שתף קטע נבחר

נא לא לגעת במלכה: נימוס בחתונה המלכותית

לו הוזמנתם לחתונה של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, הייתם יודעים כיצד ללחוץ את ידה של המלכה, איזו מתנה להביא והיכן מונח מזלג הקינוח? הנה כל מה שצריכים האורחים בחתונה המלכותית לדעת על הנימוס הבריטי

החתונה המלכותית מכל תיערך היום (ו'), ומי שמוזמן אליה, יתבקש להגיע מוכן, ולנהוג לפי כללי נימוס בריטיים דקדקנים. לו הוזמנתם גם אתם, הנה כל מה שהייתם צריכים לדעת.

 

ידע כללי

מי הם וויליאם וקייט? מה תפקידו של וויליאם בצבא, ומהו העסק המשפחתי של קייט? קראו על בני הזוג כאן.

 

שלא תתפדחו - לא בטוח שקייט תהפוך לנסיכה: בתום הטקס, לא בטח שתוכלו לקרוא לקייט "פרינסס קתרין". המלכה אליזבת' השנייה אמורה להעניק בחתונה תואר דוכס לנכדה הנסיך, כך שקייט אמורה להפוך לדוכסית.

 

אבל ישנה שמועה שהנסיך וויליאם ביקש מהמלכה שלא להעניק לו את התואר, כדי שיוכל לדבוק בשם המותג "הנסיך וויליאם". במקרה כזה, קייט אמורה להפוך ל"נסיכה וויליאם". כן, זו לא טעות. רק ביום בו הנסיך צ'ארלס יהפוך למלך, והנסיך וויליאם יירש את התואר שלו כנסיך מוויילס - רק אז תוכל קייט להתהדר בתואר "הנסיכה קתרין".

 

ועם זאת, לקייט יש בכל זאת סיכוי קטן להפוך לנסיכה היום. ישנה שמועה נוספת, לפיה וויליאם ביקש מסבתו להעניק בכל זאת תואר נסיכה לקתרין. זה אקט מאוד לא שגרתי, שכן תואר נסיכה עצמאי ניתן רק לאלו שבעורקיהן זורם דם כחול. לא ברור אם המלכה, השמרנית מאוד בדרך כלל, תיענה לבקשת נכדה האהוב.

 

ממה עשויה הטבעת? בניגוד לאביו צ'ארלס, הנסיך וויליאם ינקוט במנהג המסורתי יותר ולא יענוד טבעת. זה אומר שבמרכז החתונה תעמוד רק טבעת אחת, לפי בקשת הזוג. הטבעת שוויליאם יעניק לקתרין מידלטון עשוייה מזהב וולשי, סוג מתכת יקר בשל נדירותו, ממנו עשויות גם טבעות נישואין אחרות שנמצאות ברשות המשפחה המלכותית.

 

את הזהב נתנה המלכה אליזבת' לנכדה, מיד אחרי שהזוג התארס. כנראה שתכשיטן הכתר הארי קולינס, אמור היה לעצב את הזהב הזה לטבעת עבור קייט.

  

המוזיקה: כדי שתוכלו לפטפט עם שכניכם לחתונה הנה כמה מהצלילים שתשמעו. כמובן המזמור האייקוני, ההמנון הבריטי הלא רשמי, "ירושלים" של וויליאם בלייק (מלים) וסר היוברט פרי (לחן), שמבקש לבנות מחדש את ירושלים על אדמת אנגליה. וקלאסיקה בריטית נוספת שאי אפשר בלעדיה: "Greensleeves", מימי הנרי ה-8. מזמורים נוספים שאתם חייבים ללמוד לזהות: "Love Divine All Love Excelling" ו-"Guide Me O Thou Great Redeemer".

 

הכלה תצעד לצלילי שיר המקהלה "I Was Glad" הבריטי למהדרין, גם הוא של פרי, שהולחן עבור ההכתרה של של אדוארד ה- VII בשנת 1902.

 

עוגת החתונה: את העוגה הגתה מעצבת עוגות מלייסטרשייר בשם פיונה קאירנס. מדובר בעוגת פירות רבת קומות, עם קרם וציפוי בצק סוכר. כל כולה מקושטת בפרחוניות אנגלית טיפוסית, ורכיביה: בריטיים מסורתיים.

 

חברת העוגות מקויטי נתבקשה לאפות גם עוגת שוקולד-ביסקוויט, עבור קבלת הפנים בארמון בקינגהאם. העוגה, לפי מתכון של משפחת המלוכה, ובעקבות בקשה מיוחדת של הנסיך.

 

איזו מתנה להביא ומה ללבוש?

אל תטרחו להביא מתנה לזוג שיש לו הכל (חוץ מחיים פרטיים כמובן). הנסיך וקייטי שלו הקימו קרן תרומות במיוחד עבור המתנות שלכם. הקרן מאגדת 26 קרנות צדקה בבריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. אפשר לתרום צ'ק או לתרום ב-sms, דרך הטלפון, ודרך אתר האינטרנט royalweddingcharityfund.

 

התרומות יחולקו בצורת מלגות על-ידי קרן הצדקה של הנסיכים וויליאם והארי. מדובר בין היתר, בעמותה שדואגת ללמד נוער במצוקה לרקוד, ארגון שמארגן משחקי כדורגל בין קתולים ופרוטסטנטים בצפון אירלנד ועמותת טיפול וסיוע לילדים עם מחלות סופניות.

 

קוד לבוש לגברים: רשמי. חלקם יגיעו במדים צבאיים ייצוגיים (לפי הדרגה ולפי התפקיד בפועל - במדים אפורים או שחורים).

