שתף קטע נבחר

"אם היה מימון כפול, חקירת נתניהו בלתי נמנעת"

המבקר כבר החל לבדוק את ביביטורס, החשיפה הנוספת עשויה להוביל לחקירה פלילית. "כל הפרשה נראית לא טוב. אם זו אמת, יהיה מוזר מאוד אם היועץ לא יחקור", אמרו גורמים משפטיים. פרקליטו של ראש הממשלה: "בושה וחרפה, זו אחיזת עיניים"

החלק הראשון בפרשת ביביטורס הוביל לפתיחת בדיקה של מבקר המדינה. החלק השני עשוי כבר להוליך לראשונטורס 2 - ולחקירה פלילית נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לאחר חשיפת ערוץ 10 אמש (יום ד') בתוכנית "המקור" כי שני גופים שילמו בשתי חשבוניות על אותה הטיסה של נתניהו לפני חמש שנים, העריכו גורמים משפטיים כי אם יתברר שהפרטים נכונים, חקירה פלילית של נתניהו בלתי נמנעת.

 

 

"אם יתברר שהתחקיר בערוץ 10 הוא אמת מוחלטת, ליועץ המשפטי לממשלה לא תהיה ברירה, אלא להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד נתניהו", אמרו ל-ynet גורמים משפטיים. לדברי הגורמים, הפרשה מזכירה את ראשונטורס ולכן אם הדברים אכן יתבררו כנכונים, יהיה זה "מוזר מאוד" אם וינשטיין לא יפתח בחקירה, או לפחות יורה על פתיחת בדיקת ביביטורס. "כל הפרשה לא נראית טוב", אמרו גורמים משפטיים נוספים - ומסקנתם היתה זהה בנוגע להחלטת וינשטיין.


החשבוניות. שני גורמים, אותה נסיעה

 

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כבר קיבל מהוועדה לביקורת המדינה סמכויות חריגות לבדיקה בפרשת ביביטורס והחל בבדיקתה ובבדיקת נסיעות של שרים וסגני שרים מ-2006, ואם יגיעו תלונות ללשכתו של וינשטיין בנוגע לפרשה הנוכחית, השניים אמורים לשוחח ביניהם ולקבוע מנגנון לבדיקת הדברים. וינשטיין יצטרך להחליט האם יש מקום לפתיחת חקירת פלילית או להעברת הנושא לעיונו של המבקר, שיבדוק את הפרשה מבחינה אתית.

 

סניגור בראשונטורס, תובע בביביטורס?

התיק האחרון בו טיפל וינשטיין כעורך דין פרטי היה תיקו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת ראשונטורס. לכן, יהיה מעניין לראות כיצד וינשטיין, הפעם בכובעו כיועץ משפטי, יחליט לנהוג בנושא - כאחד שלמד את פרשת המימון הכפול על בוריה. עם זאת, הוסיפו הגורמים המשפטיים כי כתב האישום נגד אולמרט בפרשת ראשונטורס מתאר שיטה מסוימת, ואילו בפרשת ביביטורס מדובר בשתי נסיעות בודדות, שלא בטוח שמעידות על שיטה, ולכן קיים הבדל רב בין שתי הפרשות. 

 

וינשטיין שימש גם כפרקליטו של נתניהו בפרשת המתנות, לפני כ-15 שנה, ולמרות עובדה זו - על-פי הסדר ניגוד העניינים עליו חתם עם כניסתו לתפקיד, הוא אינו מנוע מלטפל בראש הממשלה. לכן, אם לא יפסול את עצמו מרצונו, יטפל בסוגיית הטיסות.


הליכוד מציג: החשבונית בוטלה. ערוץ 10: שקר שאפשר להפריך בפשטות

 

על פי פרטי התחקיר, נתניהו טס בספטמבר 2006 לארצות הברית על מנת להופיע באירוע שנועד לקדם הקמת בית חולים באשדוד. הוא קיבל על הטיסה 8,237 דולר מהמרכז הרפואי אשדוד. את אותו הסכום בדיוק קיבל מארגון אחר בשם HERITAGE, שנועד לקדם תכנים של זהות יהודית. נתניהו קיבל אישור מוועדת האתיקה למימון הטיסה למען המרכז הרפואי באשדוד, אך לא למימון מארגון HERITAGE.

 

עורך דינו של נתניהו: "החשבונית בכלל מבוטלת"

פרט למימון הכפול לכאורה בטיסה לארצות-הברית ב-2006, הוצגו בתחקיר גם שלוש חשבוניות שנשלחו לבונדס על נסיעתו של נתניהו ללונדון במהלך מלחמת לבנון השנייה, באותה שנה - נסיעה שמומנה על-ידי הכנסת. בחשבונית אחת הסכום היה 5,339 דולר, בשנייה 8,579 ובשלישית 5,319. החשבונית על 8,579 דולר בוטלה, ובלשכת נתניהו טוענים כי שתי החשבונות האחרות זהות. בלשכה הסבירו כי הכסף ששילם הבונדס על כרטיס הטיסה של נתניהו מימן את טיסתה של רעייתו.

 

פרקליטו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון, טען כי "אין אפילו שבב של מימון כפול". הוא האשים את ערוץ 10 בהטעיה: "בחשבונית שמספרה 39299 מוסתרת על ידי מירקור המילה cancelled, זוהי חשבונית מבוטלת ולכן אי אפשר להציגה כחשבונית לתשלום. בסופו של דבר יש מסמך אחד מחייב והוא הקבלה. כל הסיפור הוא אחיזת עיניים, זוהי בושה וחרפה". עורך דינו של ראש הממשלה, שהמריא אמש לברלין, איים בהגשת תביעה נגד ערוץ 10. 

 

גורם בחדשות 10 מסר בתגובה לטענת עורך הדין כי החשבונית שהוצגה היא החשבונית המקורית, וכי גם נציג המרכז הרפואי אשדוד וגם עו"ד שמרון אישרו כי המרכז הרפואי אשדוד אכן שילם 8,237 דולר על טיסת נתניהו: "אם נציגי נתניהו טוענים ברצינות שהמרכז הרפואי לא שילם על הטיסה או ביטל את התשלום, הרי שמדובר בשקר שאפשר להפריך בפשטות".

 

גורמים משפטיים אמרו: "אם נגד אולמרט הוגש כתב אישום, אין שום סיבה שלפחות לא תהיה פה בדיקה של היועץ המשפטי לממשלה". בליכוד מסרו בתגובה לפרסום כי "האמת היחידה היא שלא היה כל מימון כפול, וערוץ 10 הטעה בזדון את צופיו, ולכן ברור שהניסיון לייצר כותרות על 'חקירה' כביכול הוא מופרך, ונועד לייצר דרמה במקום שאין בו כלל סיפור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו. ימריא לחקירה?
צילום: לע"מ
לינדנשטראוס. בודק
צילום: גיל יוחנן
וינשטיין. יחקור?
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים