שתף קטע נבחר

הרופאים חוזרים לשבות: ניתוחים לא דחופים יידחו

המשא ומתן עם האוצר יתחדש היום, אבל הרופאים חזרו לעיצומים - לפני שביתה כללית נוספת. היום לא יתקיימו ניתוחים, פרט לניתוחים דחופים והסרת גידולים. באשקלון עובדים כרגיל

השביתה בת היומיים לא הביאה לשינוי, והרופאים חוזרים לעיצומים. היום (ב') ומחר לא יתקיימו ניתוחים, למעט ניתוחים דחופים וניתוחים להסרת גידולים. יתר הניתוחים יתקיימו באישור ועדות חריגים. אם גם העיצומים הללו לא יובילו לפריצת דרך במשא ומתן התקוע עם האוצר, צפויה ביום רביעי שביתה כללית נוספת, בדומה לזו שהתקיימה בשבוע שעבר.

 

 

הלילה אמנם היה שקט בדרום, אבל עוד לפני כן החליטה ההסתדרות הרפואית לבטל את העיצומים המתוכננים בבית החולים ברזילי באשקלון, בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני. בנוסף, הוחלט כי רופאים מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר יתגברו את בית החולים, בשל המחסור ברופאים בפריפריה. 

 

לאחר נתק ממושך, יתחדש היום המשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר, לראשונה מאז יום שלישי. בהסתדרות הסכימו לחדש את המגעים, לאחר שקיבלו הבהרה ממשרד האוצר לגבי עמדתם הנוגעות לתוקף הסכם הבוררות הקודם שנחתם בין הצדדים כבר לפני עשור. הפגישה בין הצדדים תתקיים ב-17:00.

 

בתחילת המשא ומתן הנוכחי, לפני שמונה חודשים, הובהר כי ההסכם אינו בתוקף - אך לאחרונה הציעו באוצר לרופאים לגשת שוב להליך בוררות ונרמז כאילו ההסכם הקודם עדיין תקף. לאור זאת ביקשו בהסתדרות הרפואית הבהרות בנושא. אתמול אמרו גורמים בכירים במשרד הבריאות כי לדעתם הפתרון היחיד לשביתת הרופאים היא הליכה לבוררות תחומה בזמן.

 

אתמול בוטלה פגישה בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר, כשהפעם נציגי האוצר לא הופיע בבית ההסתדרות הרפואית. מדובר בפגישה השלישית בין הצדדים שמבוטלת ונציגי האוצר איימו בעקבות זאת כי אם המצב יימשך, הם ישקלו לפנות לבית הדין לענייני עבודה - כדי שיורה על בוררות או על הוצאת צווי מניעה לעובדים.

 

מחלוקת קיימת לא רק בין האוצר לרופאים, אלא גם בין הרופאים לבין עצמם. אתמול נערכו ישיבות הסברה בבתי החולים בנוגע להמשך הצעדים, ורופאים בשיבא מתחו ביקורת על התנהלות ההסתדרות הרפואית. כמה מהם טענו כי "איש לא מבין על מה אנחנו שובתים", ורופא אחר, ד"ר רפי ביצור, הוסיף שהמאבק אינו ממוקד: "יש רשימה של 116 דרישות. צריך שלוש דרישות - אבל טובות".

 

יו"ר ועד הרופאים בשיבא, ד"ר זאב פלדמן, ענה לביקורות ואמר כי "ציבור הרופאים יעמוד בהשבתה לאורך זמן והוא מבין את הבעיה. הביקורת שנשמעה היתה לכיוון יותר מיליטנטי ונטיית הרופאים היא שנהיה יותר אגרסיביים, שנילחם יותר. אנחנו מנסים לייצג את הצד הממלכתי".

 

ד"ר פלדמן טען כי באופן פרדוקסלי השביתה דווקא הועילה לשתי קבוצות של חולים. "בימי השביתה דווקא צמצמנו תורים לניתוחים להסרת גידולים במחלקה האונקולוגית וצומצמו תורים לתיקון שבר בצוואר הירך”, מסר יו"ר ועד הרופאים בשיבא.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
והיום - עיצומים
צילום: אליעד לוי
המסדרונות שוב ריקים
צילום: אליעד לוי
מומלצים