שתף קטע נבחר

אחד השוטרים הנוקמים: "רוצה לשפר המערכת"

שעות לאחר שיצא מהכלא התקבל קצין המשטרה, יניב אשור, בחום על-ידי בני משפחתו. "אני עוד לא מעכל שאנחנו פה ליד הבית ושבכלל נכנסנו לבית סוהר", סיפר ל-ynet על תחושותיו, "אבל אני גם לא מעכל שכבר 10 שנים המשפחה שלי מאוימת"

"רוצה לשפר את המערכת כדי שמה שקרה לנו לא יקרה שוב" - כך אמר ל-ynet קצין המשטרה, יניב אשור, הבכיר מבין ארבעת "השוטרים הנוקמים", לאחר שהגיע בצהריים (יום א') לביתו של אביו בנהריה ופגש את בני משפחתו וילדיו.

 

  • עדכוני חדשות שוטפים גם בעמוד ynet בפייסבוק

 

בשיחה סיפר אשור על תחושותיו וציין כי הדבר החשוב והמשמח ביותר שעשה היה לחבק את בני משפחתו. "קודם כל היו הרבה חיבוקים", אמר, "לא היו הרבה דיבורים. יש לנו הרבה חסך של אהבה ומשפחה. אנחנו קודם כל פה בשבילם".

 

קצין המשטרה הוסיף כי הוא עדיין אינו מעכל את השחרור המוקדם ואת כל הפרשה אליה נקלע יחד עם חבריו בשנים האחרונות. "אני עוד לא מעכל שאנחנו פה מדברים ליד הבית. אני עוד לא מעכל שבכלל נכנסנו לבית סוהר, שהגענו לאן שהגענו, אבל אני גם לא מעכל שכבר 10 שנים המשפחה שלי מאוימת", אמר.

 

לדבריו, בניגוד למחמאות שהוא מקבל מהציבור הרחב, הוא אינו גאה במעשה שבגללו נשלח לכלא. "לא עשיתי את זה כדי להתגאות או לקבל מחמאות. אלא כדי להדוף התקפה הרסנית שנמשכה שבע שנים, ששוטרים ואישי ציבור חוטפים רימונים על ימין ועל שמאל. רצינו להפסיק את ההתקפות האלה. כעת, המשטרה השתנתה, השר לביטחון פנים למד את הדו"ח". 


אשור מחוץ לבית אביו. "עוד לא מעכל שאנחנו פה" (צילום: אבישג שאר-ישוב)

 

על רצונו לשוב לשורות המשטרה אמר אשור כי החלום שלו ושל חבריו לחזור ללבוש מדים, למרות הבגידה ותחושת ההפקרה שחוו. "הסיבה לכך היא שאכפת לנו, עדיין אכפת לנו, זה מי שאנחנו ובגלל זה אנחנו רוצים לחזור", הסביר, "אנחנו נצליח בכל מקום, אך החלום שלנו זה להמשיך לשרת".

 

הוא ציין כי אחת הסיבות לחזור לשירות היא "להגיד מה שיש לי להגיד על התנהלות המשטרה בתקופה בה קרו הדברים, ששוטר אחר לא יעמוד במצב בו אני עומד עכשיו". בנוגע להמשך האיום הנשקף מצד העבריין מיכאל מור ואנשיו, סירב אשור להרחיב אך ציין כי כיום המשטרה בנהריה ובכלל פועלת אחרת.

 

ישב שבעה על אביו בכלא

גם אלדד חדד, שוטר נוסף מבין הארבעה, הגיע בצהריים לביתו של אחיו זוהר בנהריה. "זה יום ארוך וקשה עבורנו. כרגע רוצים לעבור את החג יחד עם המשפחות שלנו", אמר, "אני רוצה למסור חג שמח לעם ישראל ושוטרי משטרת ישראל".


הארבעה לאחר צאתם מהכלא. "שלא יקרה שוב" (צילום: זאב טרכטמן)

 

על השאלה אם ישוב למשטרה, אמר חדד כי "אני בטוח שהמשטרה והשר יעשו כמיטב יכולתם לעשות את הדברים הנכונים ובימים הקרובים נהיה חכמים יותר. אנו אוהבים את המשטרה, היינו ונשאר לויאליים לה. אני רוצה להודות לכולם שבאו לתמוך

בנו".

 

הוא סירב להתייחס לירי שבוצע לפני מספר שבועות לעבר אחיו בפתח מועדון בעיר, אך כן הסכים לענות כיצד הצליח לרדת במשקל: "הרבה ספורט ותפילה בבית הכנסת".

 

בחודש ינואר האחרון הלך לעולמו אביו של חדד ואת השבעה ושלושים ימי האבל העביר בין כותלי כלא שקמה. עבורו זו הזדמנות ראשונה להתמודד עם האובדן יחד עם בני משפחתו. גם אחיו זוהר, הודה לתקשורת שליוותה את חדד ואת חבריו ותמכה במשפחות בימים הקשים.

 

יחד עם אשור וחדד שוחררו הבוקר מבית הכלא שקמה באשקלון גם יוסי לוי ורמי מוסא. הארבעה, שנידונו לשנת מאסר לאחר שהורשעו בניסיון לפגוע בעבריין מיכאל מור, יחגגו את ליל הסדר עם קרוביהם, שהשנה יסמל את חג החירות האישי שלהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אשור. "יש לנו חסך של אהבה"
צילום: אבישג שאר ישוב
אלדד חדד. "אוהבים את המשטרה"
צילום: מורן מעיין
מומלצים