 

נשים אמורות ללבוש: שמלה, שמלה עם ז'קט, או חליפות רשמיות. כדאי להגיע עם כובע שלא יגנוב את ההצגה וכפפות שאינן בצבע לבן. חשוב להימנע מצוורון קולר, כתפיות ספגטי וחצאיות מיני. בקיצור, יש להגיע בלוּק אלגנטי שאינו רברבני, כדי שכל האישונים יתבייתו על קייט.

 

כך תפנו למלכה ולבעלי תואר אצולה

האירוע נחלק לשניים: ראשית הטקס בכנסיית וסטמינסטר, לאחריו תתקיים קבלת הפנים שתערוך המלכה בארמון בקינגהאם, ולסיום תיערך ארוחת גאלה עם ריקודים, במתכונת מצומצמת יותר - אותה יערוך הזוג עצמו. לכל אחד מאירועים אלו כללים משלו.

 

מי שהוזמן לכל האירועים, מומלץ שיתאים את המלתחה לאופי של האירוע: לקבלת הפנים בסגנון בופה, אפשר לפרגן בלבוש פחות פורמלי, בארוחת הערב לעומת זאת, הכללים שונים ואתם מחוייבים לשמלה או חליפה מהודרת, וכן ציות לכללי השולחן המדוקדקים, שיפורטו בהמשך.

 

בלי סלולרי: אל תנסו לעבוד על השומרים של המלכה. קיים איסור צילום בארמון בקינגאם בזמן האירוע, וייתכן מאוד שהאורחים יתבקשו להשאיר את הטלפונים הסלולריים בכניסה לכנסייה. זה אומר שלא תוכלו לעדכן מהחתונה בטוויטר או בפייסבוק.

 

הקפידו לדייק: בגלל סידורי הביטחון מומלץ להקדים בלפחות 20 דקות. המלכה תמיד מגיעה תמיד אחרונה.

 

זהו את מקבלי הפנים: בשורת מקבלי הפנים יעמדו באופן המסורתי הזוג הטרי, אביו של ויליאם הנסיך צ'ארלס, והמידלטונים - הוריה של קייט.

 

במפגש עם בן מלוכה: נהוג לקוד קידה קלה (לא להגזים בתיאטרליות, קידת צוואר). גברים נוהגים להשפיל מבט ולהניד ראש. יש לכבד נוהג זה בפגישה ובפרידה מבן מלוכה.

 

איך לפנות לבעלי תואר אצולה? השתמשו בפנייה הראשונה ב-"Your Royal Highness" ואחר כך ב-Sir או Ma'am (מתחרז עם זמַם).

 

פנייה למלכה: אם נתקלתם במלכה אליזבת', הפנייה הראשונה אליה צריכה להיות "Your Majesty", ואחרי כן "Ma'am" (מתחרז עם זָמָם). תנו למלכה להוביל את נושאי השיחה.

  

לא לגעת במלכה: הקפידו שלא לגעת, או חלילה לחבק את המלכה בזמן האיחולים, והניחו כי החברים הצעירים של הנסיכים וויליאם והנרי ירשו לעצמם להתנהג יותר בחופשיות.

 

ואם המלכה מציעה ללחוץ לכם את היד? עשו זאת בעדינות, לא בנענוע אגרסיבי.

 

איך אוכלים?

כלל הבסיס: התחילו מבחוץ פנימה. כלומר, הסכו"ם הרחוק ביותר מהצלחות שייך למנה הראשונה.

 

מיקום: סכין, כפית וכף מימין, מזלגות משמאל.

 

מרק: אם המנה הראשונה שתוגש תהיה מרק, הכף עבורו תמיד תהיה בצד הימני הקיצוני. אם מרק זו המנה השנייה, הכף עבורו תהיה השנייה מימין.

 

סכו"ם הקינוח בצפון: מזלגון וכפית עבור הקינוח תמיד ימוקמו לפני הצלחות. הכפית תהיה רחוקה יותר מהצלחת, כשראשה פונה שמאלה; והמזלג יהיה קרוב יותר לצלחת, כשראשו בימין. היעזרו בתרשים באתר ה-BBC.

 

גם סדר הכוסות, שנמצאות מימין לצלחות הוא לפי השימוש, מבחוץ פנימה, כשהכוס הראשונה לשימוש היא הרחוקה ביותר מהשולחן: מים, יין לבן, יין אדום (לפעמים להיפך) ויין קינוח.

 

המפית תונח על הצלחת או משמאל למזלגות.

 

מאכלים עם כללי נימוס משלהם:

לחמניות: בפינה השמאלית העליונה לצלחות, תמוקם צלוחית עם לחמנייה. אל תחתכו אותה עם סכין, השתמשו באצבעות כדי לבצוע אותה. הסכין - למריחת חמאה בלבד.

 

מרק: יש להטות את הקערה, לטבול את הכפית ולהרימה גדושה מהצד הרחוק מהסועד. לגמו בלי לחולל מהומת רעש.

 

אספרגוס: נאכל באצבעות, הראש תחילה.

 

אויסטרס (צדפות): השתמשו במזלג צדפות כדי להפריד את הבשר מהקונכייה, והשאירו את הבשר המופרד בקונכייתו. אִחזו בקונכייה בין האגודל, ושתי האצבעות: אצבע ואמה, הניחו מול השפה התחתונה, והחליקו את הבשר ומיציו אל פיכם. אל תבלעו, לעסו לאט.  

 

חלק מהמידע שבכתבה נלקח מהספר "הקוד" - IBL Code לשפת העסקים הבין-לאומית, שכתבה תמי לנצוט ליבוביץ . 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
וויליאם וקייט. הם היו האוהבים העשירים
צילום: EPA
מומלצים