שתף קטע נבחר

דיווח: מתווך אירופי חדש לעסקת שליט

גורם בכיר בחמאס צוטט בעיתון המצרי "אל אהרם" וציין שהמתווך החדש כבר גילה "כנות ויצירתיות". לטענת ארגון הטרור, המתווך הקודם, הגרמני קונראד, תמך בנתניהו שביטל הבנות עם אולמרט. אמש ישבו הוריו של שליט על המדרכה מול בית ראש הממשלה

מתווך חדש נכנס לתמונה בעסקת שליט? העיתון המצרי "אל אהרם" דיווח היום (ג') מפי גורמים בהנהגת חמאס, כי גורם אירופי פועל מאחורי הקלעים במקום המתווך הגרמני גרהרד קונארד - בניסיון להוביל לפתרון המחלוקות במגעים לעסקה שאמורה להחזיר לישראל את החייל החטוף גלעד שליט. בלשכת ראש הממשלה לא התייחסו לדיווח.

 

המקור שצוטט בעיתון סירב לומר מהיכן מגיע המתווך, אולם ציין כי הוא כבר הפגין "כנות ויצירתיות". עוד טען הבכיר בחמאס כי קונראד גיבה את צעדיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנסוג מהבנות שהושגו עם קודמו, אהוד אולמרט.

 

גורם במטה המאבק למען שחרור שליט אמר הערב כי ככל הידוע, נועם שליט לא עודכן במינויו של שליח אירופי חדש למשא ומתן, בפגישות שהיו לו בימים האחרונים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא, שמעון פרס. "עם זאת, לצערנו, למדנו בתקופה האחרונה שמה שהחמאס אומר מתברר בדרך כלל כנכון. זה לוקח כמה ימים וכולם מגלים את זה", אמר אותו גורם.


הוריו של שליט עם בני הזוג נתניהו, שלשום (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

 

אמש, בזמן שהוריו של שליט ישבו על המדרכה ליד בית ראש הממשלה במקום לחגוג את ליל הסדר, אמר הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ במהלך ליל סדר עם חיילים: "אני יכול להעיד על המאמצים הרבים שנעשים בפרשת המורכבת הזאת".

 הוא הביע תקווה שהמאמצים הללו יישאו פרי בקרוב.

 

בני משפחת שליט והפעילים למען שחרורו של גלעד לא ערכו אמש ארוחת חג. עשרות תומכים הגיעו למאהל סמוך לבית ראש הממשלה. ממטה המאבק נמסר כי "נועם ואביבה שליט ישבו החל מהשעה 18:30 מול שער הכניסה של בית ראש הממשלה, כדי להזכיר כי גם הלילה הזה כלום לא השתנה עבור גלעד שליט, כמו 1,758 הלילות האחרונים במרתפי חמאס".

 

ביום ראשון נפגשו נועם ואביבה שליט עם נתניהו ורעייתו שרה. נתניהו הודיע להם על מינוי המתאם המיוחד החדש, דוד מידן, ראש אגף בכיר במוסד, בעקבות פרישתו של חגי הדס מהתפקיד.

 "היה לי חשוב שלא ייווצר שום ואקום בטיפול בנושא זה", אמר ראש הממשלה, "אני מבטיח לכם שגם בימים ובשבועות הקרובים נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים בידינו להביא לשחרורו של גלעד".

 

עם צאתו מהפגישה אמר שליט: "בעצם לא קיבלנו שום דבר חדש לגבי המאמצים לשחרורו של גלעד. לצערי, נאמר לנו שנעשים מאמצים, אבל תוצאות אין. ראש הממשלה בעצם מודה שבמבחן התוצאה לא מתרחש שום דבר ולא מתקדם שום דבר".

 

Read this article in English

 

בהכנת הידיעה השתתף אטילה שומפלבי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הוריו של שליט ערב החג עם הנשיא פרס
צילום: גיל יוחנן
המתווך הישראלי החדש, דוד מידן
צילום: באדיבות לשכת ראש הממשלה
מומלצים