שתף קטע נבחר

צילום: רשות הטבע והגנים

האפיקומן של המבוגרים: הצעות לבילויים בפסח

נראה שמירב תשומת הלב נתונה בחול המועד להעסקת הילדים באינספור בילויים. ומה עם מי שכבר עבר את הגיל? רוחניות, תאטרון, מוסיקה ומחול - נראה אם תספיקו הכל

חול המועד פסח נחגג במשך חמישה ימים. קצת קשה להאמין, בהתחשב בכמות האירועים והפסטיבלים שהחג הזה מייצר. לאלו מבינכם שיוצאים מעבדות לחירות ולא להפך, או שהצליחו לחילופין להשיג שמרטפית עם אופציית לינה, חול המועד פסח מציע מגוון פסטיבלים ברחבי הארץ.

 

  • מיוחד: הצעות לבילויים וטיולים בחול המועד

 

ריכזנו עבורכם את המרכזיים שבהם כדי שיהיה לכם סדר בפסח. תוכלו לתרגל מדיטציה במדבר, לפגוש את האנימטורים הטובים בעולם, או לפרוק אנרגיות בהופעה חיה בטבע. כך או כך בסוף תמצאו את עצמכם יושבים שוב אל מול צלחת הקניידלך בחג השני, תוהים לאן נעלם חול המועד. הזמן עובר מהר כשנהנים.

  

קורעים את ים סוף – פסטיבל בומבמלה

פסטיבל בוםבמלה התרחב בשנים האחרונות ושינה את ממדיו משבט קטן לתופעה תרבותית המושכת אליה

אלפי צעירים הרוצים לממש את ייעודם בשלב זה של חייהם: לבלות, לרקוד, לשמוע מוזיקה ולעשות הרבה רעש. יעזרו להם השנה קאשי, הפיל הכחול, מוקי, כנסיית השכל, מיכאל גרייסלאמר, שממל, אלישע בנאי ו – Usless ID. השנה מתקיים הפסטיבל לראשונה בחופיה של אילת.

איפה: אילת – חוף הלגונה הצפונית.

מתי: 21-23.4.11

טלפון לבירורים: 6226*

  

  • לקרוע את ים סוף: חוויות מצלילה בראס מוחמד

 

אחד מי יודע? פסטיבל תיאטרונטו להצגות יחיד

פסטיבל תיאטרונטו להצגות יחיד מתקיים באולמות יפו העתיקה ומציע למבקריו מגוון הצגות למבוגרים ולילדים מהארץ ומחו"ל. שש הצגות מתחרות השנה בפסטיבל ואת כולן מבצעות נשים. תיאטרון הקאמרי מעלה במסגרת הפסטיבל את הצגת הבכורה משפט פולארד בביצוע רמי ברוך, ויואב ברתל יפתח את האירועים עם ההצגה עטורת הפרסים המרקיד. לצד ההצגות יערך ערב הייד פארק אמנותי ובגלריות היפואיות יתקיימו מופעי מוזיקה.

איפה: יפו העתיקה

מתי: 21-23.4.11

טלפון לבירורים: 09-8945957

עוד פרטים תוכלו למצוא כאן.


רמי ברוך הוא ג'ונתן פולארד בתיאטרונטו (צילום: ז'רר אלון)  

 

לתפוס קצת צבע בחג - פסח של אנימציה

המכללה הישראלית לאנימציה וסינמטק תל אביב מקיימים פסטיבל אנימציה הפונה לכל מי שדמות מצוירת נוגעת בנימי נפשו – מקטן ועד גדול. לפסטיבל תכנית מגוונת המכילה סדנאות, הרצאות, תערוכות והקרנות סרטים. ההתרגשות הגדולה מגיעה בדמותם של האנימטור אנדרו גורדון ואמן הסיפור מאת'יו לן – שניהם מאולפני דיסני-פיקסאר, האמונים על טובי סרטי האנימציה של השנים האחרונות, בהם צעצוע של סיפור, רטטוי, Up, מוצאים את נמו ועוד. גורדון ולן ינחו את ה"פיקסאר מאסטר קלאס" - אירוע הנודד בעולם ומתארח לראשונה בישראל.

איפה: סינמטק תל אביב והמכללה הישראלית לאנימציה.

מתי: 20-23.4.11

טלפון לבירורים: 03-6482345

  

סימן שאתה צעיר – פסטיבל זורבה הבודהה

בפסטיבל כזה בני ישראל היו שמחים להיתקל אחרי הליכה של 40 שנה במדבר. מטרתו של הפסטיבל, שנתמך על ידי קרן מיראז', הוא לשלב בין מדיטטביות לטראנס. מבקריו יכולים לקחת חלק בעשרות פעילויות רוחניות, להתנסות בסדנאות מחול ותיאטרון, להצטרף למפגשי טנטרה ליליים, ולקפץ מול הרכבים כמו פרויקט מטבוחה שיודעים דבר או שניים על איך לשמח קהל. המצב האופטימלי כאמור, על פי המלצת מארגני הפסטיבל, הוא לחוות את הכל.

איפה: אשראם במדבר –על כביש 40 בין צומת ציחור לצומת שיזפון (שיטים).

מתי: 21-25.4.11

טלפון לבירורים: 08-6326508 

 

ים המלח בגמר גביע – פסטיבל אהבה

פסטיבל אהבה מתקיים זו השנה ה-15 ומארח גם הפעם כמה מהמופעים הכי טובים שיש: יהודה פוליקר, אביתר בנאי, מיכה שטרית שיארח את ישי לוי וארקדי דוכין, אהוד בנאי שיארח את משה לוי, שלומי שבן שיארח את שולי רנד, ומופע משולש לג'ירפות, מוש בן ארי והדג נחש. לצד הצפייה במופעים ניתן לקחת חלק בטיולים ובפעילויות שונות באזור המאורגנים על ידי מועצה אזורית מגילות ים-המלח. גם השנה הפסטיבל עומד בסימן הגברת המודעות למצבו המחמיר של ים המלח. ים המלח הגיע השנה לשלב הגמר בתחרות הבינלאומית להכרזת שבעת פלאי עולם הטבע. הזוכים יוכרזו ב-11.11.2011 ורצוי להצביע בעד הים הנמוך בעולם כדי להביא אותו למקום גבוה בדירוג. ניתן לעשות זאת באתר הבינלאומי של התחרות. ניתן גם להצביע באמצעות מסרון אל המספר 2244 בשליחת המילים: ים המלח, Dead sea או بحر الميت.

איפה: ים המלח – אמפי חוף מינרל וקיבוץ מצפה שלם.

מתי: 19-23.4.11

טלפון לבירורים בימי הפסטיבל: 02-9400285  

 

  • ים המלח: הלכנו לטייל עם עידו תדמור


להצביע, להשפיע - ולהגיע. ים המלח (צילום: רויטרס)

 

זמר על ים כנרת – פסטיבל עין גב 

70 מקהלות וחבורות זמר, משוררים, מלחינים וזמרים יתכנסו בקיבוץ עין גב ויפזרו קסם ואבקת כוכבים על ים כנרת. בין משתתפי הפסטיבל גידי גוב, אילי גורליצקי, יונה עטרי, ערן צור, ששי קשת, אוהד חיטמן, טל גורדון וגלית גיאת. המופע הפותח יציין מחווה מיוחדת לשירי יורם טהרלב ויכבד אותו בנוכחותו נשיא המדינה שמעון פרס. עוד בפסטיבל ערב מיוחד בהנחיית אבשלום קור על צמדים בזמר העברי. לצד המופעים הפסטיבל מציע מגוון אטרקציות, סיורים באזור וירידי אמנות.

איפה: קיבוץ עין גב

מתי: 20-22.4.11

טלפון לבירורים: 04-6658036


ייכבד את הפסטיבל בנוכחותו. פרס בביקור עבר בעין גב (צילום: אריאל צור)

 

לא נפסיק לשיר – ימי זמר בחולון

פסטיבל ימי זמר בחולון חוגג את המוזיקה הישראלית בארבעה ימים של הפקות מיוחדות, מופעי בכורה וערבי מחווה ליוצרים ותיקים. פרס מפעל חיים יוענק השנה ליוצרת רחל שפירא, ופרס הוקרה מיוחד יוענק למתי כספי. גם השנה הפסטיבל מארח כמעט את כולם וברשימת המשתתפים מככבים יוני רכטר, גלי עטרי, שלומי שבן, אילנית, שירי מיימון, אפרים שמיר, שלמה גרוניך ועוד רבים וטובים. עוד בפסטיבל, כיתות אמן ומופעי חינם בכיכר תיאטרון חולון.

איפה: תיאטרון חולון.

מתי: 20-23.4.11

טלפון לבירורים: 03-5023001/2/3

  

מה נשתנה? פסטיבל מוזיקה בחיפה, ה-Haifolk

זו שנתו השנייה של פסטיבל מוזיקת האינדי בחיפה. הפסטיבל נולד מתוך רצון של שלושה חיפאים צעירים

להפגיש יוצרים עצמאיים ואוהבי מוזיקה, באווירה המיוחדת של שכונת הדר והעיר התחתית. Haifolk הוא פסטיבל ללא מטרות רווח ומשתתפים בו השנה נעם רותם, שירלי קוניס, תמר אייזנמן, The Raw Men Empire, רוני אלטר ועוד.

איפה: מרתף 10 ובר הסינקופה בחיפה.

מתי: 22-23.4.11

טלפון לבירורים: 054-9987123 

 

כדת משה בישראל – שירת הים למוזיקה ולתרבות יהודית

אין כמו חג עם חול מועד ארוך ונינוח כמו זה של פסח כדי לאחד קצוות ולקרב לבבות. פסטיבל שירת הים למוזיקה ולתרבות יהודית הנערך בתיאטרון גבעתיים מזמין את הקהל הרחב לאירועים ומפגשים העוסקים ברוח, בפילוסופיה ובתרבות היהודית. השנה מתארחים בפסטיבל עובדיה חממה, ארז לב ארי, אהרון ויונתן רזאל, אנסמבל שם טוב לוי, הפייטן מימון כהן ולהקת הלב והמעיין. בנוסף, הפסטיבל יעלה בכורה מיוחדת של אנסמבל תיאטרון דיוניסיה להצגה בדמי ימיה על פי יצירתו של ש"י עגנון.

איפה: תיאטרון גבעתיים.

מתי: 20-21.4.11

טלפון לבירורים: 03-7325340

 

  • אתם בגבעתיים? קבלו טיול עירוני עם הכלב

  

ביד חזקה וברגל נטויה – מחול ותנועה בהאנגר אדמה

בסופו של דבר אתם תרצו להשיל מכם את עודף המשקל שצברתם בחג,

אז למה לא לעשות זאת במהלך חול המועד? מרכז האנגר אדמה בניהולם של הכוריאוגרפים ליאת דרור וניר בן גל ממשיך במסורת של העשור האחרון ומקיים גם השנה פסטיבל של תנועה ומוזיקה במדבר. הפסטיבל נתמך על ידי קרן מיראז' ומציע שפע של פעילויות וסדנאות במגוון תחומי התנועה - מיוגה ועד אקרובאטיקה אווירית.

איפה: האנגר אדמה – מצפה רמון.

מתי: 20-22.4.11

טלפון לבירורים: 08-6595190

 

המלצות לארועים נוספים בפסח תוכלו למצוא באתר מפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פסטיבל בומבמלה. ארכיון
צילום: AFP
מומלצים