שתף קטע נבחר

עוד 3 הרוגים ליד דמשק; שר סורי: המצב רגוע

שלושה מפגינים סורים נורו למוות בפרבר של דמשק, בעת במקום עברה שיירה של תומכי הנשיא אסד. על-פי הדיווחים יותר מ-30 בני-אדם נהרגו בעימותים ברחבי המדינה. במקביל, שר ההסברה הסורי אמר כי המצב בארצו רגוע

נמשכים הדיווחים על הרוגים בסוריה: עדי ראייה דיווחו הערב (יום ו') כי באחד מפרברי הבירה דמשק הרגו כוחות הביטחון שלושה בני אדם. יותר מ-30 בני אדם נהרגו בהפגנות אלימות שפרצו ברחבי סוריה אחרי תפילות יום השישי.

 

שלושת ההרוגים בדמשק נורו למוות, לאחר שמפגינים חסמו את דרכה של שיירת מכוניות בהן נסעו תומכים של הנשיא בשאר אסד. "המכוניות נכנסו למקום, אחרי הפגנה של התושבים נגד ההרג של אזרחים בדרעא", אמר אחד התושבים.

 

הפגנה בדמשק

 

אבל יש כאלה בסוריה שדווקא אומרים שלא נרשמו תקריות אלימות.

 שר ההסברה הסורי, מוחסן בילאל, אמר לרשת "אל-ערביה": "המצב רגוע לחלוטין, בכל חלקי המדינה".

 

מוקדם יותר דווח, כי בעיר דרעא, בה הפגינו אלפים סמוך לבית המושל, פרצו חילופי אש בהם נהרגו לפחות 15 בני אדם. על-פי אחד הדיווחים, המפגינים הציתו את פסלו של הנשיא לשעבר חאפז אל-אסד, ונהדפו בגז מדמיע. עד פרוץ המהומות היום, נהרגו בשבוע של הפגנות בדרעא לפחות 44 בני אדם. במקביל דיווחו רשתות הטלוויזיה "אל-ג'זירה" ו"אל-ערביה" כי לפחות 20 בני אדם נהרגו בעיירה סנמין, כ-40 קילומטרים צפונית לדרעא.

 

"למה אובמה לא תומך באופוזיציה?"

בוושינגטון עוקבים בדאגה אחר הנעשה בסוריה. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, שב הערב וגינה בחומרה את הפעולות של המשטר הסורי. הוא קרא להפסיק "להפחיד מפגינים" ואמר כי יש "להפסיק את הפגיעה של כוחות הביטחון במפגינים ולהפסיק לבצע מעצרים שרירותיים".

 

קרני חזר על העמדה של הממשל לגבי מדינות אחרות באזור בהן מפזרים בכוח מפגינים, וקרא לממשלת סוריה "לחפש דיאלוג פוליטי לא אלים". הוא הוסיף כי "היציבות של האזור תלויה בהקשבה של מנהיגים לאזרחיהם ולפתיחת המערכת הפוליטית".

 

עוד לפני ההצהרה של דובר הבית הלבן, האשימו סנאטורים רפובליקנים את הנשיא ברק אובמה, על כך שאינו מגנה

 באופן מספק את המשטר בסוריה ואינו מסייע לאופוזיציה במדינה, בניגוד ללחץ הרב שהפעיל כדי שהמשטרים במצרים, תוניסיה ולוב לא יפגעו במפגינים.

 

הסנאטור ג'ון קאיל מאריזונה, מספר 2 בהנהגה הרפובליקנית בסנאט, ומרק קירק שזכה במושבו המתפנה של אובמה במדינת אילינוי, ביקשו לדעת האם הנשיא פועל לקשירת קשרים עם האופוזיציה בסוריה כדי להציע לה סיוע, כפי שקרה בתוניסיה, מצרים ולוב. בהצהרה משותפת מסרו שני הסנאטורים כי "העם הסורי חייב לדעת שארה"ב עומדת לצידו נגד המשטר הברוטלי של אסד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגנה בדמשק
אש בדרעא
צילום: MCT
מומלצים