שתף קטע נבחר

סלקום ווליום - עוד קצת מוזיקה בכיס

בשירות המוזיקה של סלקום יש פחות שירים מפלאפון אבל באיכות גבוהה יותר, ויש גם פתרון גם לבעלי אייפון. אז מה עדיף? ספוילר: לנסות את שניהם ולהחליט

<< שיחקנו בנינטנדו 3DS

 

שירות ווליום של סלקום הוא המתחרה של מיוזיקס מבית פלאפון שעליו כתבנו בשבוע שעבר. גם ווליום הוא שירות שעובד על המחשב ועל מכשירים סלולרים, ומאפשר למשתמשים לגשת לקטלוג גדול של שירים. השירות זמין ללקוחות כל החברות ועלותו 20 ש”ח לחודש, זהה לפלאפון.

 

הרשמה, התקנה וממשק

ההרשמה לשירות נעשית באתר ייעודי שבנו בסלקום. לאחר שמספקים את הפרטים השונים ניתן להתחיל לחפש שירים ולהוסיף אותם לקטלוג הפרטי. ההתקנה על המכשיר הסלולרי היא די פשוטה על מכשירי אנדרואיד, ופחות באייפון הממשק פשוט ונקי, ונוח קצת יותר ממיוזיקס. כל שיר שתוסיפו דרך המחשב יהיה זמין לאחר מכן גם בסלולרי שלכם. 

 

לאחר שתתקינו את האפליקציה בטלפון תקבלו ממשק פשוט, די זהה לזה של מיוזיקס - יש פה אפשרות דפדוף בקטלוג, חיפוש והגדרות שונות.


 

בעלי אייפון יכולים ליהנות מהשירות, אבל סלקום בחרה שלא לנסות לפתח אפליקציה ולהתמודד עם מערך האישורים של אפל. במקום אפליקציה יש אתר מותאם לאייפון שאליו נתו לגלוש מהטלפון בכתובת mvolume.cellcom.co.il. זה אתר שמבוסס על HTML5 ובנוי בצורה טובה. כל עוד תריצו את האתר דרך הדפדפן של האייפון הכל יעבוד טוב, אבל יש מגבלה להשמיע מוזיקה בזמן שעושים פעלות אחרות בטלפון. אם  תוסיפו קיצור דרך למסך הבית שלכם, הוא יעבוד רק אם לא תצאו חזרה למסך הבית. עם זאת, בפלאפון אין בכלל פתרון לבעלי אייפון.


 

יש בשירות של סלקום לכם אפשרות לבנות רשימות השמעה (playlist) ולחלוק אותם עם משתמשים אחרים. יש גם לא מעט רשימות מוכנות של אומנים מוכרים וזו דרך נחמדה מאוד להכיר מוזיקה חדשה. כמובן שכל העניין החברתי מבוסס לא רק על המערכת הפנימית של סלקום אלא גם, איך לא, על פייסבוק ולכן תוכלו לספר גם לחברים שלכם שם מה השירים שאתם מאזינים להם כעת.

 

הטוב והרע בקטלוג

נכון לרגע זה סלקום מציעה פחות שירים בקטלוג מאשר מיוזיקס, אבל בניגוד למתחרים תוכלו למצוא פה לא מעט אלבומים מלהקות שאינן חלק מהמיינסטרים. להקת Yes הבריטית שלא מופיעה כלל בקטלוג של מיוזיקס מציגה נוכחות מרשימה של 12 אלבומים ב-ווליום. מצד שני אומנים כמו אנדה פאלמר תמצאו במיוזיקס, אבל לא בווליום. ייתרון נוסף בשירות של סלקום היא איכות הסאונד. השירים מנוגנים ב-192Kbps גם דרך המכשירים הסלולרים וזהו הבדל ששמים לב אליו.


 

בקטלוג של ווליום לא נמצאו שירים בעייתיים. הזכרנו בסקירה של מיוזיקס שיש לא מעט שירים באיכות נמוכה שנובעת מהמדיה במקור. סלקום כנראה מכניסה לקטלוג רק שירים שמגיעים מדיסקים כך שהצליל נקי יותר, מצד שני זה משפיע על המבחר של השירים, ובפלאפון תמצאו כל מיני הפתעות שהגיעו לקטלוג מתקליטים ישנים שלא עברו דיגיטציה מעולם.


 

חוץ מהקטלוג עצמו יש לכם גישה גם לתחנות רדיו שונות. לא תוכלו להאזין לתוכניות, אבל תוכלו לראות בדיוק אילו שירים הושמעו ובלחיצה לאתר את השיר (רוב הזמן) בתוך הקטלוג של ווליום. זה כלי מדליק במיוחד אם יוצא לכם לשמוע רדיו ואתם רוצים לאתר את השיר שנשמע ברקע. פשוט נכנסים ללשונית המתאימה באפליקציה ובוחרים את התחנה ותוכלו לראות את הרשימת השירים על פי זמן הניגון שלהם. לבסוף, יש לכם אפשרות גם לאתר הופעות של אמנים שונים. כל הופעה תופיע עם התאריך והמיקום יחד עם הכתובת המדויקת ואפשרות לצלצל כדי להזמין כרטיסים. זו תוספת קטנה אבל מקסימה.


 

איך זה עובד בווליום

השירות של ווליום הוא שירות הזרמה בלבד. סלקום מתכוונים להכניס בשבועות הקרובים אפשרות של הורדת שירים למכשיר, בצורה דומה לזו שניתן לבצע במיוזיקס. זו כמובן תהייה אופציה שרק בעלי מכשירי אנדראויד יוכלו ליהנות ממנה.


 

לאחר שבחרתם את השיר, האלבום או האומן שמעניין אתכם תקבלו את ממשק הנגן. יש אפשרות לנגן, להפסיק ולדלג בין שירים. גם בווליום, כמו במיוזיקס, לא ניתן להריץ קדימה ואחורה את השיר שמתנגן. אם יש לכם רשימת השמעה ניתן לבחור באפשרות של ערבוב השירים כדי לקבל סדר שונה בכל פעם שמקשיבים לרשימה. את הרשימה תוכלו ליצור רק באתר.

 

סיכום

סלקום מספקת תחרות טובה. נכון, כרגע יש לה פחות שירים, אבל איכות שירות הזרמת המוסיקה טוב יותר. האפשרות לעשות שימוש באתר הנייד על מכשירים שאין להם אפליקציה הוא פיתרון ביניים נחמד אבל לא מספק. הקטלוג כולל כמות מאוזנת וטובה של שירים לועזיים וישראלים ובסופו של דבר נראה ששני השירותים די דומים.

 

מהסיבה הזו מומלץ פשוט להתנסות בשניהם ולהחליט למי מהם יש את הקטלוג שמוצא חן בעיניכם יותר, ומי מהשירותים מציע לכם את הממשק שנוח לכם יותר לעבוד איתו. בכל מקרה, זוהי תחרות מבורכת שבתקווה תחזק את שוק המוסיקה הדיגיטלי הישראלי.

 

הממשלה שואלת: רוצים את Street View בארץ? >>

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים