו"ם הזהיר כי תנאי מזג האוויר עשויים להשתנות וכי הוא עוקב מקרוב אחרי תצלומי הלוויין ומקורות מידע נוספים. "עד כה, רוב החומר הרדיואקטיבי נמצא רחוק מאזור החוף. הרוח פיזרה אותו לים הפתוח.

עם זאת, מערכות מזג האוויר מתפתחות ועוברות שינויים", אמר מרים גולנראגי, בכירה ב-WMO, לסוכנות הידיעות רויטרס.

 

למרות דברי ההרגעה הזמניים שפרסם צבא ארה"ב וסוכנות האו"ם, קצינים בצי האמריקני אמרו כי 17 אנשי צוות של מסוקים שסייעו לכוחות החילוץ ביפן נחשפו לרמות קרינה רדיואקטיבית נמוכות. כך דיווח היום ה"ניו יורק טיימס".  


ניצולים מנסים לנחם אשה שאיבדה את אמהּ ברעש (צילום: AP)

 

על פי דובר הצי השביעי האמריקני ביפן, ג'ף איי. דייוויס, אנשי צוות המסוקים - שטסו בתוך ענן רדיואקטיבי שהגיע מאזור הכורים שנפגעו - קיבלו הוראה לזרוק את המדים שלהם ולעבור קרצוף יסודי בכל גופם. הוא הוסיף כי בעקבות פעולות הטיהור שהתבצעו, הוסרו בהצלחה חלקיקים רדיואקטיביים מגופם של החיילים. "הם נחשפו לרמות מאוד מאוד נמוכות של קלינה", אמר דייוויס.

 

גורמים בפנטגון מסרו אתמול כי נושאת המטוסים "רונלד רייגן" עברה בתוך ענן רדיואקטיבי שהגיע מאזור הכורים הגרעיניים שנפגעו ביפן. במשרד ההגנה האמריקני אמרו כי אנשי צוות של נושאת המטוסים, שהיו על סיפונה בזמן שעברו דרך הענן הרדיואקטיבי, נחשפו בתוך שעתיים לקרינה רדיואקטיבית, שאדם ממוצע סופג במהלך חודש.

 

בעקבות האירוע, הודיע הצי השביעי האמריקני כי הוא מזיז את כל ספינותיו הרחק מאזור הכורים הגרעיניים שנפגעו ביפן. היום הוא כאמור הודיע על החזרתם לאזור.

 

מוקדם יותר היום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שבה לסייע למאמצי החילוץ. נושאת המטוסים "רונלד רייגן"
צילום: רויטרס
אוגרים מזון
צילום: AP
רגע שמח בים של צער. אם ובתה מתאחדות
צילום: AP
פנה ב-SMS לאזרחים: "חסכו בחשמל". ראש הממשלה קאן
צילום: AP
מומלצים