שתף קטע נבחר

ישראל לפייסבוק: הסירו הדף שקורא לאינתיפאדה

השר אדלשטיין שלח מכתב למייסד הרשת החברתית, מארק צוקרברג, ודרש לסגור לאלתר את הקבוצה שקראה להתקוממות אלימה נגד ישראל ב-15 במאי, יום ה"נכבה" הפלסטינית. "יש להבחין בין חופש הביטוי לחופש להסתה", כתב

חודש לאחר פתיחת קבוצת הפייסבוק שקראה לאינתיפאדה שלישית: שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, שלח היום (יום ד') מכתב למייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, ובו דרש ממנו לסגור לאלתר את העמוד שקורא לאינתיפאדה שלישית בגדה המערבית וברצועת עזה.

 

 

קבוצת הפייסבוק נפתחה לפני פחות מחודש ימים ומספר חבריה גדל באופן משמעותי וכיום הוא עומד על קרוב לרבע מיליון איש שהביעו תמיכה בפתיחת אינתיפאדה שלישית ב-15 במאי, בו מציינים רת "יום הנכבה", היום בו מציינים הפלסטינים את אסון הקמתה של מדינת ישראל.


שאבו השראה ממהפכות מצרים ותוניסיה. כיכר תחריר בקהיר (צילום: רויטרס)

 

מקימי הקבוצה בפייסבוק טוענים כי שאבו את הרעיון להקמת העמוד מאז שהחלה ההתקוממות העממית במזרח התיכון, בעקבותיה הודחו מנהיגי תוניסיה ומצרים ושלטונם הופל.

 

"יש להבחין בין חופש ביטוי לחופש להסתה"

"אין צורך לפרט למה מסוגלת ההסתה הפראית הקיימת בעמוד הנדון לגרום - החל מפגיעה ביהודים ובישראלים חפים מפשע, וכלה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל", כתב השר אדלשטיין במכתב שכתב למייסד הרשת החברתית הפופולארית.

אדלשטיין הדגיש במכתבו לצוקרברג כי הוא אינו פונה אליו מתוקף תפקידו, אלא כמי ששותף לערכים של חופש הביטוי ואמר כי לטעמו יש להבחין בין חופש הביטוי לבין החופש להסתה.

 

מקימי הקבוצה בפייסבוק מקווים שהתקוממות עממית בדומה לזו שפרצה בעולם הערבי, תוכל להפיל גם את מדינת ישראל, וכל זאת בעזרת תומכי הקבוצה ברשות הפלסטינית ובמדינות הגובלות בישראל.


המטרה - להפיל את מדינת ישראל. עמוד הקבוצה בפייסבוק

 

על פי משנת יוזמי האינתיפאדה השלישית, הפגנות המחאה יחלו בו זמנית בגבולות ירדן, מצרים וסוריה, ואילו בגדה המערבית וברצועת עזה יחלו הפלסטינים לתקוף את ההתנחלויות הישראליות. כמו כן, הם מבקשים את "עזרת האחים מלבנון" שיסייעו להם וימטירו טילים אל עבר ישראל.

 

"סגירת העמוד תוביל לחרם בעולם הערבי" 

מאז הקמתו, זוכה הקבוצה הפייסבוק לסקירה נרחבת בתקשורת הפלסטינית והכלל-ערבית. מקימיה, שזהותם ומקורם לא ידוע, הזהירו את הנהלת הרשת החברתית כי אם תסגור את הדף שלהם, יחרים כל העולם המוסלמי את פייסבוק.

 

נראה כי האיום לא ממש הרשים את מנהלי האתר, ובימים האחרונים דיווח אחד ממקימיו שמזדהה בשם "בן פלסטין", כי קיבל איומים מהנהלת הפייסבוק על כך שהדף עשוי להיסגר בשל הקריאה בו לאלימות.

 

בנוסף, "בן פלסטין" האשים את מנהלי פייסבוק בכך שהם מזייפים את מספר החברים התומכים בקבוצה, שלטענתו מספר החברים בה גבוה בהרבה מרבע מיליון. 

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אינתיפאדה שלישית בפייסבוק
הסתה פראית לאלימות. אדלשטיין
צילום: מתי אלמליח
ייענה לדרישת ישראל? צוקרברג
צילום: AFP
מומלצים