שתף קטע נבחר

פלייאוף: 0:1 לשיקגו ומיאמי, אורלנדו הפסידה

הבולס ורוז (39 נק') רצו 1:16 בשלוש הדקות האחרונות וניצחו 99:104 את הפייסרס. ההיט פתחו רע, חזרו ליתרון דו ספרתי ושרדו קאמבק של פילדלפיה עם 89:97 בסיום. אטלנטה הפתיעה וגברה בחוץ 93:103 על המג'יק, למרות 46 נק' של הווארד

ככה פותחים פלייאוף. שיקגו ומיאמי, שתי הפייבוריטיות לזכייה במזרח, התקשו הלילה יותר משציפינו, אבל הצליחו לנצח. לעומת זאת, אורלנדו הכניסה את עצמה לבעיה למרות ערב אדיר של דווייט הווארד. העיקר שבמערב, דאלאס עדיין אופטימית.

 

  • הצטרפו לעמוד של ynet ספורט בפייסבוק
  • הצטרפו לפייסבוק של ynet וקבלו עדכונים חמים וסרטונים בלעדיים

     

    טוב שיש את רוז

    ארבע פעמים נפגשו העונה שיקגו ואינדיאנה, שלוש פעמים זה נגמר בניצחון דו ספרתי של הקבוצה מעיר הרוחות. למרות כל זאת, הערב (ש') נפתחו משחקי הפלייאוף ב-NBA כשהפייסרס היו רחוקים 60 שניות ממיני סנסציה, אך נוצחו בסופו של דבר 104:99.


    דריק רוז. הופעה של MVP (צילום: AFP)

     

    האורחים הוליכו לאורך 47 דקות, אך איבדו את היתרון בדקה האחרונה והפסידו את המשחק. הבולס עלו ל-0:1, בדרך אל התואר?

     

    הפייסרס פתחו טוב והוליכו כבר מהפתיחה, כשהקבוצה של לארי בירד סיימה את הרבע הראשון ב-23:27. הבולס רדפו, וצימקו למינוס שתיים בלבד, אך בכל פעם שנראה היה ששיקגו משתלטת על המשחק הגיעו דני גריינג'ר וטיילר הנסבורו במשחק ענק, ודאגו לשמור על מרחק סביר. להפסקת המחצית ירדו הפייסרס ביתרון 51:55.

     

    ברבע השלישי עלו הפייסרס ליתרון דו ספרתי - 55:65, וכל ריצה של דריק רוז ושות' לא הצליחה להביא לשוויון. כשהבולס הורידו לשלוש הפרש בלבד, הגיע אותו הנסבורו וצלף שני סלים גדולים, כדי להשתיק את הקהל ביונייטד סנטר שיצא מכליו - ונדם.


    הנסבורו. רבע רביעי גדול שלו לא הספיק לפייסרס (AP)

     

    שלוש דקות לבאזר הוליכו הפייסרס 88:98, אך עד לסיום הוסיפה הקבוצה מאינדיאנה נקודה בודדת. יואקים נואה (שני סלים), רוז ושלשה של קייל קורבר העלו את הבולס ליתרון ראשון במשחק דקה לסיום - 99:102. מכאן המשיכו הלבנים לניצחון 99:104 ועלו ל-0:1 בסדרה של הטוב מ-7.

     

    רוז סיים את המשחק עם 39 נקודות מפלצתיות, אך גם עם 0 מ-9 משלוש, ו-19 נקודות מהקו. נואה רשם דאבל דאבל עם 18 נק' ו-11 ריבאונדים, להם הוסיף שלוש חסימות. דאבל דאבל נוסף היה ללואל דנג, עם 18 נק' ועשרה ריב' משלו. קרלוס בוזר הסתפק ב-12 נק'. המאוכזב של הערב הוא גריינג'ר (24 נק'), כשלצידו הפציץ הנסבורו 22 נק' מפתיעות.


    לברון ג'יימס מול פילדלפיה במיאמי (גטי אימג'ס)

     

    גם מיאמי הזיעה

    גם מיאמי היט, המדורגת שנייה במזרח, הזיעה לא מעט בביתה לפני שעלתה ליתרון 0:1 בסדרה מול פילדלפיה סיקסרס. על אף שכבר הובילה ביתרון דו ספרתי בפתיחת הרבע האחרון, ניצחה המארחת רק 89:97. יש לציין שההיט התאוששו מפתיחה נוראית למשחק, אולי בשל התרגשות פלייאוף מסוימת. פילדלפיה ניצלה זאת ל-19:31 ברבע הראשון. לברון ג'יימס וכריס בוש הנהיגו את הקאמבק של המארחת.

     

    ת'דאוס יאנג (20 ו-11) וג'רו הולידיי (19, 5 ריב', 5 אס' ו-3 חטיפות) היו אחראים לקאמבק של האורחת מעיר האחווה, שהתקרבה עד ל-88:85 עם פחות מחמש דקות לסיום. האיש של ההיט בדקות הסיום היה דוויין ווייד, שדווקא היה הצלע החלשה ביותר במשולש של מיאמי.



  • גם בריבאונד אפשר להתעופף. לברון ג'יימס (AP)

     

    בוש נהנה מול הגבוהים הרכים של פילדלפיה, קלע 25 נק' והוריד 12 ריב'. ג'יימס סייע לו עם 21 נק', 14 ריב', 5 אס' ושלוש חסימות. ווייד הסתפק ב-17 נק', 7 ריב' ו-5 אס'.

     

    הווארד הזיע, המג'יק הפסידו

    דווייט הווארד קבע שיא קריירה בפלייאוף עם 46 נק'. הוא גם קבע שיא מועדון לכמות הנקודות הגבוהה ביותר בפלייאוף והוא אפילו הוריד 19 ריב'. אבל כשכל שאר הקבוצה שלך קולעת רק נקודה אחת יותר ממך, אתה כנראה בבעיה.

     

    אטלנטה רשמה הלילה את ההפתעה היחידה בפתיחת הפלייאוף, כשהחליטה לא לבוא לעזרה על הסנטר של אורלנדו ולתת לו לנצח את המשחק לבד. ג'אמיר נלסון אמנם הוסיף 27, אבל איפה גילברט ארינאס? מה עם טורקגולו? לאן נעלם ג'ייסון ריצ'ארדסון? אף אחד מהם לא עבר את ה-6 נק'.


    תמונה לא שגרתית של אטלנטה מנסה לעצור את דווייט הוווארד (AP)

     

    ג'ו ג'ונסון (25 נק') ו-ג'מאל קרופורד (23) מהספסל, קבעו כי לפחות התבוסה 4:0 מהשנה שעברה בחצי גמר המזרח לא תחזור על עצמה. ג'וש סמית הוסיף 15 ו-8 ריב', אל הורפורד סיים עם 16 נק' וההוקס עם יתרון הביתיות בסדרה. בינתיים.

     

    ג'ייסון קיד הצעיר

    במשחק היחיד שנערך בפלייאוף המערב, הצליחה דאלאס מאבריקס לעלות ל-0:1 מול פורטלנד טריילבלייזרס, לאחר ניצחון 81:89 על פורטלנד.


    דירק נוביצקי מול למרקוס אלדריג' (AP)

     

    שני האנשים שמחפשים כבר שנים את טבעת האליפות ויש האומרים גם כי מגיעים להם יותר מכולם, זרחו הלילה. דירק נוביצקי אמנם התקשה מהשדה עם 20-7,

     אבל היה מושלם מהקו עם ערב נדיר של 13-13 שהובילו ל-28 נק'. ג'ייסון קיד חזר לקלוע לסל עם 24 נק' כשגם ג'ייסון טרי (10) עם כמה קליעות חשובות במאני טיים מהעונשין, סייע מהספסל.

     

    עבור פורטלנד הצעירים היה זה ספתח נאה לפלייאוף, כשרק ארבע דקות לסיום הם שמטו את היתרון. למרקוס אלדריג' קלע 27, מרקוס קמבי שלט בצבע עם 18 ריב', אנדרה מילר הוסיף 18 נק' וניקולה באטום סיים עם 14 מהספסל.


    פורסם לראשונה 16/04/2011 22:56

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נואה מטביע
    צילום: Jonathan Daniel/Getty Images/AFP
    מומלצים