שתף קטע נבחר

שיחות וידאו ושיתוף נסיעות: כך חסך צה"ל בדלק

מכל הגופים, דווקא צה"ל הצליח לצמצם את צריכת הדלק ב-13% ולחסוך 14 מיליון שקל ברבעון. בצבא מסבירים: "אם המח"ט והצוות שלו נוסעים לפגישה, לא צריך לקחת 10 רכבים". הנסיעות הפרטיות בסופ"ש לא נפגעו, אך מי שחרג שילם מכיסו

צה"ל הצליח לצמצם את צריכת הדלק שלו בשנת 2010 ב-13%. זאת, במסגרת תוכנית שפיתח הצבא במסגרת תוכנית ההתייעלות הרב שנתית שלו. מדובר בחיסכון של כ-2 מיליון ליטר ברבעון, כלומר, כ-14 מיליון שקל לרבעון בהתאם למחירי הדלק בשנה שעברה. בפועל, הצבא לא צמצם את הוצאות הדלק שלו בגלל שהדלק התייקר בשיעור גבוה מזה, אבל החיסכון מנע גידול הוצאות גדול עוד יותר.

 

 

"אנחנו מופתעים מההצלחה של הפרוייקט, ציפינו לחיסכון של 10% לכל היותר", אומר סא"ל ניסן דוידי, ראש ענף אספקה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, "לפי הנתונים הראשוניים מהרבעון הראשון של 2011, ייתכן שנצליח השנה לחסוך עוד יותר.

 

תוכנית החיסכון נולדה אחרי שבמהלך שנתיים - 2008 ו-2009 צה"ל עקב אחרי נסיעות הקצינים ומדד אותן. בעקבות זאת, קיבל כל קצין ורס"ר הקצבת דלק, וכיום, צה"ל חוסם את הפזומט של הקצינים ברגע שהם מסיימים לנצל את ההקצבה החודשית שלהם.

 

דוידי מציין שהצמצום נוצר באמצעות אכיפת נהלים וחיסכון בנסיעות עבודה מיותרות, מבלי לפגוע במכסת הת"ש (תנאי שירות) - נסיעות הבילוי של הקצינים ברכבים צה"ליים בסופי שבוע, העומדת על 60 ליטר (כ-450 שקל) לחודש.

 

"לא רצינו לפגוע בת"ש", אומר דוידי,"יש לקצינים זכות לקחת את האוטו לטיול בסוף השבוע ויש המון מה לחסוך דווקא בנסיעות עבודה מיותרות. התחלנו לבצע נסיעות משותפות, למשל: אם המח"ט והצוות שלו נוסעים לפגישה, לא צריך לקחת 10 רכבים, כולם יחד יכולים למלא שניים.

 

"אנחנו גם מבצעים הרבה יותר וידאו-קונפרנס. אין סיבה שפיקוד צפון ייסע לכל פגישה עם המטכ"ל, אם אפשר לבצע אותה בוידאו. זה חוסך לא רק דלק וכסף אלא גם זמן עבודה יקר וסיכון לתאונות דרכים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בצה"ל מופתעים מההצלחה
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים