שתף קטע נבחר

מפעל הפיס יביא את הפרינג' לפריפריה

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תעמיד לרשות הפקות פרינג' נבחרות תקציב של 550 אלף שקל לניודן ושיווקן בפריפריה. "מבקשים לענות על החוסרים", מסבירה מנהלת המועצה

מועצת מפעל הפיס לתרבות ולאמנות תעניק תקציבי הרצה להצגות פרינג' ביישובי הפריפריה. היוזמה החדשה נועדה לתת מענה לבעיית הניוד של הפקות פרינג' המוצגות במרכז ואינן זוכות לחשיפה ביישובים מרוחקים, בין היתר בשל בעיות מימון.

 

המועצה מתעתדת להשקיע בחשיפת יצירות ויוצרי פרינג', כמו גם ניוד הפקות, מה שאמור לסייע להגדלת הקהל והרחבת מגוון הסגנונות אליהם הוא נחשף. פרויקט "במה אחרת", מדגישים במועצה, יהיה פתוח בפני הפקות פרינג' בשפות העברית והערבית.

 

הפרויקט החדש בו יושקעו 550 אלף שקל, נולד לאחר מפגשים עם יוצרים עצמאיים בתחום התיאטרון שהצביעו על בעיות מרכזיות של שיווק, הפצה והגדלת מרחב הפעילות. ועדת לקטורים בראשות מייסדת ומנהלת "סדנאות הבמה", ריבי פלדמסר-ירון, תבחר עשר הצגות שיכללו בפרויקט, ישווקו ברשויות המקומיות ויוצגו בישובים שונים בארץ.

 

בין חברי הוועדה נמצאים השחקן והבמאי עמיתי יעיש ומנכ"ל להקת המחול הקיבוצית, אמירה תאומי, ששימשה במשך שנים ארוכות בתפקיד מנהלת היכל התרבות באשדוד. בחירת ההצגות, אומרים במפעל הפיס, תיעשה על פי ניסיון היוצרים, רמת ההפקות, איכות ההצגה, התאמה לקהל היעד ותקציב.

 

הפרויקט הנוכחי יבטל את התמיכה הישירה של המועצה בהפקות חדשות בפרינג'. "המועצה לא מספקות תמיכות מתמשכות בפרויקטים, שזה התפקיד שממלא מינהל תרבות במשרד התרבות, אלא מסמנת מדי שנה תוכניות עבודה ויעדים חדשים שנותנים מענה לצרכי השטח", אומרת דולין מלניק, מנהלת המועצה לתרבות ולאמנות. "השנה בלט נושא השיווק והחשיפה כחוסר מרכזי בתחום הפרינג', ועל כך אנחנו מקווים לענות במידה מסוימת".

 

לדברי מלניק תקציבי ההרצה לכל אחת מהקבוצות ינועו בין 20-40 אלף שקל. שארית הכסף יופנה למודעות פרסום ושכר אולם, שיועבר לרשויות המקומיות שיארחו את ההפקות. לדברי מלניק, שלב הניפוי האחרון לקראת בחירת עשר הקבוצות שישתתפו בפרויקט ייערך בעיר לוד, ויהיה פתוח בפני הקהל, כחלק שישתתף בתהליך הבחירה.

 

אם נדמה כאילו מפעל הפיס נכנס לחלל שהותירה אחריה עמותת "אמנות לעם" (אותו מנסה למלא פרויקט "תרבות לישראל" שיזם משרד התרבות), לדברי מלניק - לגמרי לא. "מפעל הפיס יזם לפני שנים ארוכות את פרויקט 'במות פיס' שבמסגרתו רכשנו מופעים מתיאטראות וקבוצות מחול וניידנו אותם ליישובים מחוץ למרכז כדי לאפשר לאנשים ליהנות מהם. זה למעשה אותו פרויקט, רק שהנושא השנה הוא פרינג'. מדובר בתחום שתקציבו דל ולכן הוא סובל מחוסר חשיפה. מעבר לכך, אנחנו מאמינים שיש מקום לכולם ודווקא בהקשר הזה - כל התומך, הרי זה משובח".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מלניק. "כל התומך, הרי זה משובח"
צילום: רפאל
לאתר ההטבות
מומלצים