שתף קטע נבחר

ה"מלאך" של החיילים תקבל פרס על מפעל חיים

ורד חולדה גורביץ', שמגיעה מדי יום לבית החולים רמב"ם בחיפה כדי לשמח את החיילים הפצועים, היא כלת פרס ישראל. ראש העיר, יונה יהב, בירך: "'המלאך בלבן' מסמלת את הלב הענק שפועם בישראל היפה"

פרס ישראל על מפעל חיים יוענק לורד חולדה גורביץ' מחיפה, שהקדישה את חייה להתנדבות ולסיוע לזולת - כך הודיעה הערב (יום ב') ועדת הפרס. גורביץ', הידועה בכינויה "המלאך בלבן" בזכות לבושה, מגיעה זה עשרות שנים לבית החולים רמב"ם בחיפה ומנסה לרומם את רוחם של החיילים המאושפזים במקום. יחד עמה זכה בפרס אלי אלאלוף, מנכ"ל קרן רש"י, על פעילותו ארוכת השנים לקידום הפריפריה בישראל.

 

גורביץ', ילידת עתלית בת 84, הייתה חברת "ההגנה" בצעירותה, וסייעה לבני משפחתה להסתיר בביתם מעפילים. בהמשך, הייתה אחת המתנדבות הראשונות לחיל הים הישראלי. מאז מלחמת יום כיפור, היא מקדישה את זמנה ורכושה להתנדבות ולסיוע לחיילי צה"ל.

 

מדי יום מגיעה גורביץ' לבית החולים – לבושה תמיד בלבן – ומארגנת מסיבות וצ'ופרים לחיילים הפצועים והחולים וכן לנפגעים בפעולות איבה. היא אף מסייעת לנכי צה"ל ולבני המשפחות השכולות. בנוסף, גורביץ' פעילה כבר עשרות שנים כחברת מועצה והנהלה בבית הגפן, מוסד הפועל לקידום דו-קיום בין יהודים וערבים בעיר חיפה.

 

בראיונות שנתנה לאורך השנים, סיפרה כי היה זה בעלה המנוח, עו"ד בן-עמי גורביץ' ז"ל, שעודד אותה להתנדב, ואף ביקש כי לא תיקח תרומות למימון פעילותיה אלא, אם צריך, תמכור לשם כך את רכוש המשפחה, וכך עשתה.

 

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בירך הערב את גורביץ' על זכייתה בפרס. הוא סיפר כי נפגש עמה לראשונה עוד בשנת 1978, כשנבחר לראשונה לחבר במועצת העיר. "היא הייתה מסתובבת גם שם לבושה לבן, ודאגה תמיד שנדבר טוב ונעשה טוב", נזכר.

 

לדברי יהב, מתן הפרס לגורביץ' "מעניק לו משמעות מיוחדת השנה. 'המלאך בלבן', שכל כך הרבה אנשים מכירים אותה ואת דמותה, מסמלת בפעילותה ההתנדבותית לאורך שנים, את הלב הענק שפועם בישראל היפה".

 

הזוכה הנוסף: לוחם למען הפריפריה

אלי אלאלוף, בן 66, הקדיש את מרבית שנות חייו לעשייה ציונית, בה

החל עוד במולדתו מרוקו. הוא מילא תפקידים בהסתדרות הציונית העולמית, בקרן היסוד ובארגונים נוספים, מבלי שנטש את העשייה ההתנדבותית.

 

בנימוקיה למתן הפרס, ציינה הוועדה כי אלאלוף הוא לוחם לקידום ופיתוח האזורים הפריפריאליים של מדינת ישראל, שהעשייה למען החברה והמדינה שזורים כחוט השני לאורך חייו.

 

"הוא לוחם אמיתי למען הצדק החברתי, בעל חזון לשרת כל אדם מתוך כבוד, שלקח בכל שנות פעילותו הציבורית אחריות על רווחת האוכלוסיות שבהן הוא מטפל", נכתב בהודעה, "מר אלאלוף הקדיש את חייו לשיפור איכות חייהם של מאות אלפי ישראלים ופועל באמות מידה גבוהות, באיכות, במקצועיות ובשאיפה לשלמות, תוך הצבת האדם וצרכיו במרכז".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חולדה גורביץ'. לבושה תמיד בלבן
צילום: אלעד גרשגורן
מבקרת מדי יום חיילים המאושפזים ברמב"ם
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים