שתף קטע נבחר

פרס: אני הולך עם אהוד להביא שלום

במפלגת העבודה חגגו את המעבר למשכן החדש של המפלגה בשכונת התקווה. פרס וברק החליפו מחמאות, בורג וברעם העדיפו לא לבוא

"היתה לי הזכות ללכת עם יצחק רבין ולהביא שלום, אני הולך עם אהוד להביא שלום". כך אמר אמש (ה') השר שמעון פרס בחגיגות המעבר של מפלגת העבודה מהבניין ברחוב הירקון 110 בתל אביב למשכן החדש בשכונת התקווה. במפלגה התאמצו להציג שוב תדמית מאוחדת מאחורי ברק, אלא ששוב בלטו בהיעדרם שניים: אברהם בורג ועוזי ברעם. חיים רמון דווקא נכח, אחרי שהביע שלשום תמיכה גלויה בברק.
המעבר לשכונת התקווה בוצע בגלל קשיים כלכליים, כך שהחגיגות המפוארות במקום הותירו תחושה לא נוחה אצל חלק מחברי המפלגה. "אנחנו בזמן בחירות", אמר אחד מהם, "זה אקט יחצ"ני אבל אלה לא יחסי ציבור טובים, כי עושה רושם שבמקום להשקיע את כל המרץ בעבודת השטח, אנו משקיעים אותו בחגיגות מיותרות".
רשימת השרים המרכזיים העתידיים של ברק - יוסי שריד, אמנון ליפקין שחק, שמעון פרס ויעקב קדמי - העסיקה את הנוכחים. "אנחנו לא מחלקים מינסטריונים כרגע", השיב ברק לשאלה בעניין, כשפרס עומד לידו. זאת, אחרי שרק לפני שבוע אמר ברק בריאיון כי היה רוצה לראות את קדמי במשרד הפנים, את שחק כשר ביטחון ואת פרס כשר מרכזי.
ברק חלק בנאומו מחמאות לפרס: "ידידי שמעון, האיש שהלך דרך ארוכה עם יצחק רבין, האיש שיחד עם יצחק הביא אותי לחיים הפוליטיים, והאיש שיחד איתו אני מאמין נוביל כל ממשלה עתידית בישראל". אבל ברק גם הוסיף: "דרך השלום שהחלו רבין ופרס - אי אפשר לעשות אותה בכל מחיר".
פרס ציין: "אני תומך בברק לא כי אני רוצה לעשות לו טובה - אלא כי אני רוצה את טובת ישראל". השניים, פרס וברק, תקפו כמובן את מועמד הליכוד, אריאל שרון. הנואמים בחגיגה התייחסו בדבריהם גם לסקרים הלא מחמיאים, אך השתדלו לשמור על אופטימיות והדגישו כי לדעתם מדובר ב"ירידה לצורך עלייה".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ערוץ 2
ברק ופרס בשכונת התקווה
צילום ערוץ 2
מומלצים