שתף קטע נבחר

הקלה בקריית מוצקין: מותר לשתות מים שהורתחו

הרופא המחוזי חיפה במשרד הבריאות אמר כי באחת הבדיקות שנערכה אתמול התגלה זיהום. "רמת הסיכון פחתה, אבל עדיין לא בטוח לשתות את המים ישירות מהברז", אמר

אחרי יומיים בהם נאסר עליהם לשתות מי ברז, גם מורתחים - תושבי קריית מוצקין יכולים לנשום, חלקית, לרווחה: בהודעה שנמסרה הבוקר (יום ד') ממשרד הבריאות נמסר כי ניתן שוב לשתות את מי הברז - לאחר הרתחה. ההחלטה התקבלה, לאחר שתוצאות שתי בדיקות מהיומיים האחרונים הראו שיפור באיכות המים בעיר. עדיין לא ידוע מה גרם לזיהום במי השתייה.

 

ממשרד הבריאות נמסר, כי חלק גדול מהבדיקות שנערכו ביממה האחרונה נמצאו תקינות, ולכן הם מאפשרים לתושבים לשתות מים אחרי הרתחה. "מים

 שיש בהם חיידק מסוג קולי צואתי פסולים לשתייה", הסביר הבוקר הרופא המחוזי במחוז חיפה במשרד הבריאות, ד"ר שמואל רשפון.

 

הוא הוסיף, כי "חיידקים כאלה נמצאו בימים האחרונים בכל נקודות הדיגום בקריית מוצקין. כדי לאשר שוב שימוש במים צריכים שתי בדיקות תקינות ברצף. תוצאות הבדיקה שנלקחה שלשום היו תקינות, אולם בבדיקות שנלקחו אתמול בבוקר התגלה זיהום באחת מנקודות הבדיקה. זו הסיבה שהבוקר התרנו שימוש במים מורתחים. רמת הסיכון פחתה, אבל עדיין לא בטוח לשתות את המים ישירות מהברז".


ישראל 2011.חלוקת מים בקריית מוצקין, אתמול (צילום: אבישג שאר-ישוב)

 

לדברי ד"ר רשפון, החזרה לשגרה תלויה באיכות המים בבדיקות, "ובאמצעים שנוקט תאגיד המים בקריית מוצקין על הבדיקות שהוא עורך לאיתור החריגות".

 

תושבי העיר קיבלו את ההודעה על ההקלות בשימוש במים, במסרונים מהעירייה, והגיבו בסיפוק. "יש לי כבר קונטיינרים של מים מינרלים בבית, באמת הגיע הזמן לגמור את הסאגה הזו", אמר אחד התושבים.

 

זיהום מי השתייה בקריה התגלה ביום שישי האחרון ובהמשך החמיר. ביום שני הורה משרד הבריאות להפסיק לחלוטין להשתמש

 במי שתייה בעיר, אפילו לאחר הרתחה. תאגיד המים "פלגי מים" הציב עוקבים ב-16 נקודות בעיר והתושבים נקראו להצטייד בהם במים.

 

אנשי התאגיד והעירייה טענו כי מדובר בבדיקות שלא היו חד משמעיות ומנכ"ל התאגיד, איציק הרשקוביץ', אף הגדיר את הפרשה כולה סערה בכוס מים, מה שעורר כעס במשרד הבריאות. מהנדסת המחוז במשרד, ד"ר לולה יעקב, אמרה אתמול כי הצעדים שנקט המשרד מנעו תחלואת מעיים נרחבת בעיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נקודת חלוקת מים, אתמול
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים