שתף קטע נבחר

"מוביל בטוח": החל מבצע אכיפה נגד משאיות

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשיתוף אגף התנועה ומשרד התחבורה, החלו במבצע אכיפה והסברה המתמקד בנהגי משאיות. במסגרת המבצע, שיימשך עשרה ימים, ייבדקו שעות העבודה של הנהגים ותקינות המשאיות

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החלה אתמול (א') במבצע אכיפה והסברה נרחב, המתמקד בנהגי משאיות. מבצע "מוביל בטוח", הנערך בשיתוף אגף התנועה במשטרה ומשרד התחבורה, יימשך 10 ימים, ויסתיים ב-14 באפריל. ברשות לבטיחות מסבירים כי במסגרת המבצע ייערכו בדיקות תקינות למשאיות ב-49 צמתים בארץ. משאיות שיימצאו בהן ליקויים המחייבים תיקון, יורדו מהכביש או ישלחו לתיקון מיידי.

 

 

במבצעים שנערכו בשנים קודמות, התגלו ליקויים בחלק גדול מהמשאיות שנבדקו. על-פי נתוני הרשות, במבצע שנערך באוקטובר האחרון התגלו ליקויים המחייבים תיקון ב-14.2% מהמשאיות. הליקוי הנפוץ ביותר שהתגלה היה במערכת התאורה: ב-28.5% מהמשאיות התגלתה תקלה במערכת זו. ב-20% מהמשאיות התגלו ליקויים בצמיג אחד או יותר, ב-6.3% נמצאו ליקויים במערכת הבלמים, וב-6.2% התגלה ליקוי במערכת ההיגוי.

 

ברשות גם מציינים כי במסגרת המבצע "ייבדקו שעות הנהיגה של נהגי המשאיות, ותיבדק האחריות של מעסיקי הנהגים". יש לציין כי לעניין שעות העבודה יש השפעה מהותית על הבטיחות בכבישים: מחקר שערכה ב-2009 היחידה לרפואה תעסוקתית באוניברסיטה העברית בירושלים, העלה כי מי שנוהג יותר מ-12 שעות ביום יותר מפעם אחת בשבוע, מעלה את הסיכון למעורבות ב"אירוע בטיחותי חמור" במאות אחוזים. סקר שנערך במסגרת אותו מחקר, העלה כי יותר משליש מנהגי המשאיות אומרים כי הם נדרשים לנהוג שעות רבות מהמותר על-פי חוק.

 

על-פי נתוני הרשות לבטיחות, ב-2010 נרשמה ירידה של כ-18% במספר התאונות הקטלניות שבהן היו מעורבות משאיות, ובסך התאונות נרשמה ירידה של כ-10%. עם זאת, מול ירידה של כ-40% במספר התאונות בכבישים בין-עירוניים, נרשמה עלייה חדה של 30% במספר התאונות של משאיות בתחום העירוני.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עייפות מגדילה את הסיכון
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים