שתף קטע נבחר

יש הלכה לגבי בעל שבגד? ואיך מתקנים?

שאלה:

 

בעלי בגד בי. גיליתי זאת לפני שלוש שנים, והוא התחייב והבטיח שזה לא יקרה יותר (אשרי המאמין). למען הילדים ועבור שלמות המשפחה, וכן - גם בגלל שאני אוהבת אותו, החלטתי לקבל את ההבטחה ולא להתגרש, למרות שאני שבורה מזה עד היום.

 

מעולם לא עסקתי בהיבט ההלכתי למצב כזה, וארצה לשמוע את דעת הרב. אציין שבעלי שומר מצוות (לפחות את חלקן) שומר שבת, מתפלל ומניח תפילין (כנראה שאת "לא תחמוד אשת רעך", ו"לא תנאף" הוא לא למד...) האם יש הלכה לגבי בעל שבגד, או רק לגבי אישה שבגדה? (פלונית)

 

תשובה:

 

לאשה היקרה, שלום רב. 

 

ראשית, לבי נכמר לשמע הסיפור הקשה, ואני תפילה שתמצאו את הכוח להתגבר על המכשול הגדול שאירע, ולשקם את מערכת היחסים ביניכם על מי מנוחות, בהינתן שזהו חפצך.

 

שאלתך מעמידה אותי במבוכה מסוימת, שכן אני חש שלא כל דבר צריך להימדד בכלים הלכתיים גרידא. ודאי שמפגש אינטימי שלא במסגרת הנישואין הוא איסור גדול, ולמרבית הפוסקים מדובר באיסור תורה. עם זאת, חומרת המעשה אינה נעוצה דווקא בסנקציות ההלכתיות שכרוכות בו, כי אם בעצם האיום על שלמות התא המשפחתי, שהיא אחת הקללות הנוראות שרובצות על דורנו, הן בעם ישראל פנימה והן בעולם כולו.

 

לא באתי לשפוט ולהכריע את דינו של בעלך, שכן מעשיו חמורים, וזה מובן מאליו. השאלה כאן היא האם יש לקדם תהליך של ריפוי השבר המשפחתי, וגם כאן

אין בכוחי לייעץ לך בלי להכיר את כל פרטי המקרה על בוריים (ובוודאי ששאלה במדיה האינטרנטית איננה מתאימה לסוגיה זו), ובלי להבין את האקלים שבו אתם חיים כמשפחה. די בכך שנחזור ונזכיר עד כמה צריך לדאוג לשלמות הבית היהודי, לשם העצמת כוחות הנפש של כל הנוטלים בו חלק, הורים כילדים.

 

אני מאחל לך שתמצאי את הדרך המתאימה לך להתמודד עם הקשיים הללו. כלי עזר חשוב לכך הוא התייעצות עם אנשי מקצוע מוסמכים, כדוגמת מטפלים זוגיים. לא כל רב הוא מטפל זוגי, ואף רב אינו יכול לתת תשובה מלמעלה, שמנותקת מצרכי בני הזוג ומהמקום הנפשי והזוגי בו הם מצויים.

  

כל טוב (משיב: הרב צחי הרשקוביץ).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים