שתף קטע נבחר

הסיבה לירידה בשמיעה: מחק שנתקע באוזן לפני 8 שנים

כשהייתה בת 11 שיחקה סמאח בן ברי עם עפרון - והמחק שלו חדר לאוזנה. היא חששה לקבל טיפול רפואי ולכן לא סיפרה על כך להוריה. השבוע, לאחר שחשה כאבים חזקים, הוא הוצא בניתוח. "אני מתחרטת שלא טיפלתי בזה קודם", אמרה

במשך שמונה שנים סבלה סמאח בן ברי בת ה-19, תושבת כפר קאסם, מירידה בשמיעה. הסיבה: מחק של עיפרון שחדר לאוזנה. למרות זאת היא חששה לפנות לטיפול, ואף לא סיפרה על הבעיה לבני משפחה. רק השבוע, לאחר שסבלה מכאבים חריפים, היא נותחה בהצלחה בבית החולים בילינסון. 

 

"ניסיתי להוציא אותו - ולא הצלחתי"

כשהייתה בן ברי בת 11, היא שיחקה, כפי שעושים ילדים רבים, עם עיפרון באוזנה הימנית. "שיחקתי עם העיפרון ופתאום המחק שלו נכנס לי לתוך האוזן", סיפרה ל-ynet. "כמה שלא ניסיתי להוציא אותו - לא הצלחתי".

 

בן ברי, שחששה מתגובת משפחתה ומכך שתזדקק לטיפול רפואי, שמרה את העניין בסוד. "לא סיפרתי על כך לאף אחד במשך שמונה השנים שעברו, למרות שהרגשתי בכאבים ובהפרעות באוזן ימין ולמרות שידעתי שכל הכאבים נובעים מכך שהמחק נכנס לתוך האוזן".


המחק שהוצא מאוזנה של בן ברי. גרם לדלקת (צילום: מוסטפא סרסור)

 

אך לפני מספר ימים היא החלה לחוש כאבים חזקים באוזנה, והבינה שהיא אינה יכולה להתחמק עוד מהטיפול הרפואי. "התחלתי להרגיש כאב רציני באוזן, שנמשך חמישה ימים", היא מתארת. "הכאב הקשה ביותר היה בזמן שהייתי בשיעור נהיגה. מרוב כאבים כשהמורה דיבר אלי פשוט לא שמעתי אותו".

 

"ההורים היו המומים"

בסיומו של אותו שיעור נהיגה היא פנתה למרכז הרדיולוגיה בכפר בו היא גרה, אך עדיין לא חשפה כי היא יודעת מה הסיבה לכאבים בהם היא חשה, והרופאים החליטו לערוך צילום רנטגן כדי לראות במה מדובר. "הם עשו את הצילום והתברר שיש לי דלקת באוזן. זה גרם

לי לקחת החלטה מהירה ולחשוף בפני ההורים שלי את מה שקרה".

 

-איך הם הגיבו?

"הם היו די המומים, אבל כמובן שבעיקר חששו למצבי הבריאותי".

 

בעקבות הגילוי החליטו בני משפחתה של בן ברי לקחת אותה להמשך הטיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שם החליטו הרופאים כי יש צורך לבצע ניתוח מיידי, על מנת להוציא את המחק מאוזנה. הניתוח עבר בהצלחה ולדברי בן ברי היא חשה שיפור עצום במצבה. "לשמחתי היום אני מרגישה יותר טוב ובעיקר מתחרטת שלא טיפלתי בעצמי בזמן האמת", היא אומרת. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמאח בן ברי. "ידעתי שהכאבים נובעים מהמחק"
צילום: מוסטפא סרסור
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים