שתף קטע נבחר

עו"ד יואשם בהשתלטות על נכסי אוליגרך שנרצח

לפי הצהרת תובע שתגיש המשטרה, עורך הדין יחד עם עוד שניים נוספים, השתלטו על כספיו ונכסיו של אלכסיי זכרנקו ששוויים מוערך בעשרות מיליוני שקלים באמצעות זיוף מסמכים וייפויי כוח

שבועיים לאחר מעצרם, יגישו היום (ד') אנשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) הצהרת תובע נגד שלושת החשודים שהשתלטו על נכסיו וכספיו של האוליגרך אלכסיי זכרנקו שנעלם ברוסיה ונרצח. בהצהרת התובע נחשף גם כי שניים מהחשודים, נחקרו על-ידי המשטרה הרוסית, בחשד למעורבות ברצח האוליגרך.

 

 

כתב האישום נגד השלושה - ניסים דז'לדטי, אלינה מלר ועו"ד שבינתיים שמו אסור לפרסום, יוגש בתחילת השבוע הבא בשבוע הבא לבית המשפט המחוזי בתל אביב. כמו כן, אז תבקש הפרקליטות להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.


באמצע - ניסים דז'לדטי, אחד החשודים (צילום: דודו אזולאי)

 

היעלמו של זכרנקו באוגוסט 2009 ברוסיה עורר הדים במדינה וכן במגזר העסקי בישראל. בדיון שנערך בבית המשפט בשבוע שעבר בהארכת מעצרם של שניים מהחשודים, הודיעה המשטרה לראשונה כי האוליגרך הרוסי-ישראלי נחטף ונרצח ברוסיה. במסגרת חקירת הרצח שניהלו הרוסים, נחקרו דז'לדטי ומלר בישראל בחשד למעורבותם במעשה.

 

מאז אותה חקירה לפני כמה חודשים המשיכו ביאחב"ל בחקירה סמויה משלהם, בפיקודו של תת-ניצב חיים איפרגן, והצליחו להתחקות אחר מסמכים וכספים השייכים לאוליגרך, שהשלושה השתלטו עליהם. לפי הצהרת התובע, הם קשרו קשר להשתלט על נכסיו ששוויים מוערך בעשרות מיליוני שקלים באמצעות זיוף מסמכים וייפויי כוח.

 

בנוסף, במשטרה ציינו כי חלק מהכספים הוברחו לחשבונות בנק בשוויץ. השלושה חשודים בקשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, עושק, זיוף ועוד שורת עבירות חמורות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים