שתף קטע נבחר

רצח בקלנסווה: מנכ"ל העירייה נורה למוות

ויאם זמירו נורה למוות כשנסע ברכבו לא רחוק מביתו. עד ראייה: "הרכב רוסס בקליעים". לאחרונה נזרק רימון יד לעבר בית הנרצח. תושבים בעיר: הרצח קשור לעבודתו בעירייה

עוד רצח במשולש - והפעם אישיות בכירה באזור היא הקורבן: ויאם זמירו, מנכ"ל עיריית קלנסווה, נרצח הערב (יום ד') ביריות בעיר. כוחות גדולים של משטרה, בפיקודו של המפכ"ל רב-ניצב דודי כהן, הגיעו למקום.

 

מחקירה ראשונית עולה, כי הנרצח נסע ברכבו במרכז העיר, לאחר שחזר ממשחק כדורסל. כ-200 מטרים לפני ביתו, סמוך לסניף קופת חולים כללית, ירו לעברו אלמונים. תושב העיר, שהגיע למקום זמן קצר לאחר הירי, סיפר ל-ynet: "כל הרכב רוסס בקליעים. קליעים רבים פגעו בגופו של הנרצח. ככל הנראה, לאחר הירי הוא איבד שליטה על רכבו והתנגש במשאית חונה".


מותו של הנרצח נקבע בבית החולים (צילום: חסן שעלאן)

 

למקום הוזעק צוות של מד"א ירקון. הפרמדיק אחמד אבו שאח סיפר: "מצאנו אדם פצוע אנוש בתוך הרכב. תוך כדי פעולות החייאה פינינו אותו לבית החולים מאיר בכפר-סבא, אך שם נקבע מותו". שוטרים רבים הגיעו למקום והם חוקרים את נסיבות הרצח.

 

אין זו הפעם הראשונה שנעשה נסיון לפגוע בזמירו. לפני כמה חודשים נזרק רימון יד לעבר ביתו של הנרצח, בזמן שלא היה בבית. הרימון התפוצץ בבית. אשתו ושתי בנותיו הקטנות לקו בהלם. לאחר השלכת הרימון נעצר תושב העיר, בן משפחתו של הנרצח. הוא הכחיש בתוקף את המיוחס לו ולאחר מכן שוחרר.

 

האבטחה תוגברה לאחרונה

לאחר שבטייבה הסמוכה נרצחו חמישה בני-אדם, במהלך חודש אחד, תוגברו הכוחות במשטרת טייבה - שאחראית גם על קלנסווה - בפלוגת מג"ב ועוד 10 שוטרים. השבוע סייר בטייבה השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ. בסיום ביקורו הורה לתגבר את התחנה בכוחות נוספים של יחידות מיוחדות ושוטרים סמויים, שיפעלו באזור. 

 

התושבים בקלנסווה הביעו זעם על הרצח הערב. מדובר בקורבן השני תושב העיר, בגל הרציחות האחרון באזור - לאחר שבשבוע שעבר, אחד הנרצחים בטייבה היה תושב קלנסווה. תושבים אמרו, כי כנראה שהמשטרה אומרת שהיא עושה, אבל בפועל כנראה שלא נעשה מספיק. "אם הצליחו לרצוח בשעת ערב מוקדמת, אז איפה כל כוחות הביטחון שאמורים להיות בעיר ולהבטיח את ביטחון התושבים - כמו שהמשטרה אומרת שהיא עושה".

 

אחד מנבחרי הציבור במועצת העיר קלנסווה אמר ל-ynet: "מה שקורה בעיר זה דבר מאוד מכעיס ומקומם. יש הרבה מעשי רצח והמשטרה לא עושה כלום. המשטרה עד עכשיו לא פענחה שום רצח. בירי בבית הקפה נרצחו שני אנשים, ביניהם אחד שהוא חרש אילם, אזרח תמים חף מפשע. כולם תוהים מה קורה כאן, הפכנו להיות מערב פרוע ואין מי שיאכוף את החוק. זה מדאיג ומכעיס. כאילו אנחנו חיים במדינת עולם שלישי, או אפילו יותר גרוע. אנחנו רוצים שקט, נמאס לנו".

 

נבחר הציבור אמר, כי הוא כמעט משוכנע שהרצח קשור לעבודתו של הבכיר בעירייה. "אנחנו לא יודעים מי בדיוק רצח אותו היום, אבל אני יכול להגיד שבעבר הגיש תלונה במשטרה נגד בכיר אחר. במשטרה פתחו אז בחקירה. אני מאמין שבמהלך עבודתו בעירייה הוא כנראה רכש לו הרבה אויבים".

 

בסוף השבוע הפגינו מאות מתושבי טייבה, הנמצאת מזרחית לקלנסווה, נגד האלימות באזור ובעיקר נגד אוזלת ידה של המשטרה, שלא הצליחה למנוע חמישה מקרי רצח בתוך פחות מחודש.

 

בשבוע שעבר נרצחו בטייבה שני צעירים בשנות העשרים לחייהם, שנסעו ברכב בכביש ראשי בעיר. צרור יריות נורה לעברם, מרכב שחלף לידם. למקום הוזעק צוות

 מד"א ירקון, אך כל שנותר לו הוא לקבוע את מותם של השניים - ראנן עאבד אל-קאדר, תושב העיר בן 27, ועאדי מתאני, בן 20 מקלנסווה.

 

שבוע קודם לכן נרצח בטייבה אחמד ג'באלה, נער בן 17, בזמן שישב ברכב במרכז העיר. ההערכה הראשונית היתה כי מדובר בטעות בזיהוי וכי הרוצחים התכוונו לרצוח את אחיו. בנוסף, נרצחו בחודש שעבר שני בני משפחת עבד אל-קאדר בטייבה. השניים, איוב אלהזיל ואסלאם הרוש, נורו בעת שנסעו במכונית בעיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכב בו נסע הנרצח
צילום: חסן שעלאן
מנכ"ל העירייה שנרצח, ויאם זמירו
צילום: איאד זמירו
מומלצים