שתף קטע נבחר

42%: רבנים מחריפים הסכסוך עם הפלסטינים

סקר שנערך לקראת כנס של המרכז היהודי-ערבי מגלה פערים בתפיסת השפעת הדת על היחס בין היהודים לערביי ישראל ולפלסטינים. 45% סבורים שהדת מרחיקה בין העמים

האם יש קשר בין האמונה הדתית לבין האופן שבו מתייחסים יהודים לערבים-ישראלים ולפלסטינים? סקר שנערך לקראת לקראת כנס של המרכז היהודי-ערבי באוניברסיטת חיפה מגלה כי חלק ניכר מהציבור סבור שבהחלט כן.

 

 

בסקר, שנערך על ידי מכון "הגל החדש" בקרב 500 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של הציבור היהודי הבוגר בישראל, התברר כי 42% מהציבור היהודי בישראל סבור שהרבנים מחריפים את הסכסוך היהודי-פלסטיני, זאת לעומת 14% הסבורים כי הם דווקא ממתנים אותו ו-29% שאמרו שלרבנים אין כלל השפעה.

 

עוד התברר כי ככל שהציבור היה דתי יותר, כך עמדתו כלפי הרבנים כממתנים היה חיובי יותר: 35% מהציבור החרדי ראה ברבנים מפשרים, זאת לעומת 6.7% בלבד בקרב החילונים. מנגד, 63% מהחילונים ראו ברבנים גורם שמחריף את הסכסוך, לעומת 5% בקרב החרדים.

 

תמונה דומה נמצאה גם בשאלת תפקיד הדת ביחסים בין יהודים וערבים בתוך ישראל. 45% מהציבור היהודי בישראל חושב שהדת יוצרת ריחוק בין יהודים וערבים, 6% חשבו שהיא מגשרת בין הקבוצות ו-38% חשבו שהיא כלל לא משפיעה.


מכתב הרבנים נגד השכרת דירות לערבים 

 

"מטרת הכנס היא להעלות לדיון ציבורי את מקומה של הדת בסכסוך היהודי-פלסטיני, ובמרקם היחסים

שבין יהודים וערבים בישראל", הסביר ראש המרכז היהודי-ערבי ומרצה בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון, פרופ' יצחק ויסמן.

 

"מהסקר עולה כי לציבור החילוני בישראל יש עמדות שליליות מאוד כלפי תפקידה של הדת ביחסי יהודים-ערבים בישראל. מלבד הפער המדאיג המתגלה בתפישת המציאות בין חילונים ודתיים, נראה שהנתונים מראים גם שיש הכחשה או הדחקה בקרב הציבור היהודי הדתי לגבי חלקו בליבוי הסכסוך ובמניעת כל אפשרות להגיע לפשרה", טען ויסמן. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים