שתף קטע נבחר

המתחרה הצליחה בניסוי, טבע התרסקה ב-8.5%

תרופת ה-BG12 של ביוג'ן הציגה יכולת לעכב את מחלת הטרשת הנפוצה ב-38% מהחולים, ומניית החברה זינקה בוול סטריט בכ-15%. לעומת זאת, המניה של מתחרתה טבע, נפלה. בבורסה בתל-אביב ירדה מנייתה של טבע לשפל של כמעט שלוש שנים

מניית טבע נפלה היום (ה') ב-8.5% במסחר בוול סטריט על רקע הצלחה של ה-BG12 של ביוג'ן - התרופה המתחרה בלקווינימוד, הפתרון האוראלי של טבע למחלת הטרשת הנפוצה.

 

 

בבורסה בתל-אביב נפלה היום המניה ב-1.7% - לשפל של כמעט שלוש שנים. ביוג'ן זינקה במהלך המסחר בוול סטריט בכ-15%.

 

"התוצאות שהתקבלו מצביעות על עליונות של ה-BG12 והיכולת שלה לצמצם את שיעור ההתקפים. התרופה הראתה תוצאות מעט טובות יותר ביכולת עיכוב המחלה. מה שחשוב להבין זה שאם הציפייה בשוק הייתה שטבע תתחרה ראש בראש בגילניה, לפי התוצאות של היום נראה שה-BG12 תייצר תחרות אמיתית בתחום התרופות האוראליות לטרשת נפוצה", אומר יונתן קרייזמן, אנליסט מבית ההשקעות כלל פיננסים.

 

"באשר ל-BG12 נציין שמדובר בתרופה במינון של 3-2 טבליות ביום, זאת בהשוואה לגילניה וללקווינימוד שנלקחות במינון פעם ביום", אומר קרייזמן המסקר את מניית טבע.

 

בתגובה לתוצאות הניסוי של ביוג'ן, פירסמה טבע, בניהולו של שלמה ינאי, תגובה רשמית בה נכתב כי "אנחנו מכירים בכך שתוצאות הניסוי (של ביוג'ן - ש"ה) נראות מבטיחות עבור החולים". החברה ציינה כי לא ניתן להשוות את התוצאות בניסויים הקליניים בטרשת נפוצה שהשיגה תרופת ה- BG12 לתוצאות שהשיגה תרופת הלקווינימוד שפיתחה טבע מאחר שאלה בוצעו במתודולוגיית מדידה שונה.

 

מטבע נמסר עוד כי "יש שיקולים רבים בבחירת הטיפול בטרשת נפוצה. על סמך תוצאות הניסוי בלקווינימוד, טבע מאמינה שלתרופה יש פוטנציאל להיות בטוחה, נוחה לשימוש ויעילה, בטיפול אוראלי חד יומי בתרופה בעלת מכניזם פעולה ייחודי שיאפשר לענות על צרכים שלא סופקו לחולי טרשת נפוצה".

 

בטבע מציינים כי "חשוב לזכור כי טרשת נפוצה משפיעה על כל חולה באופן שונה. ישנה חשיבות רבה שלחולים יהיו מגוון רחב של אפשרויות טיפול זמינות בכדי להתאים את הטיפול המתאים לצרכים ולתסמינים שמציגים החולים. אנו גאים להציע לחולים את תרופת הקופקסון, ומקווים להשיק את הלקווינימוד בשוק בעתיד".  


פורסם לראשונה 21/04/2011 18:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים