שתף קטע נבחר

הפיל הלבן בווידאו: מזהים את המבנה המיותם?

המבנה השומם שתקוע באמצע קו הנוף בגבעת אולגה, זוהה על ידכם בקלות - פרויקט "כפר הים", שנכנע יום אחר יום לאוויר המלוח. הפיל החדש מוזר לא פחות וממוקם בכניסה לאחת הערים העתיקות והיפות בארץ. מזהים?

רבים מהגולשים זיהו את הפיל הלבן האחרון, ואכן - קשה להתעלם ממנו כאשר נוסעים על כביש החוף בואכה הארובות של חדרה. מדובר בפרויקט "כפר הים", הנושק לחוף המקומי. המבנה מציג קיר אנכי מצד אחד, והרבה מאוד מקום לחדרים בצד השני שמשקיף לים.


המבנה בגבעת אולגה (צילום: רותם פלדנר)

 

"עצוב, עצוב מאוד לראות את המונומנט האדיר הזה עומד ונרקב כאן" נאנח יענקלה זיני, מומחה לנדל"ן באזור. "מדובר על פרויקט שכבר בזמן שיצקו את הבטון הבינו, כי ההשקעה לא תכוסה והרעיון כולו לא כלכלי".

 

לדבריו, "הנכס עבר מהידיים של מריו לזניק לאספן ואז לרוני צארום, כשכאן ניסו לצאת מהתסבוכת בכך שפנו למשרד התיירות וביקשו להמיר חלק מהפרויקט לדירות מגורים שיזרימו "חמצן", שעימו ניתן יהיה גם להפעיל מלון מקומי. אבל מכיוון שהתב"ע קובעת חד משמעית כי המקום מיועד אך ורק למלונאות, האישור לא ניתן והכל נעצר".

 

האמת שממש עצוב לראות את המבנה האדיר נכנע יום אחר יום לאוויר המלוח שמכה בו ללא רחם. קשה להבין כיצד במאה ה-21 לא ניתן לעשות דבר עם פיל שכזה שתקוע ככה כמו עצם בגרון של קו הנוף המקסים, ונשאלת השאלה מה עוד צריך לקרות כדי שמשהו ישתנה במקום.

 

הפיל החדש מוזר לא פחות מעמיתו באולגה. מדובר על מבנה ענק שמברך לשלום את כל מי שמגיע לאחת הערים היפות העתיקות והמיוחדות בישראל, וקשה להאמין שהמבנה הכה מודרני הזה עומד מיותם שנים רבות ללא כל דורש. האמת, שהוא ממוקם באזור עם פוטנציאל פנטסטי וחבל ששום דבר לא משתנה. אז כרגיל אנו שואלים היכן הפיל החדש שלנו? למה הוא היה מיועד? ומדוע לכל הרוחות הוא עומד מיותם וגלמוד בשטח? השיבו לנו בטוקבקים וגלו בפעם הבאה אם צדקתם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים